Cześć.
Ostatnio zauważyłem, że samoczynnie resetuje się licznik zużytego paliwa.
Występuje to w losowych momentach, nie zauważyłem żadnej prawidłowości.
Pozostałe parametry z komputera pokładowego (np. przejechany dystans, średnie spalanie) nie są kasowane.
Sytuacja dzieje się w Zafirze A 2.0 DTI, rocznik 2003.
Nie mam pojęcia, od czego zacząć poszukiwania przyczyny...
Samoczynny reset zużycia paliwa
Moderator: Sebu$
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Prawdopodobnie przycisk -w manetce (na wybojach)i styka ścieżki co wywołuje funkcję ****reset****, może wystarczyło by przeczyścić ścieżkę lecz rozbieranie manetki to mordęga.
Chwyć gumką przycisk i umocuj tak by nie wpadał i potestuj .
Szybciej może wymienić manetkę
Chwyć gumką przycisk i umocuj tak by nie wpadał i potestuj .
Szybciej może wymienić manetkę
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 05 paź 2018, 13:51
- Imię: Tomek
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
A Zośce A obsługa (przełączanie wyświetlanych danych, resetowanie) jest realizowana dwoma przyciskami na szczycie manetki od wycieraczek... ale trop z jakimś zwarciem wydaje się być słuszny
Kiedyś na wybojach samo ściszało mi się radio. Winne były zaśniedziałe styki przycisków przy kierownicy.
Dzięki za sugestię!
Kiedyś na wybojach samo ściszało mi się radio. Winne były zaśniedziałe styki przycisków przy kierownicy.
Dzięki za sugestię!
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 05 paź 2018, 13:51
- Imię: Tomek
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Manetka rozebrana i wyczyszczona. Czas pokaże, czy da to jakiś efekt
Gdyby ktoś chciał się za to zabierać z Zafirze A, to trzeba mieć śrubokręt z końcówką TX20 do zdjęcia plastikowych osłon kolumny kierowniczej.
Jedna śruba jest od dołu; dwie od frontu za zaślepkami - trzeba skręcić kierownicę w lewo i w prawo, żeby się do nich dostać; dwie od góry trzymają dolną cześć osłony, dostępne po zdjęciu górnej części.
Sama manetka trzyma się na dwa zatrzaski, które zwalnia się palcami, nie trzeba używać żadnych narzędzi.
Przy okazji doraźnie usunąłem problem z nieodbijającym lewym kierunkowskazem. Minimalnie wytarł się plastikowy kołnierz przy kierownicy, który odbija "cypek" w manetce. Póki co wystarczyło naklejenie na kołnierz kawałka taśmy izolacyjnej. Zobaczmy, na jak długo
Gdyby ktoś chciał się za to zabierać z Zafirze A, to trzeba mieć śrubokręt z końcówką TX20 do zdjęcia plastikowych osłon kolumny kierowniczej.
Jedna śruba jest od dołu; dwie od frontu za zaślepkami - trzeba skręcić kierownicę w lewo i w prawo, żeby się do nich dostać; dwie od góry trzymają dolną cześć osłony, dostępne po zdjęciu górnej części.
Sama manetka trzyma się na dwa zatrzaski, które zwalnia się palcami, nie trzeba używać żadnych narzędzi.
Przy okazji doraźnie usunąłem problem z nieodbijającym lewym kierunkowskazem. Minimalnie wytarł się plastikowy kołnierz przy kierownicy, który odbija "cypek" w manetce. Póki co wystarczyło naklejenie na kołnierz kawałka taśmy izolacyjnej. Zobaczmy, na jak długo