Strona 1 z 12

Światła Dzienne - wersja skandynawska

: 21 sie 2009, 23:50
autor: KOPERNIK
Witam.A ja do swojej też mam zamiar założyć nawet takowy zakupiłem za 35zł na allegro tylko czekam w kolejce na montaż :mrgreen: pozdrawiam

//wydzieliłem posty dotyczące automatycznych świateł z tematu zafiry B //BajBus

: 22 sie 2009, 20:49
autor: timi68
kopernik275 pisze:Witam.A ja do swojej też mam zamiar założyć nawet takowy zakupiłem za 35zł na allegro tylko czekam w kolejce na montaż :mrgreen: pozdrawiam
Mógłbyś wysłać link.

: 23 sie 2009, 10:01
autor: timi68
Dzięki kolego kopernik275, ja też już go kupilem i wreszcie nie będę musiał pamiętać o światłach. ;)

--scalone--

Dziś właśnie zamontowałem automatyczny włącznik świateł. Świetna sprawa, nie zciemnia komputera, i już nie trzeba pamientać o światłach. Jedyny problem jaki mieliśmy ty znalezienie kabelka kontrolki ładowania.
Ale się udało.

//scaliłem posty //BajBus

: 27 sie 2009, 08:48
autor: tomekuza
Bezpiecznik to nr.32, na pokrywie bezpieczników taki rysunek reflektora z literką S.
U mnie akurat nie ma wersji skandynawskiej, ale mysle ze to to samo. Pod tablicą bezpieczników (którą bardzo trudno wyciągnąć) jest kostka bodajże chyba z 8 pinami w którą musi być włożony moduł do świateł dziennych (kostka wielkości ok. 5*7 cm. Jego nazwa to chyba k59. Sprawdz, jak jest cos inaczej to daj znać. Pozdrowienia.
Jego polski zamiennik wygląda tak:
http://www.allegro.pl/item692511881_aut ... o_car.html

: 16 paź 2009, 21:36
autor: sylmar
Witam.

Czytając powyższe wypowiedzi, zainteresowała mnie te wersja skandynawska.
Nabyłem zamiennik modułu K59 (http://www.allegro.pl/item771389440_aut ... o_car.html)
Podłączyłem wg zamieszczonej instrukcji i działa wyśmienicie. Polecam wszystkim.

: 17 paź 2009, 12:17
autor: MieHor
O tym czy ktoś może wykorzystać światła w wersji skandynawskiej poprzez wstawienie tego AWS (K59) najlepiej przekonać się sprawdzając najpierw gniazdo bezpiecznika nr 32. Jeśli jest ono niewykorzystane i są w nim blaszki, to wystarczy sprawdzić próbówką czy jest tam napięcie. Jeśli tych blaszek nie ma (włożony bezpiecznik będzie luźny), to można sobie odpuścić szukanie tej kostki za tablicą bezpieczników, bo po prostu jej tam nie będzie - OPEL przygotowywał instalację do tego modułu podobno do 2002r. - w późniejszym okresie tylko w wersjach bogatszych stanowiących kontynuację modelu (zaoszczędzi się czas i wyeliminuje ewentualne ryzyko czegoś uszkodzenia przy wyjmowaniu tablicy bezpieczników - potwierdzam to co mówi tomekuza, - bardzo trudno wyjąć, a jeszcze trudniej włożyć na miejsce).
Alternatywnym rozwiązaniem tego problemu jest dokupienie u tego samego producenta (Bo-Car) tańszego modułu i podłączenie go zgodnie z jego instrukcją. Efekt - ten sam.

: 17 paź 2009, 12:31
autor: tomekuza
Zgadzam się. Tylko w wypadku 100% pewności opłaci się grzebać w tych bezpiecznikach jeśli nie ma blaszek w gnieżdzie nr 32 nawet nie ma co zaczynać.
W tym wypadku pozostaje założyć moduł o którym pisał MieHor.

: 28 paź 2009, 19:59
autor: timi68
Ja kupiłem automatyczny włącznik świateł mijania za 27 zł z przesyłką, można go samemu podłączyć, nie jest to wcale skomplikowane, tutaj podaje link gdzie można go kupić,

http://moto.allegro.pl/it...ss.html#gallery


Jeśli będzie zainteresowanie to opiszę jak należy to zrobić.

: 28 paź 2009, 22:28
autor: rzadki
link nie działą

opis podłączenia

: 29 paź 2009, 17:11
autor: jaca19665
timi opisz jak podłączyłeś kable z tego modułu świateł dziennych może masz fotki jak kable łączyłeś z wyłącznikiem świateł w aucie pozdrawiam

: 04 lis 2009, 20:11
autor: timi68
Czynności które należy wykonać :
1. Zdjąć panel wskażników.
2. Podłączyć przewody :
- biały przewód podłączamy do masy
- brązowe do przewodów świateł pozycyjnych wyłącznika świateł
- niebieskie do przewodów świateł mijania wyłącznika świateł
- czerwony do przewodu kontrolki ładowania akumulatora ( jest to niebiesko-biały przewód dochodzący do kostki wskaźników deski rozdzielczej ) na tym przewodzie instalujemy wyłącznik zima-lato. Możemy nim wyłączyć światła mijania gdy na przykład w zimie włączamy ogrzewanie a latem klimę na parkingu. Wyłącznik ten jest widoczny na zdjęciu.
Obrazek
jaca19665 pisze:masz fotki jak kable łączyłeś z wyłącznikiem świateł w aucie
Nie mam takich fotek

: 05 lis 2009, 18:13
autor: kris
Z tym zdjęciem wskaźników to nie tak hop siup. Ostatnio chciałem się za to wziąć ale za mało czasu. Odkręciłem wkręty ale dodatkowo trzeba odkręcić tez środkowy panel który zachodzi na cały przedni panel. Nie wiem czemu w sam naprawiam piszą że aby dostać się do zegarów trzeba rozebrac przewód powietrza przy szybie przedniej i górne pokrycie słupka... dziwne. Tak czy inaczej jak okręciłem same wkręty to ewidentnie coś trzymało jeszcze. Nie wiem też czy kratki nawiewów bocznych i na szybę normalnie zdejmują się razem z całym przednim panelem czy oddzielnie.... Możesz dokładniej rozpisać co trzeba robić by zdjąć ten panel ?? No i czy schodzi to łatwo czy trzeba troche pokombinować bo ogólnie to bałem się silniej szarpnąć żeby nie połamać czegoś...

: 05 lis 2009, 18:27
autor: jendrek
kris pisze:Z tym zdjęciem wskaźników to nie tak hop siup
No prosze tu masz opisane.
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/viewtopi ... tarz+deski
Pozdrowionka!!!

: 05 lis 2009, 18:29
autor: kris
He no własnie...o takie coś chodziło.

: 05 lis 2009, 20:50
autor: timi68
Kris - Odkręciłem wkręty ale dodatkowo trzeba odkręcić tez środkowy panel który zachodzi na cały przedni panel.

Nie trzeba, tam są zatrzaski, delikatnie odpychamy śrubokretem pod radiem widac to na zdjęciu.