[B]Uszkodzony alternator
no tak, na 9 stronie tego wątku o tym pisałem (również foto), że altki boscha mają inne koło pasowe, szersze. Nie rozumiem tylko dlaczego katalog elektroniczny wprowadza w błądstapaw pisze:Na tym zdjęciu widać różnicę między tym co miałem,a tym co sugerujecie.Dokładnie takie mi padło.Pozdrawiam
No dobra pospawał i teraz się bujamy ze znalezieniem kółka do altaka. I teraz tak pies ganiał napinacz a jak pasek się zerwie i wpadnie w rorządowy osz kur... wole nie myśleć. Moja decyzja zmiana kółka na nowy oryginał tico0 masz moze pomysł pisałeś że zajmujesz się naprawą altów czy jakoś źle zrozumiałem Oczywiście chodzi mi o znalezienie kółka
Wszystko wyjaśnił MieHor dodam że po "godzinach" zajmuję się też naprawą sprzętu elektrmechanicznego.... i wtedy trafiają się cuda a przedewszystkim bosch i skil ....Aston pisze:tico0 masz moze pomysł pisałeś że zajmujesz się naprawą altów czy jakoś źle zrozumiałem
Jeśli nie możesz go dostać w zakładzie gdzie naprawiają alternatory to szukaj w sklepach - intercars, fota jak nie mają na miejscu to na drugi dzień już jest.... a jak nie to przez internet w intercars można zamówić.Aston pisze:Oczywiście chodzi mi o znalezienie kółka
Jakoś nie chce mi się wierzyć by w zakładzie gdzie zajmują się naprawą alternatorów nie mieli takiego sprzęgła na stanie.....
A z doświadczenia moich kolegów którzy pospawali sprzęgła w alternatorach powiem że im padały napinacze.....
Nie było czasu z uwagi miejsce i czas kiedy wystąpiła usterka .tEREk pisze:może jakiś tutek demontażu i montażu ??
Podpowiem że korzystałem z opisu kolegi jachu strona 16 ostatni post (tylko niczego nie szlifowałem....) i podpierałem się książką "sam naprawiam" tylko tam piszą bzdury bo chcą by odkręcać dolną śrubę mocującą alternator od dołu, a to wiąże się z odkręcaniem dolnej pokrywy na co nie miałem ochoty.
Więc robiłem to wszystko "od góry" i da się to zrobić bez problemu. By nie namęczyć się z naciąganiem napinacza proponuję długą (w granicach rozsądku- mało miejsca) oczkową łamaną 15-tkę można to zrobić zwykłą płaską 15-tnastką ale trzeba użyć dużo więcej siły..... . U mnie alternator siedział dosyć "ciasno" w górnym mocowaniu więc użyłem "małej breszki" zapartej o silnik i został wysunięty.... . Sam moment wyciągania i wkładania jest też dosyć kłopotliwy i "ciasny" mimo odkręcenia całej obudowy filtra paliwa, ale jak się popieści to się zmieści... .
Szukam tego cuda i szukam, regenerowany w ASO z 6 miesięczną gwarancją 811 PLN nowy 1916 PLN i 12 miesięcy gwarancji , dzwoniłem do gościa i mówił bym przyjechał z uszkodzonym to za 100 - 150 PLN sprzeda zamiennik tego kółeczka (jutro jadę) wcześniej dzwoniłem do chyba 8 czy 9 warsztatów regenerujących altki i nie mieli tego na stanie.
Chciałbym potwierdzić tylko uwagi kol.tico0 dotyczące uszkodzenia napinacza po zespawaniu sprzęgła alternatora, dodam, iż znacznym naprężeniom ulegają też pozostałe koła pasowe...
Jeśli zaś chodzi o demontaż paska to napinacz ma otwory służące do jego zablokowania w które, po naprężeniu napinacza(klucz 15), należy włożyć np.drut, śrubę lub coś w tym rodzaju o średnicy ok.3-4mm.(ostatnie foto)
Wtedy można swobodnie zdjąć a potem założyć pasek.
P.S. a to właśnie fotki gdzie włożyć blokadę...
Jeśli zaś chodzi o demontaż paska to napinacz ma otwory służące do jego zablokowania w które, po naprężeniu napinacza(klucz 15), należy włożyć np.drut, śrubę lub coś w tym rodzaju o średnicy ok.3-4mm.(ostatnie foto)
Wtedy można swobodnie zdjąć a potem założyć pasek.
P.S. a to właśnie fotki gdzie włożyć blokadę...
Ostatnio zmieniony 31 lip 2011, 18:07 przez DaRek7, łącznie zmieniany 1 raz.
No dobra sprawa załatwiona. Pojechałem dziś do 2 speców i nic 3 poprosił o altka zamontował na stole polazł na zaplecze przyniósł chyba z 10 szt kółek i zamontował jedno koszt 160 PLN mówił że to oryginał i dlatego tak drogo Ech a znalazłem ten warsztat 5 km od domu jak coś to info o warsztacie na pw
Czyli wreszcie trafiłeś na "ten dobry zakład" który ma części na stanie a nie zamawia jak trzeba.... .Aston pisze:polazł na zaplecze przyniósł chyba z 10 szt kółek i zamontował jedno koszt 160 PLN mówił że to oryginał i dlatego tak drogo Ech a znalazłem ten warsztat 5 km od domu
Dobrze że już po problemie i wziąłeś się za zrobienie tego na czas bo jak byś miał jeszcze do tego za jakiś czas wymieniać napinacz to dopiero było by zdziwienie co się stało i dlaczego....
Myślę że cena w porównaniu do sprzęgła w denso w miarę normalna tam też w zależności gdzie się zakupi to 150-220 zł trzeba wydać....
nie mam pewności ale to nie jest oryginalne sprzęgło od tego altka jednak po zastosowaniu podkładki wszystko śmiga jak należy oglądałem dziś dokładnie co wczoraj zrobił wczoraj się tak podnieciłem szybkością działania jak i ceną że nie zaglądałem natomiast co do firmy sprzęgiełka to podam popołudniu jak do domciu wrócę
tico0 serdeczne dzięki za zwrócenie uwagi na problem który mógł powstać w wyniku zespawania sprzęgła !!!
tico0 serdeczne dzięki za zwrócenie uwagi na problem który mógł powstać w wyniku zespawania sprzęgła !!!
Witam
Czy stanie sie cos zlego jak wsadze do mojej zoski mocniejszy alternator ?
Orginalnie ma byc 105Amp ale dwa razy juz go wymienialem, obydwa padly.
I mysle nad 130 Amp.
Czy stanie sie cos zlego jak wsadze do mojej zoski mocniejszy alternator ?
Orginalnie ma byc 105Amp ale dwa razy juz go wymienialem, obydwa padly.
I mysle nad 130 Amp.