Problem z centralką zamka centralnego

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

Problem z centralką zamka centralnego

#1 Post autor: Forest12 »

Witam, jestem posiadaczem Zafiryndy 2.0 DTi z 2002 i mam problem z zamkiem centralnym. Otóż gdy chcę zamknąć samochód z pilota to dioda LED zaczyna migać, ale reakcji brak. Gdy wsadzę kluczyk do zamka wszystkie drzwi się zamykają. Dodam, że miałem wymieniany wkład w stacyjce i nie jestem pewny czy to może być przyczyną braku zakodowania pilota. Sprawdziłem wiązki w drzwiach i tam jest wszystko ok.

Awatar użytkownika
huubii
Zafiromaniak
Posty: 701
Rejestracja: 02 sty 2020, 19:31
Imię: Hubert
Lokalizacja: Paczkowo/Poznań
Auto: Opel Zafira B 1.9cdti 180KM/380Nm
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#2 Post autor: huubii »

A baterie w pilocie sprawdzałeś? :mysli:

Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#3 Post autor: Forest12 »

Tak, baterie są dobre

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#4 Post autor: Dziadek13 »

Sterowanie zamkiem z pilota przejmuje moduł komfortu jest po stronie pasażera koło prawej nogi za plastykiem.
Spróbuj zakodować kluczyk przez stacyjke.
Po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon nacisnąć jeden z przycisków na pilocie trzymać do momentu zamknięcia i otwarcia centralnego zamka co oznacza że zamek z pilotem jest zsynchronizowany.
Wkład stacyjki nie ma tu nic do rzeczy.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2020, 16:57 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#5 Post autor: Forest12 »

Czyli nie ma różnicy gdzie znajduje się immobiliser ?

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Czesław »

Forest12 pisze: 02 lis 2020, 18:48 Czyli nie ma różnicy gdzie znajduje się immobiliser ?
Nic na ten temat nie pisałeś a co został gdzieś przeniesiony
czesiek_ze

Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#7 Post autor: Forest12 »

Został przeniesiony do kluczyka z nowym wkładem.
Stary wisi jako brylok
Ostatnio zmieniony 02 lis 2020, 20:17 przez Forest12, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#8 Post autor: Dziadek13 »

Jak pali samochód to nie ma znaczenia gdzie to przeniósł, pilot ma dwie sekcje jedna to pestka imobilajzera w przedniej części kluczyka służy tylko do odpalenia silnika i druga część elektronika i działa tylko z modułem komfortu do centralnego zamka.

Piszesz jakoś tajemniczo nie byłeś czasem w grupie która tworzyła enigme.
Przenosząc pestke do imo należy też przenieść elektronike ona jest sparowana razem z modułem komfortu.
Druga część imo jest nałożona na stacyjke z którą komunikuje się ta pestka w kluczyku.
A to jest imo.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 lis 2020, 20:33 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#9 Post autor: Forest12 »

Pestkę od immo mam w kluczyku, który dostałem razem z wkładem. Ten klucz nie ma w sobie guzików więc elektroniki nie przeniosę. Próbowałem przełożyć pestkę do starego klucza z elektroniką, ale też bez rezultatów.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#10 Post autor: Dziadek13 »

Nie musisz dla próby przenosić pestki ona obsługuje tylko imo.
Jak masz stary kluczyk bez pestki to on będzie działał tylko do centralnego.To że miga ci dioda na kluczyku kiedy naciśniesz nie znaczy że wysyła sygnał bo jak zobaczysz jak lutowane jest gniazdo baterii to zauważysz że jest na trzech nóżkach i wszystkie muszą być polutowane.Nie piszesz czy ten problem występował zawsze czy od jakiegoś czasu przestał działać.Taka metoda do sprawdzenia pilota to radio na UKF i naciskając przycisk to w radiu słychać szumy nadawania najlepiej ustawić między stacjami jeżeli jest to orginalny kluczyk sparowany z modułem komfortu.
viewtopic.php?f=31&t=3935&start=105

Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#11 Post autor: Forest12 »

Problem rozwiązany.
Przyczyną był oderwany jeden styk w pilocie. Po przylutowaniu wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#12 Post autor: Dziadek13 »

:ok:

skoti182
Posty: 2
Rejestracja: 29 kwie 2019, 15:18
Imię: Piotr
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira A 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#13 Post autor: skoti182 »

Ja mam inny problem nie działa zamykanie drzwi z żadnego pilota, po wsadzeniu do drzwi wszystko zamyka. Nie działają również migacze podczas zamykania. Kluczyk nie reaguje na zakodowanie, luty w pilocie ok, ktoś miał taki problem?
Ostatnio zmieniony 06 gru 2020, 12:00 przez skoti182, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”