Strona 1 z 13
Problemy związane z centralnym zamkiem
: 23 sty 2011, 21:24
autor: krzysiek82
witajcie
w świeżo zakupionej zafirze mam następujący problem, nie działa mi centralnym w prawych tylnych drzwiach. Zanim zdemontuje boczek wolę zapytać, może ktoś już się spotkał z tym problemem?
: 04 lut 2011, 11:51
autor: krzysiek82
jacek2308 pisze:najprawdopodobniej przetarte kable w drzwiach .....jest otym sporo na forum poszukać trzeba :> i np.
tutaj jest otym
dziękuje, jeszcze się okazało, że nie działają głośniki w tych drzwiach.
: 04 lut 2011, 15:57
autor: skrool
To na bank masz przerwane przewodu w przejściu buda - drzwi. Tak miałem i siebie w drzwiach z obu stron.
: 04 lut 2011, 23:02
autor: krzysiek82
skrool pisze:To na bank masz przerwane przewodu w przejściu buda - drzwi. Tak miałem i siebie w drzwiach z obu stron.
Będę musiał kupić w takim razie te wiązki, bo chciałbym uniknąć jakiegoś niefabrycznego lutowania.
: 04 lut 2011, 23:40
autor: Anony Mous
krzysiek82,
poczytaj link podany przez
jacek2308,
tycik tam napisał:
Po wizycie w ASO:
- złacze wtykowej jest nierozbieralne i nie występuje jako osobna część,
- kompletna wiązka kabli ZB ok. 5 tys. zł,
- "jakiś" zestaw naprawczy 500 zł,
- "zestaw naprawczy" na szrocie 50 zł za złącze wtykowe L i P plus z 15 cm przewodów.
Nie wiem czy opłaca się wymieniać tą wiązke, może naprawdę lepiej podjechać do dobrego fachowca i niech się tym zajmnie. Pieniążki zostaną na inne sprawy
: 05 lut 2011, 12:55
autor: olo018
: 05 lut 2011, 13:22
autor: Dziadek13
Może taniej by było zastosować inne złącze za 10zł nie koniecznie musi być takie same a i tak będzie spełniało swoje zadanie.
: 05 lut 2011, 17:32
autor: krzysiek82
Dzisiaj zabrałem się za naprawę, podczas otwierania drzwi usłyszałem iskrzenie wiedziałem już wtedy, że to przetarte przewody. Po rozebraniu okazało się, że uszkodzone są 4 przewody (urwane) a jeden gruby czerwony tak wytarty, że pewnie stykał do innych. Po zlutowaniu wszystkich przewodów i po zaizolowaniu podczas zamykania kluczykiem słychać przekaźnik i mrugnięcie kierunków jest ale zamek centralny milczy. Bezpiecznik nr 11 jest dobry. Tak samo działa zamykanie z kluczyka nie zamyka innych drzwi jak tylko kierowcy. Poza tym zablokowało tylną klapę nawet kluczem nie mogę jej otworzyć. Jedyny plus to taki, że głośniki w tych drzwiach zaczęły działać. Proszę o pomoc. Jak ktoś by na coś wpadł proszę o sygnał na 600-827-446 to oddzwonię, ja tym czasem udaję się do garażu szukać przyczyny niestety trochę po omacku ale innego wyjścia nie mam
: 05 lut 2011, 18:26
autor: oki
Najlepiej to rozebrać osłonę progu i dać nowe kawałki przewodów na połączeniu elastycznym, a łączenie czyli lutowanie wykonać już w środku auta pod progiem przy głównej wiązce oraz przy samej wtyczce.
Czemu tak się bawić, tylnie przejście jest dosyć krótkie i mocno pracuje na zginanie dla tego łamią się przewody.
Czemu nie ma aż tylu uszkodzeń z przodu bo są dłuższe odcinki i przewód inaczej pracuje.
Łączenie kabli w przelotce i do tego lutowanie dodatkowo skraca połączenie elastyczne i usztwnia i tak krótkie przewody. Ryzyko że się ułamie przy lutowaniu jest bardzo wysoce prawdopodobne i to bardzo szybko.
Szkoda roboty i czasu, lepiej poswięcić kilka minut więcej i zdjąc tą listwę progową i zrobić to porządnie.
Co do uszkodzen, możliwe ze centralny padł i trzeba moduł naprawić bo trochę dziwne aby wszystkie siłowniki padły na raz.
Chyba ze zwarcie wiązki skleiło przekaźniki w module i zamiast impulsu na centralny poszło stałe napięcie i popaliło jednak silniczki.
: 05 lut 2011, 18:51
autor: Anony Mous
Kurcze nie znalazłem tego gościa na allegro co regeneruje siłowniki, może już zwinął interes
pytałeś o koszta, tak to wyglądało w 2009 roku.
Forum: Elektryka i elektronika Wysłany: Sob Cze 20, 2009 19:39 Temat: Centralny zamek - Zafira A
no dzięki,
na razie kompletuję wszystkie siłowniki a później zabiorę się za wymianę
--scalone--
cd.
koszta:
naprawa centralki + diagnoza - 150 zł
zamek od kierowcy (regenerowany) - 145 zł
zamek klapy - 50 zł
wczoraj dorwałem aukcję z kompletem siłowników za 150 zł, nie pozostało nic innego jak kupić a te kupione wcześniej trzeba będzie sprzedać
: 05 lut 2011, 19:06
autor: krzysiek82
Centralka po rozebraniu wygląda następująco, czy ten element oznaczony na zdjęciu nr 1 to jakiś drut oporowy? Pomyślałem sobie, że może wystarczy poprawić lutowanie styku spalonego na zdjęciu nr 2 jak myślicie?
diagnoskop wskazywał następujące błędy (po skasowaniu się nie pojawiały po czym się znowu same pojawiły po ponownym połączeniu)
0222 kluczyk z pilotem nie zsynchronizowany
00016 za mocny prąd motoru zamka centralnego
: 05 lut 2011, 19:55
autor: oki
Tak polutuj to, to jest drut oporowy na którym odkłada się napięcie i między innymi od niego też wychodzi pomiar do komunikatu powyżej.
Krótko mówiąc jest to zasilanie centralnego. dla tego nie działa.
Przy okazji widzę na tej samej płytce odbiornik radiowy od pilota zdalnego sterowania.
: 05 lut 2011, 20:04
autor: krzysiek82
oki pisze:
Przy okazji widzę na tej samej płytce odbiornik radiowy od pilota zdalnego sterowania.
coś z nim nie tak? Bo oglądam tą płytkę i nic oprócz tego nie widzę.
[ Dodano: Sob Lut 05, 2011 21:37 ]
Generalnie zalutowałem to przyjarane miejsce podłączyłem nie miałem żadnych nadziei, ze zadziała. A tu niespodzianka wszystko śmiga, aż miło.
: 05 lut 2011, 21:45
autor: oki
A czemu miało by nie działać, w końcu tak jak pisałem jest to element od zasilania i pomiaru prądu.
Poprostu zbyt duży prąd (zwarcie na kablach) przegrzał ten element i się rozlutował tym samym odłączając napięcie.
Inna kwestia i dyskusyjna ze bezpiecznik ocalał.
: 05 lut 2011, 22:16
autor: krzysiek82
oki pisze:
Inna kwestia i dyskusyjna ze bezpiecznik ocalał.
No właśnie, coś mnie kusi żeby zamiast 20A wstawić 15A lub nawet 10A co myślisz na ten temat?