[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#421 Post autor: prymus »

Witam ponownie, po miesiącu poszukiwań wreszcie została znaleziona przyczyna znikającego ładowania, kabel był przepalny prz altku, tak więc jeśli komuś ładowanie pojawia się i znika, niech sprawdzi przewody, a jakby coś to mam na zbyciu altka denso 105A (przebieg ~40000), pozdrawiam.

Anony Mous

#422 Post autor: Anony Mous »

grynia pisze: Przy okazji, może ktoś z kolegów naparawiających alternator i posiadających Zafirę b w automacie wie, co to jest za biały zbiorniczek za alternatorem?
Ten zbiornik występuje we wszystkich wersjach,bo jest w nim płyn od wspomagania.

drmex

#423 Post autor: drmex »

Krotko i zwięźle:
1. Napięcie w test mode od 13,0 (obciążony) do 13,5 (bez obciążenia)
2. Wymieniony 4 letni akumulator na 74 Ah Varta Silver 750 A ładowanie analogicznie 13,2 do 13,8
3. Nie wytrzymałem - zawiozłem do elektryka - ładowanie 13,9 do 14,4 - przyczyna: skorodowany przewód główny
Alternator 140 A, przebieg 163 tyś.

sebaolkusz

#424 Post autor: sebaolkusz »

Który- masa czy ten od plusa a może inny. U mnie akumulator ma = 6 lat.

drmex

#425 Post autor: drmex »

sebaolkusz pisze:Który- masa czy ten od plusa a może inny.
Kabel pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem
sebaolkusz pisze:U mnie akumulator ma = 6 lat
To moim zdaniem powinieneś sprawić sobie nowy, w ten sposób kiedyś niespodziewanie Tobie padnie i nie pojedziesz. Inna sprawa, że prawdopodbnie niepotrzebnie obciążasz alternator, który ładuje ile wlezie w ten akumulator. Mój 4 letni też jeszcze ze spokojem dawał radę :roll:

sebaolkusz

#426 Post autor: sebaolkusz »

Jest jakas mozliwosc sprawdzenia czy akumulator jest jeszcze dobry ?.

m@@rcin

#427 Post autor: m@@rcin »

podjechac do warsztatu albo do dobrego sklepu motoryzacyjnego napewno maja sprzet zeby zmierzyc akumulator

Remi

#428 Post autor: Remi »

po kolejnej wymianie altka wmontowalem sobie wskaznik napiecia. W ten sposob bede mogl monitorowac i reagowac na zmiany napiecia.
zdjecie miernika

Anony Mous

#429 Post autor: Anony Mous »

Remi pisze:po kolejnej wymianie altka wmontowalem sobie wskaznik napiecia. W ten sposob bede mogl monitorowac i reagowac na zmiany napiecia.
zdjecie miernika
to jest napięcie bezpośrednio na akumulatorze?

Remi

#430 Post autor: Remi »

tak

Anony Mous

#431 Post autor: Anony Mous »

Remi wygląda bardzo ładnie :) do tego temp silnika i git ;]

Remi

#432 Post autor: Remi »

:)

[ Dodano: Pon Sie 29, 2011 20:57 ]
Kaliope czy wedlog ciebie napiecie jest ok ?

Przy wlaczonym silniku mam napiecie ladowania 14.29V. Podczas spoczynku jest troche male ale to chyba dlatego ze mialem dzisiaj kilka lokalnych, krotkich rundek i aku nie mialo czasu sie zregenerowac.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#433 Post autor: MieHor »

Remi, to może napisz czy to Twój pomysł i wykonanie czy kupiłeś jakiego gotowca - podziel się tym jak to wyglądało przed montażem i jeśli kupiłeś to gdzie (rozumiem że w UK) i czy były z wersją temp. silnika?

Remi

#434 Post autor: Remi »

To byl moj pomysl, po prostu zbyt duzo mnie kosztuje wymiana altkow i aku ( 3-ci altek).Co prawda sam je wymieniam ale i tak za czesci trzeba zaplacic.
Zrobilem to dzisiaj wycialem otwor przy pomocy wiertarki modelarskiej sam miernik kupilem na ebay (Item number: 180701572622).
Szybke wycialem z klockow lego, podebralem synowi z zestawu :-) bo pasowalo kolorystycznie do tapicerki. Sam panel jest latwy do wyciagniecia, dwie srubki na dole i wychodzi.
Mam nadzieje ze w ten sposob bede mogl zareagowac szybciej na jakies anomalia, nieprawidlowosci w ladowaniu i w ten sposob powinno mi sie udac uratowac nastepnym razem aku i uchronic sie przed pozarem altka (ostatni mi sie zapalil jak dioda siadla i zrobila zwarcie do masy).

stasznik41

#435 Post autor: stasznik41 »

Po 3dniach nieużywania auta odpaliłem i po 2 kilometrach zapaliła się lampka ładowania. Diagnoza u machera - nie ładuje alternator: padła elektronika.

Dziwne, że tak od odpalenia po okresie nieużywania padło???? Co prada macherzy naprawili ale przyznam, że niepokoi mnie przyczyna. Czy one tak padają "od przekręcenia kluczyka".

Gdzieś czytałem, że awaria alternatora fabrycznego to normalka. Chciałbym aby pochodzilo po remoncie.

Auto Zafira B, 2005, 1,9CDTI 120km

Co o tym myśleć.

Acha, naprawa wyniosła 580 zł. Czy mam po odłączeniu zasilania przeprowadzić jakieś szczególne czynności? Odpaliłem auto i pochodziło do włączenia się wentylatora. Czy komp się załadował?

Pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”