zafira 1,9d 120km - nie wchodzi na obroty

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kora79

zafira 1,9d 120km - nie wchodzi na obroty

#1 Post autor: kora79 »

Witam. Jestem posiadaczem Zafirki 1,9cdti 120 km Automat i już mam problem. Dzisiaj nagle po odpaleniu silnik wkręca sie ma max. 1000 obr i samochod w efekcie porusza się z prędkością 10 km/h. Po 5 minutach zaczęła szarpać i zaświeciła się kontrolka "check engine" i zaczeła w miare normalnie jechać. Niestety trwało to może ze 3 minuty i znowu się nie wkręca na obroty. Pomocy!!!

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

Na początek proponuje odczytać błędy "domowym"sposobem.Podpowiedź :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157 .Kody błędów zapisać na kartce i wrzucić na forum.

kora79

#3 Post autor: kora79 »

Odczytałem ECN 2279956. Wie ktoś co z tym począć???

kicaj

#4 Post autor: kicaj »

kora79 pisze:2279956
nie pomyliles sie?
powinno byc max 6 cyfr

kp2

#5 Post autor: kp2 »

miałem taki błąd 2279, poczytaj moje posty
a błędy lepiej sczytać na kompie, domowym sposobem nie wszystkie pokazuje

Anony Mous

#6 Post autor: Anony Mous »

U nas na forum nie znalazłem info odnośnie błędu P2279, czyli nieszczelność w układzie wlotowym powietrza.
Na innych forach jest trochę info odnośnie tego błędu.

kora79

#7 Post autor: kora79 »

Znalazłem opis błędu - nieopomiarowane powietrze po stronie ssącej - czy ma ktoś jakieś sugestie gdzie szukaś wady??

Anony Mous

#8 Post autor: Anony Mous »

Sprawdź dokładnie czy ten przewód zaznaczony na foto nie jest pęknięty.

Obrazek

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#9 Post autor: Lorry »

innymi słowy ssie lewe powietrze--- posprawdzać wszelkie przewody w okolicach turbo, IC, i Filtra powietrza i przepływki.


Może pod rozgrzany silnik wlazł jakiś gad i sobie pogryzł ;)

kora79

#10 Post autor: kora79 »

Dziękuje wszystkim za pomoc. Samochodzik już jeździ. Zaciął się zawór EGR i został w pozycji otwartej. Wyczyściłem i na siłe zamknąłem. Moc wróciła ale EGR niestety martwy i w efekcie denwrwuje mnie kontrolka check engine. Proszę o opinie czy przy jakości polskiego paliwa opłaca się inwestować w nowy EGR. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”