Strona 1 z 2

punkty masowe w zafirze dti

: 03 lip 2011, 21:18
autor: boogoo
Koledzy,jeśli znacie miejsca punktów masowych w zafirze A to piszcie.Na pewno przyda się nie jednemu.

: 08 lip 2011, 20:03
autor: tomalazg
Jeden powinien być w tunelu środkowym na wysokości dźwigni zmiany biegów, komora silnika ale te widać.

: 08 lip 2011, 21:12
autor: Dziadek13
Mam troche na foto.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 09 lip 2011, 14:39
autor: boogoo
O super,Dziadek13, dzięki.Teraz muszę niektóre rozgryźć,które to miejsca,bo nie wszystkie są dość czytelne...ale domyślam się :)

: 10 maja 2017, 10:03
autor: sawek8
Witam
Czy mogę prosić o ponowna informację o punkach masy, szczególnie silnika. Tych zalacznikow powyżej nie da się już otworzyć.

: 10 maja 2017, 15:56
autor: Dziadek13
Ja mam tu masy.

Obrazek
Obrazek

: 11 maja 2017, 09:39
autor: sawek8
Dzięki wielkie, nie mogłem odnaleźć tego pod alternatorem.

: 25 maja 2017, 21:11
autor: Skasowany użytkownik 21152
Ja właśnie jestem w trakcie walki z masą :cry: wymieniłem alternator (sprawną używkę) bo stary "nie ładował" i się nic nie zmieniło po wymianie :x Zmierzyłem ładowanie i wyszło 13,1-12,9 :( jakie było moje zdziwienie gdy plus miernik został w klemie +, a minus dotknąłem na bloku silnika i pokazało 14,1-14,3 :shock: Dotknąłem klemę - i się prawie sparzyłem :( na szybko kupiłem kabel, przykręciłem do klemy i pierwsze lepsze miejsce na bloku i ładowanie momentalnie pokazało 14,0-13,9 :) szczęście nie trwało długo, bo jak załączył się wentylator klimy (nie wiem czemu, ale podejrzewam czujnik temp zewnętrznej, bo mi pokazuje dziwne temp w samochodzie), dodatkowy kabel masowy też zrobił się potwornie gorący, ale ładowanie na szczęście nie spadło. Ktoś mi powie, czy wentylatory pobierają aż tyle prądu, żeby tak grzało klemę? :( jutro ciąg dalszy walki z ładowaniem.

Podejrzewam, że stary altek był sprawny, no ale teraz to juź mało ważne :(

: 25 maja 2017, 23:21
autor: Skasowany użytkownik 6483
Wymień ten przewód masowy, który sie grzeje na nowy, większej średnicy . To powinno załatwić sprawę a wentylatory pobieraja dość sporo prądu ale nie sądzę aby to było powodem grzania sie przewodu masowego. Ja miałem podobnie, wymiana przewodu na konkretny, pomogła

: 26 maja 2017, 07:07
autor: Skasowany użytkownik 21152
Do klemy dochodzą aż trzy przewody masowe i teraz nie wiem, który z nich to powoduje :( mogę się tylko domyślać, że jeśli dzieje się to po włączeniu wentylatorów, to jeden z nich jest ich oddzielna masa.

: 05 cze 2017, 20:36
autor: Janus
DjHardy pisze:Do klemy dochodzą aż trzy przewody masowe i teraz nie wiem, który z nich to powoduje :( mogę się tylko domyślać, że jeśli dzieje się to po włączeniu wentylatorów, to jeden z nich jest ich oddzielna masa.
U mnie wentylatory mają masę koło modułu wentylatorów, w nadkolu (tak mi się wydaje, bo grzebiąc przy module znalazłem tam dwa grube kable masowe wychodzące z wiązki wentylatorów)

: 06 cze 2017, 13:36
autor: Skasowany użytkownik 21152
Wentylator klimatyzacji się chyba spalił i przy okazji spalił bezpiecznik 40A ten w komorze silnika. Wymieniłem bezpiecznik, ale wentylator już się nie załącza. Nie działa też klima (świeci się kontrolka chłodnicy z wiatrakiem). Podejrzewam, że uszkodził się też moduł, o którym pisał Janus, bo teraz non stop chodzi wentylator chłodnicy silnika, aby plus tego wszystkiego taki, że nie grzeje się już klema minusowa, więc podejrzewam, że wszystkiemu winien był padający wentylator klimy, no bo raczej nie moduł.

Wentylator zamówiony, a moduł pewnie jakiś ze szrotu będę musiał wygrzebać :( wie ktoś może czy można je jakoś reanimować, czy tam kupa elektroniki?

: 08 cze 2017, 22:19
autor: Janus
DjHardy pisze:Wentylator klimatyzacji się chyba spalił i przy okazji spalił bezpiecznik 40A ten w komorze silnika
Miałem dokładnie to samo :)
Zatarł się wentylator od strony zderzaka, przy okazji paląc bezpiecznik 40A. Natomiast moduł przetrwał. Pytanie co stało się z rezystorem. Klima może generalnie działać - u mnie działała, ale wiatrak chodził w trybie awaryjnym, ten od strony silnika.

O ile nic nie namieszałem to rezystor przy wtyczce wiatraka od strony zderzaka ma 0,30Ohma. Rezystory przy wentylatorze od strony silnika i drugi, tzw prerezystor umieszczony na ramce tego wentylatora - oba zdaje się mają po 0,24Ohm. Sprawdzenie w przypadku wentylatora od strony zderzaka proste - można łatwo całą ramkę wyjąć i zmierzyć. W przypadku pozostałych dwóch - trzeba zdjąć zderzak, wypiąć moduł i mierzyć miernikiem od strony złącza modułu.

: 09 cze 2017, 10:13
autor: Skasowany użytkownik 21152
No u mnie klima nie działa :( a wentylator zamówiony kompletny z rezystorem (jeśli o nim mowa). Z podejrzanych mam jeszcze czujnik ciśnienia klimatyzacji, ale to sprawdzę po podpięciu dzisiaj do kompa, bo klima się załączała, ale od razu startowały wszystkie wentylatory na maksa i grzała się minusowa klema. Potem padł wentylator klimy (masa przestała się grzać) i przestała się załączać, a musi działać, bo za dwa tygodnie wyjazd, a młody by się uparował jak będzie gorąco.

: 09 cze 2017, 10:38
autor: Janus
DjHardy pisze:No u mnie klima nie działa :( a wentylator zamówiony kompletny z rezystorem (jeśli o nim mowa). Z podejrzanych mam jeszcze czujnik ciśnienia klimatyzacji, ale to sprawdzę po podpięciu dzisiaj do kompa, bo klima się załączała, ale od razu startowały wszystkie wentylatory na maksa i grzała się minusowa klema. Potem padł wentylator klimy (masa przestała się grzać) i przestała się załączać, a musi działać, bo za dwa tygodnie wyjazd, a młody by się uparował jak będzie gorąco.
Czujnik ciśnienia możesz sprawdzić - wystarczy że się do modułu podepniesz i zmierzysz napięcie wychodzące z czujnika. Lub interfejs jeżeli masz dostęp.