Witam wszystkich. Samochód Zafira B 1,9 cdti 150 km automat jechał i wszystko zgasło (zegary, kierunkowskazy, wycieraczki) światła mijania się paliły. samochód jechał dalej. Jakoś dojechałem pod dom, zgasiłem silnik i koniec. Już nic nie działa. Silnik nie odpala (nie uruchamia się rozrusznik). Jak przekręcam kluczyk to słyszę jak pracuje pompka paliwa. Następnie podłączyłem OP-COMA i wyszły mi takie błędy (których nie mogę wykasować) zdięcie klemy z akumulatora też nic nie daje. Gdzie szukać usterki. Oto sczytane błędy :
Ilość zapisanych kodów błędów:9
B3925 - Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy IPC (zestaw wskaźników)
(00) - Obecny
B3929 - Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy REC (Tylny zespół elektroniczny)
(00) - Obecny
B3977 - UEC (Centralny zespół elektroniczny) otrzymała nieprawidłowy identyfikator środowiska
(00) - Obecny
U2113 - Brak komunikacji CAN z mod. czujn-diagn. poduszki pow. (SDM)
(00) - Obecny
U2116 - Brak komunikacji magistrali CAN z zestawem wskaźników
(00) - Obecny
U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Obecny
U2140 - Brak komunikacji CAN z . centralką elektr. w kom. silnika (UEC)
(00) - Obecny
U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
(00) - Obecny
U2146 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem dźwigni zmiany biegów
Ilość zapisanych kodów błędów:4
P0070 - Usterka czujnika temp. powietrza otoczenia
(71) - Obecny
P0650 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(70) - Obecny
P1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem
(50) - Obecny
P1616 - CIM (Moduł kolumny kierowniczej) - błędny identyfikator środowiska
(00) - Obecny
Ilość zapisanych kodów błędów:2
U2105 - CAN-BUS - brak komunikacji z ECM (modulem kontroli silnika)
(00) - Nie występuje
U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje
Wszystko padło
Wszystko padło
MIRKO8
Witam mam problem z moja zafira nie reaguje na przycisk start stop auto jest z 2005roku 1.9cdti po podlaczeniu do kompa zero bledow przycisk aktywny czujnik sprzegla tez.Podlaczylem rozrusznik na krótko na właczonym zapłonie auto odpala i gasi sie normalnie.Problem powstal gdy padł akumulator na właczonym zapłonie gdzie szukac usterki
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 mar 2013, 20:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Żyrardów
- Auto: Zafira C 1.4
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
- Gender:
Witam
Pozwolę się podłączyć do tematu ponieważ od dwóch dni walczyłem i dalej walczę z trochę podobnym problemem:
Ale od początku..
W niedzielę auto całkowicie "martwe" - wymiana akumulatora, sprawdzone wszystkie bezpieczniki próby odpalenia z kabli i nic, całkowity brak jakiejkolwiek kontrolki, totalny trup, na noc odłączony akumulator
Następnego dnia rano, podłączam akumulator żeby sprawdzić tak dla formalności czy zafira żyje a ona jak gdyby nigdy nic odpala i wszystko działa.
Po południu tego samego dnia nadal wszystko działa, jadę na jazdę próbną 35 km, wracam do domu a na desce rozdzielczej dyskoteka: kontrolki migają, radio samo się włącza i wyłącza, wskazówki obrotomierza i wskaźnika paliwa do góry i do dołu, istny dramat.
Też pomyślałem że to może CIM, majster z Radomia od CIMów po rozmowie telefonicznej z opisem sytuacji kategorycznie stwierdził że to nie CIM !
Dzisiaj zacząłem się przyglądać skrzynce bezpieczników i przekaźników w bagażniku i odpiąłem takie dwie wielkie wtyczki , w niebieskim i zielonym gnieździe i okazało się że jest tam wilgoć , zaśniedziałe oraz upalone lub utlenione ( w zielonym jeden pin a w niebieskim dwa piny)
Tak więc na chwilę obecną brak jest trzech pinów w gniazdach, po oczyszczeniu i usunięciu brudu , dyskoteka ustąpiła i auto wróciło do życia. Na razie jedyny efekt uboczny jaki mam to brak możliwości otwarcia klapy bagażnika, może jest coś jeszcze czego na razie nie doświadczyłem.
Czy ktoś może z was wie czy taką skrzynkę jak bym kupił np. nową lub używaną to mogę wymienić bez jakichkolwiek konsekwencji, czy ją się programuje ,aktywuje , czy tam jest elektronika sterująca??
Czy można dokupić same kolorowe gniazda ??
Pozwolę się podłączyć do tematu ponieważ od dwóch dni walczyłem i dalej walczę z trochę podobnym problemem:
Ale od początku..
W niedzielę auto całkowicie "martwe" - wymiana akumulatora, sprawdzone wszystkie bezpieczniki próby odpalenia z kabli i nic, całkowity brak jakiejkolwiek kontrolki, totalny trup, na noc odłączony akumulator
Następnego dnia rano, podłączam akumulator żeby sprawdzić tak dla formalności czy zafira żyje a ona jak gdyby nigdy nic odpala i wszystko działa.
Po południu tego samego dnia nadal wszystko działa, jadę na jazdę próbną 35 km, wracam do domu a na desce rozdzielczej dyskoteka: kontrolki migają, radio samo się włącza i wyłącza, wskazówki obrotomierza i wskaźnika paliwa do góry i do dołu, istny dramat.
Też pomyślałem że to może CIM, majster z Radomia od CIMów po rozmowie telefonicznej z opisem sytuacji kategorycznie stwierdził że to nie CIM !
Dzisiaj zacząłem się przyglądać skrzynce bezpieczników i przekaźników w bagażniku i odpiąłem takie dwie wielkie wtyczki , w niebieskim i zielonym gnieździe i okazało się że jest tam wilgoć , zaśniedziałe oraz upalone lub utlenione ( w zielonym jeden pin a w niebieskim dwa piny)
Tak więc na chwilę obecną brak jest trzech pinów w gniazdach, po oczyszczeniu i usunięciu brudu , dyskoteka ustąpiła i auto wróciło do życia. Na razie jedyny efekt uboczny jaki mam to brak możliwości otwarcia klapy bagażnika, może jest coś jeszcze czego na razie nie doświadczyłem.
Czy ktoś może z was wie czy taką skrzynkę jak bym kupił np. nową lub używaną to mogę wymienić bez jakichkolwiek konsekwencji, czy ją się programuje ,aktywuje , czy tam jest elektronika sterująca??
Czy można dokupić same kolorowe gniazda ??