Kontrolka samochód z kluczykiem
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
A mnie przytrafiło się coś dziwnego. W czasie jazdy zaistniała konieczność ostrzejszego hamowania. Piszę ostrzejszego bo to hamowanie aż takie ostre nie było. Spracowały ABS-y bo jezdnia była wilgotna. W czasie tego hamowania w odpowiednim momencie wcisnąłem pedał sprzęgła i w moim odczuciu nic specjalnego się nie stało. Po zatrzymaniu i wrzuceniu pierwszego biegu nie można było kontynuować dalej jazdy, bo zapaliła się ukochana lampka "samochodzik z kluczykiem" a silnik przeszedł w tryb awaryjny bo stracił moc. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik oraz sprawdziłem pedałami co za błąd mnie dopadł. Ku mojemu zdziwieniu nie wypedałowałem żadnego błędu a po ponownym uruchomieniu silnika, samochód już pojechał bezproblemowo. Do dzisiaj jest wszystko OK z wyjątkiem tej lampki, która gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika. Sądziłem, że po kilku lub kilkunastu uruchomieniach lampka ta będzie gasła w odpowiednim momencie ale widzę, że trzeba jednak jechać na komputer i ją wyłączyć. Ciekawe jaki błąd pokaże komputer bo z pedałów nadal nic nie pokazuje. Po tym zdarzeniu zrobiłem już sporo km w tym jedną trasę i dlatego sądzę, że samochód jest całkowicie sprawny. Czy ktoś potrafi to wytłumaczyć ?
miałem kolego identyczną sytuacje w sobotę,podłączyłem auto pod kompa nie pokazuje żadnego błędu,auto smiga normalniePiotr pisze:A mnie przytrafiło się coś dziwnego. W czasie jazdy zaistniała konieczność ostrzejszego hamowania. Piszę ostrzejszego bo to hamowanie aż takie ostre nie było. Spracowały ABS-y bo jezdnia była wilgotna. W czasie tego hamowania w odpowiednim momencie wcisnąłem pedał sprzęgła i w moim odczuciu nic specjalnego się nie stało. Po zatrzymaniu i wrzuceniu pierwszego biegu nie można było kontynuować dalej jazdy, bo zapaliła się ukochana lampka "samochodzik z kluczykiem" a silnik przeszedł w tryb awaryjny bo stracił moc. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik oraz sprawdziłem pedałami co za błąd mnie dopadł. Ku mojemu zdziwieniu nie wypedałowałem żadnego błędu a po ponownym uruchomieniu silnika, samochód już pojechał bezproblemowo. Do dzisiaj jest wszystko OK z wyjątkiem tej lampki, która gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika. Sądziłem, że po kilku lub kilkunastu uruchomieniach lampka ta będzie gasła w odpowiednim momencie ale widzę, że trzeba jednak jechać na komputer i ją wyłączyć. Ciekawe jaki błąd pokaże komputer bo z pedałów nadal nic nie pokazuje. Po tym zdarzeniu zrobiłem już sporo km w tym jedną trasę i dlatego sądzę, że samochód jest całkowicie sprawny. Czy ktoś potrafi to wytłumaczyć ?
u mnie po wymianie filtru paliwa wszystko wróciło do normy mieszkam w belgi i tu paliwo jest dobrej jakości ale po odwiedzeniu polski i przejechaniu 2000 km na polskim paliwie zaczeła się świecić ta kontrolkakylu pisze:wie może ktoś co to oznacza jak swieci taki samochód z kluczem
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
P1112szpakom pisze:Witam
czy ktos moze podpowie co oznacza blad p1112 w zafirze b silnik z16xep??
co go powoduje i jak naprawic
prosze o pomoc.
szpakom
[ Dodano: Czw Sty 17, 2013 12:29 ]
dodam ze zrobilem test pedalu i pokazalo ecn111261 i 111262
po wykazowaniu blad powraca
P1112
to co znalazlem na Forum - poczytaj.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam
POMÓŻCIE!!!!!!!!!!!!
Jestem użytkownikiem Zafiry B 2007r 1,9 cdti 100km.
W dniu dzisiejszym w drodze do pracy pojawiła mi się kontrolna check.... niestety nie zgasła. W drodze powrotnej po zatankowaniu samochodu znikła jednak po 5 km zaświeciła się kolejna -jak w temacie- kontrolka z samochodem i kluczykiem.
Po odczytaniu błędów z komputera pojawił się komunikat:
P0530 cerruit sensor
P0070 temperature sensor
- niestety nie pamiętam dokładnego opisu przy kodach błędu.
Po skasowaniu przejechałem jakieś 5 km i ponownie kontrolka samochodu z kluczykiem i po kolejnych 5 km zgasła i zaświeciła się check... auto w trybie awaryjnym ledwo co jechało.
Dodam że wczoraj odebrałem samochód po wymianie chłodnicy klimatyzacji z warsztatu. Była dziura od kawałka wbitego drewna. Wymieniłem po przeczytaniu Waszych rad na Nissens. Mechanik powiedział że po wymianie nie chce załączyć się sprężarka i musi trochę zagrzać samochód bo może temperatura na zewnątrz za niska. Potem niby wszystko było ok. Klima chłodzi ale co mogli przy tym zepsuć????
Po przeczytaniu tematów nie wiem za co się brać:
-P0530 uszkodzony czujnik ciśnienia gazu klimy? czy
P0530 Za mocne wejście ciśnienia systemu klimatyzacji Układ klimatyzacji B-05
P0530 Za słabe wejście ciśnienia systemu klimatyzacji Układ klimatyzacji B-05
P0530 Ciśnienie systemu klimatyzacji poza wymaganym zakresem Układ klimatyzacji B-05
P0530 Za mocne wejście ciśnienia systemu klimatyzacji Układ klimatyzacji B-05
P0530 Za słabe wejście ciśnienia systemu klimatyzacji Układ klimatyzacji B-05
P0530 Nieprawidłowe działanie czujnika ciśnienia systemu klimatyzacji Układ klimatyzacji B-05
-P0070 temperatura powietrza otoczenia
P0070 Temperatura powietrza otoczenia - duża wartość na wejściu B-16
P0070 Temperatura powietrza otoczenia - mała wartość na wejściu B-16
podobno czujnik znajdujący się w przepływomierzu mógł paść
na wyświetlaczu pokazuje mi temperaturę rzeczywistą na zewnątrz więc raczej ten w zderzaku jest ok
czy to może wpływać że samochód jedzie w trybie awaryjnym?
macie jakieś pomysły
POMÓŻCIE!!!!!!!!!!!!
Jestem użytkownikiem Zafiry B 2007r 1,9 cdti 100km.
W dniu dzisiejszym w drodze do pracy pojawiła mi się kontrolna check.... niestety nie zgasła. W drodze powrotnej po zatankowaniu samochodu znikła jednak po 5 km zaświeciła się kolejna -jak w temacie- kontrolka z samochodem i kluczykiem.
Po odczytaniu błędów z komputera pojawił się komunikat:
P0530 cerruit sensor
P0070 temperature sensor
- niestety nie pamiętam dokładnego opisu przy kodach błędu.
Po skasowaniu przejechałem jakieś 5 km i ponownie kontrolka samochodu z kluczykiem i po kolejnych 5 km zgasła i zaświeciła się check... auto w trybie awaryjnym ledwo co jechało.
Dodam że wczoraj odebrałem samochód po wymianie chłodnicy klimatyzacji z warsztatu. Była dziura od kawałka wbitego drewna. Wymieniłem po przeczytaniu Waszych rad na Nissens. Mechanik powiedział że po wymianie nie chce załączyć się sprężarka i musi trochę zagrzać samochód bo może temperatura na zewnątrz za niska. Potem niby wszystko było ok. Klima chłodzi ale co mogli przy tym zepsuć????
Po przeczytaniu tematów nie wiem za co się brać:
-P0530 uszkodzony czujnik ciśnienia gazu klimy? czy
P0530 Za mocne wejście ciśnienia systemu klimatyzacji Układ klimatyzacji B-05
P0530 Za słabe wejście ciśnienia systemu klimatyzacji Układ klimatyzacji B-05
P0530 Ciśnienie systemu klimatyzacji poza wymaganym zakresem Układ klimatyzacji B-05
P0530 Za mocne wejście ciśnienia systemu klimatyzacji Układ klimatyzacji B-05
P0530 Za słabe wejście ciśnienia systemu klimatyzacji Układ klimatyzacji B-05
P0530 Nieprawidłowe działanie czujnika ciśnienia systemu klimatyzacji Układ klimatyzacji B-05
-P0070 temperatura powietrza otoczenia
P0070 Temperatura powietrza otoczenia - duża wartość na wejściu B-16
P0070 Temperatura powietrza otoczenia - mała wartość na wejściu B-16
podobno czujnik znajdujący się w przepływomierzu mógł paść
na wyświetlaczu pokazuje mi temperaturę rzeczywistą na zewnątrz więc raczej ten w zderzaku jest ok
czy to może wpływać że samochód jedzie w trybie awaryjnym?
macie jakieś pomysły
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 20:13
- Lokalizacja: Police
- Model:
Mnie także dotknął problem tej kontrolki. Wypedałowałem błąd 59761. Sprawa termostatu, opisywana już na forum.
Jest jednak pytanie, bo tego na forum nikt nie opisuje (przynajmniej nie znalazłem). Czy błąd można skasować w celu sprawdzenia, czy powróci. Oczywiście chodzi o skasowanie samemu, bez użycia komputera i specjalnego oprogramowania, np. pedałami, tak jak się te błędy odczytuje???
Pomóżcie...
Jest jednak pytanie, bo tego na forum nikt nie opisuje (przynajmniej nie znalazłem). Czy błąd można skasować w celu sprawdzenia, czy powróci. Oczywiście chodzi o skasowanie samemu, bez użycia komputera i specjalnego oprogramowania, np. pedałami, tak jak się te błędy odczytuje???
Pomóżcie...
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 20:13
- Lokalizacja: Police
- Model:
Witam może i się powtarzam z tym tematem ale potrzebuje porady...
A więc Jechałem ostatnio w dość długą trasę i na autostradzie na 6 biegu rozpędziłem się do 180km/h i tak sobie jadę i po paru Km zapaliła się kontrolka auta z kluczykiem samochód stracił moc... zatrzymałem się zgasiłem samochód i wszystko było i jest normalnie po 2 dniach wsiadam do samochodu i w trakcie wyprzedzania jadąc na 5 biegu zrzuciłem na 4 bieg i wcisnąłem pedał w podłogę obrotomierz był w okolicach 4 tys.. i po chwili zapaliła się znowu owa kontrolka i znów zgasiłem odpaliłem i wszystko dobrze.. ale chciałbym to zapobiegawczo zrobić p , dodam że byłem na komputerze dzień przed wyjazdem i nic nie wykazało Opel zafira B 1.9CDTI 150km Z19DTH przebieg 215tys przy 207tys był wymieniany kolektor ponieważ był problem z klapami wirowymi kolektor nowy oryginał, Z góry dziękuje za pomoc i przepraszam jeżeli zdublowałem temat Pozdrawiam
A więc Jechałem ostatnio w dość długą trasę i na autostradzie na 6 biegu rozpędziłem się do 180km/h i tak sobie jadę i po paru Km zapaliła się kontrolka auta z kluczykiem samochód stracił moc... zatrzymałem się zgasiłem samochód i wszystko było i jest normalnie po 2 dniach wsiadam do samochodu i w trakcie wyprzedzania jadąc na 5 biegu zrzuciłem na 4 bieg i wcisnąłem pedał w podłogę obrotomierz był w okolicach 4 tys.. i po chwili zapaliła się znowu owa kontrolka i znów zgasiłem odpaliłem i wszystko dobrze.. ale chciałbym to zapobiegawczo zrobić p , dodam że byłem na komputerze dzień przed wyjazdem i nic nie wykazało Opel zafira B 1.9CDTI 150km Z19DTH przebieg 215tys przy 207tys był wymieniany kolektor ponieważ był problem z klapami wirowymi kolektor nowy oryginał, Z góry dziękuje za pomoc i przepraszam jeżeli zdublowałem temat Pozdrawiam
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Jeżeli gaśnie po odpaleniu silnika oznacza to, że masz zapamiętany jakiś błąd. Aby zlikwidować pojawianie się kontrolki musisz wykasować błędy. Jeżeli kontrolka nie gaśnie to błędy cały czas występują i są na tyle poważne, że sterownik pracuje w trybie ograniczającym moc.wazkamax pisze:witam. Mam taki problem z Zafira, mianowicie podczas odpalania auta na ostatnich duzych mrozach wyswietlila mi sie kontrolka check engine. Myslalem ze to moze jakis blad podczas ciezkiego rozruchu wkradl sie w komp. Jak ewentualnie moge skasowac sam ten blad, o ile to cos nie groznego? chyba ze to jakas inspekcja czy cos? ewentualnie co to moze byc inego?
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 21:28 przez Flora, łącznie zmieniany 2 razy.