Problem z rozrusznikiem ? Gdzie znajdę przekaznik
Moderator: Sebu$
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 sty 2024, 21:55
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowa Dęba
- Auto: Zafira 2.0DTI
- Model: Zafira
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Problem z rozrusznikiem ? Gdzie znajdę przekaznik
Witam serdecznie czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć czy w Zafirze 2003 rok jest bezpiecznik rozrusznika i który to? Ewentualnie zanim zabiorę się do rozbierania połowy samochodu jakaś dobra rada? Mianowicie przekręcam zapłon, kontrolki świecą a rozrusznik cisza,
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Popraw opis w profilu ,raz jest silnik 2,0 a drugi Z19dt
Jakiego silnika dotyczy pytanie
Bezpiecznik Nr.18 ------25A kwadratowy drogi (Bosch 1 987 529 057)
O ile bezpiecznik dobry to jak słaby aku to nawet nie jęknie lub tylko przekaźnik będzie cykać.
Jak zwykle uczulam na instalację zwłaszcza dodatkową masę (silnik- karoseria ).
1. Akumulator naładowany ? Klemy czyste ? Dochodzi 12V do rozrusznika ?
2. Podłącz diagnoskop Tech 2 lub chociaż interfejs OP-COM i wykonaj diagnostykę modułu CIM
3. Jeżeli nie będzie żadnych błędów komunikacji, wejdź pod samochód i podaj (skrzynia biegów na luzie !) +12V bezpośrednio na elektromagnes rozrusznika. Sprawdzisz w ten sposób czy rozrusznik jest sprawny.
Jeżeli masz szczęście i CIM jest sprawny a sterowanie do rozrusznika dochodzi, to przed demontażem , "stuknij" delikatnie młotkiem w obudowę-korpus rozrusznika
(możesz mieć, zużyte, zawieszone, przymarznięte szczotki)
Jakiego silnika dotyczy pytanie
Bezpiecznik Nr.18 ------25A kwadratowy drogi (Bosch 1 987 529 057)
O ile bezpiecznik dobry to jak słaby aku to nawet nie jęknie lub tylko przekaźnik będzie cykać.
Jak zwykle uczulam na instalację zwłaszcza dodatkową masę (silnik- karoseria ).
1. Akumulator naładowany ? Klemy czyste ? Dochodzi 12V do rozrusznika ?
2. Podłącz diagnoskop Tech 2 lub chociaż interfejs OP-COM i wykonaj diagnostykę modułu CIM
3. Jeżeli nie będzie żadnych błędów komunikacji, wejdź pod samochód i podaj (skrzynia biegów na luzie !) +12V bezpośrednio na elektromagnes rozrusznika. Sprawdzisz w ten sposób czy rozrusznik jest sprawny.
Jeżeli masz szczęście i CIM jest sprawny a sterowanie do rozrusznika dochodzi, to przed demontażem , "stuknij" delikatnie młotkiem w obudowę-korpus rozrusznika
(możesz mieć, zużyte, zawieszone, przymarznięte szczotki)
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253