sonda lambda

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
esio

sonda lambda

#1 Post autor: esio »

siema ,czy sonda moze miec wplyw na instalacje gazowa i spalanie lpg moze byc uzaleznione 14 ltr/lpg , czy sonda dziala tylko dla beznyny ,pomozcie :( :(

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#2 Post autor: marwisn »

Przy instalacji sekwencyjnej komputer gazu jest ściśle powiązany z komputerem auta.

Sondy pracują podczas jazdy na lpg. Najprościej było by podłączyć jakiś scaner (np OP-COM) i podejrzeć prace sond.

Pierwsza sonda powinna pracować w zakresie do 1 volta gdzie wartość rośnie i maleje na przemian.

Druga sonda zmienia wartości mniej regularnie.

esio

#3 Post autor: esio »

i podpinane bylo
marwisn pisze:(np OP-COM)
i tam niema nic o sondach :?: :!:

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#4 Post autor: marwisn »

Kiepsko szukasz.

Ja używam op-coma. Diagnostyka / rocznik auta (np 2001) / model auta (zafira) / silnik / 18XE / bloki pomiarowe.

Bodajże 3 i 4 strona z parametrami (można też od razu wybrać z listy).

esio

#5 Post autor: esio »

a jak to sie zwie w tym programie :?: i jak powinno byc :?:

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#6 Post autor: marwisn »

Poniżej masz zrzut z op-coma (kliknij na fotkę).

Obrazek


Interesujące nas parametry to ten podświetlony na niebiesko i kolejny pod nim.

Pierwszy to sonda w kolektorze jej wartość zmienia się - u mnie od ok. 50 - 850 mV.
Drugi to sonda przed katalizatorem - jej wartość również się zmienia, jednak nie tak powtarzalnie.

Jak sonda jest uszkodzona to parametry będą stałe lub kosmiczne (poprawny zakres pracy sond 0 -1000 mV)

esio

#7 Post autor: esio »

mi sonda 1 pokazuje 0,00 0,15 i spada a czasami i wiencej. oczywiscie na kompie gazownika od instalacji gazowej...

dariusz.siuchta

#8 Post autor: dariusz.siuchta »

Z tego co tutaj czytam od Was koledzy i po tym jak koledze esio zrobiłem OP-COM'em zrzut do pliku danych z bloków pomiarowych widzę że chyba jednak coś jest nie tak z tą sondą, wyniki pomiarów faktycznie są kosmiczne. bo wyniki O2 Sensor sięgają nawet 4863 mV.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#9 Post autor: marwisn »

No to sonda do sprawdzenia. Na początek resecik kompa (zakładka silnik/programowanie).

Sterownik zostanie wyczyszczony z map wtrysku, wiec na początku auto może trochę brzydko pracować.

Wtedy sprawdzić czy sondy "się ruszyły". Jeśli tak to polatać na benzynie, żeby sterownik "nauczył" się na nowo i zapisał poprawne mapy wtrysku.

Jak będzie ok i sondy będą pracować to spróbować na gazie. I na podpiętym kompie obserwować wskazania sond.

Jak polecą w kosmos, lub załapią zwis, to do gaziarza na regulację.

esio

#10 Post autor: esio »

a prawidlowe wskazania sondy jakie powinny byc ?????

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#11 Post autor: marwisn »

Czytaj kolego uważnie. Masz to kilka postów wyżej.

esio

#12 Post autor: esio »

czytałem to kolego tylko nie byłem pewny czy to napewno prawidłowe wskazania.. dzieki........ i pozdrawiam..

David

#13 Post autor: David »

podepnę się pod temat kolegi, wymieniłem w sobotę sondę na nową. miałem Siemensa a teraz w sklepie powiedzieli, że tą którą mi dali jest taka sama jak miałem wcześniej i teraz występuje zamiennie z Siemensem. Mam sondę NTK . wymieniłem pojechałem dzisiaj na komputer skasować błędy zapisane w pamięci. błędy skasowane samochód chodził kilka minut na wolnych obrotach i znowu wyskoczył ten sam błąd P0130. gość powiedział, że to nie koniecznie musi być sonda , może jest jeszcze jakiś czujnik dodatkowy który może walić właśnie tym błędem sprawdzał różne wartościu zastanowiło go jedno, dlaczego jest przerwany jakiś tam obwód. zasugerował, że może komp powoli zaczyna płatać figla. proszę zobaczcie to co jest na fotce moze mi pomożecie, jutro jade reklamować nową sondę wkręcam starą. zaznaczam, że błąd występuje tylko na wolnych obrotach jak stoję. w czasie jazdy tego nie ma. nie gaśnie po dodaniu gazu, gaśnie po ponownym zapaleniu auta i nie świeci do momentu zatrzymania się na światłach lub gdzieś gdzie postój trwa dłużej niż 30-40 sek tak mi się wydaje. Edit:L To napięcie jest na wolnych obrotach jak dodaję gazu to rośnie przy troche ponad 2tyś obr/min napięcie było około 3900mV. nie mam instalacji gazowej
Foto: Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 lut 2011, 19:47 przez David, łącznie zmieniany 2 razy.

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

dariusz.siuchta pisze:widzę że chyba jednak coś jest nie tak z tą sondą, wyniki pomiarów faktycznie są kosmiczne. bo wyniki O2 Sensor sięgają nawet 4863 mV.
wszystko jest OK, sonda w tych silnikach jest 5V a takie ci właśnie wyniki powinny wychodzić. Kolega troszkę wprowadził w błąd z tą sondą 1V.

David

#15 Post autor: David »

czy ta wartość grzejna powinna być w jakimś momencie zamknięta? może dlatego, że się nie zamyka to wywala błąd?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”