Problemy z użytkowaniem alarmów fabr., montowanych dodatkowo
Witam ,mam problem z alarmem ,wymienialem dwumase ze sprzeglem i po odebraniu samochodu co kilkanascie min wl sie alarm.Zadzwonilem do mechanika i powiedzial ze u niego w warsztacie tez sie wlaczyl alarm,powiezial mi ze moze jakies czujnik przymarzł,ale przeciez bylo tylko -3> c zy ktos mial moze podobne doswiadczenie??
Jak go wyłączyć zeby wogole sie nie włączał ?
Pozdrawiam
Robert
Jak go wyłączyć zeby wogole sie nie włączał ?
Pozdrawiam
Robert
Po dwóch dniach alarm się uspokoił jednak wczorajszej nocy znów się włączył,dzwoniłem do gościa z opla i powiedział mi ze jak zamykam samochód i po kilku sekundach alarm mi daje sygnał dźwiękowy to znaczy że coś jest nie tak i żebym sprawdził w instrukcji co oznaczają te sygnały i jaką usterkę sygnalizują .Jednak nie mam żadnych papierów dotyczących tego alarmu a gość z tego jak mu opisałem powiedział że to raczej nie jest oryginalny alarm .Czy ktoś wie gdzie mi ze się znajdować alarm i czy ewentualnie będzie na nim pisało co to za alarm ?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Alarmu szukaj w okolicy bezpieczników.
Powinna być nazwa jego na obudowie.
Co do usterki to zobacz w komorze silnika czy masz tam taki włącznik który wciska się przy zamkniętej masce.
Coš w tym stylu
Wyczyść styki jego.
Powinna być nazwa jego na obudowie.
Co do usterki to zobacz w komorze silnika czy masz tam taki włącznik który wciska się przy zamkniętej masce.
Coš w tym stylu
Wyczyść styki jego.
No właśnie taki wylaczniczek był złamany ,wymieniłem go na podobny ale nie oplowski ,jutro jeszcze raz popatrze na niego i go wyczyszcze,a co do alarmu to szukać go przy bezpiecznikach pod maską czy raczej gdzieś w środku w nogach kierowcy lub pasażera?
A może najlepiej kupić taki wyłącznik bo to chyba nie drogie będzie ,jak to się będzie nazywać ?
A może najlepiej kupić taki wyłącznik bo to chyba nie drogie będzie ,jak to się będzie nazywać ?
Ostatnio zmieniony 19 sty 2016, 20:56 przez pasternik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Tylko stary wyłącznik po zamknięciu zamykał obwód czy otwierał?
No i jaki zamontowałeś.
Jak masz ten stary to zobacz.
Szukaj w nogach kierowcy.
No i jaki zamontowałeś.
Jak masz ten stary to zobacz.
Szukaj w nogach kierowcy.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2016, 21:00 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
Kurde nie jestem pewien ten który teraz zamontowalem to otwiera obwód .Sprawdzę jutro bezpośrednio dotykając kabelkiem czy po zamknięciu będzie dawał jakiś sygnał czy nie ,Jak na razie dzięki za wszystkie porady .pozdroRybka pisze:Tylko stary wyłącznik po zamknięciu zamykał obwód czy otwierał?
No i jaki zamontowałeś.
Jak masz ten stary to zobacz.
Szukaj w nogach kierowcy.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2016, 21:08 przez pasternik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 07:40
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Wedle wskazówek przenisłem post i ponownie witam mam problem z podłączenie czujek alarmu fabrycznego, zakupiłem i zainstalowałem w aucie. Niestety w mojej lampce nie było przewodów umożliwiających podłączenie czujek do taśmy podsufitki. Dokupiłem złączkę z przewodami ale nie wiem gdzie podłączyć przewody od czujników alarmu. Dołączam zdjęcia, zdjęcie 1 to moja wtyczka w lampce wychodząca w stronę tasmy podsufitki jest obsadzone 6 pinów, czy to wystarczy aby podłaczyć czujniki? Jeśli tak to poproszę o wskazówki gdzie powinny być podłączone czujniki. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź i schemat. Prosiłem o to Marcina (Flora) ale dopiero wyczytałem, że produkuje pewne elementy pewnie jest trochę zajęty. Dlatego jeśli ktoś może pomóc to poproszę. A jak Marcin będzie miał czas to pewnie też coś podpowie. Zdjęcie 2 to kostka z przewodami od czujników. dodam, że RECa zakupiłem HP i czeka na podmianę. pozdrawiam
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Złącze odpowiadające za czujki wygląda tak:
Jeżeli jest poprowadzona wiązka to znajduje się ono w zespole złącz przymocowanym nad przednią lampką podsufitki.
W module czujników znajdują się przewody:
1. różowy (szary-biały), "Uzbrojenie alarmu", a tak na prawdę zasilanie podane z RECa przez bezpiecznik 5A
2. niebieski (brązowy), masa
3. pomarańczowy (szary-żółty), sterowanie podświetleniem
4. pomarańczowy (czerwony-biały), komunikacja z RECem
Zarówno masa jak i sterowanie podświetleniem będą już doprowadzone do złącza nad lampką.
Złącze XR3 to środkowe z lewej strony RECa
Na styku 7 wyprowadzone jest zasilanie modułu czujników
Złącze XR5 to dolne z lewej strony RECa
Na styku 48 podłączona jest linia komunikacyjna modułu czujników.
Z tego co widać na pierwszym zdjęciu (Zdjecie 2.jpg), masz doprowadzone wszystkie potrzebne przewody z RECa. Wystarczy tylko wpiąć się z modułem czujników, uzupełnić bezpiecznik w RECu i aktywować alarm.
Nie wiem tylko skąd masz aż 6 przewodów idących do czujek. Masz na pewno dobry moduł?
W razie problemów daleko do mnie nie masz
Jeżeli jest poprowadzona wiązka to znajduje się ono w zespole złącz przymocowanym nad przednią lampką podsufitki.
W module czujników znajdują się przewody:
1. różowy (szary-biały), "Uzbrojenie alarmu", a tak na prawdę zasilanie podane z RECa przez bezpiecznik 5A
2. niebieski (brązowy), masa
3. pomarańczowy (szary-żółty), sterowanie podświetleniem
4. pomarańczowy (czerwony-biały), komunikacja z RECem
Zarówno masa jak i sterowanie podświetleniem będą już doprowadzone do złącza nad lampką.
Złącze XR3 to środkowe z lewej strony RECa
Na styku 7 wyprowadzone jest zasilanie modułu czujników
Złącze XR5 to dolne z lewej strony RECa
Na styku 48 podłączona jest linia komunikacyjna modułu czujników.
Z tego co widać na pierwszym zdjęciu (Zdjecie 2.jpg), masz doprowadzone wszystkie potrzebne przewody z RECa. Wystarczy tylko wpiąć się z modułem czujników, uzupełnić bezpiecznik w RECu i aktywować alarm.
Nie wiem tylko skąd masz aż 6 przewodów idących do czujek. Masz na pewno dobry moduł?
W razie problemów daleko do mnie nie masz
Ostatnio zmieniony 26 sty 2017, 04:24 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 07:40
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Cześć Marcin super mi to wszystko przedstawiłeś, kolory przewodów od czujników też się zgadzają ale czy wiesz pod jakie kolory przewodów wiązki a co za tym idzie, w które przewody od taśmy podsufitki podłączyć przewody od czujników alarmu? Od czujników mam 4 przewody
Zdjęcie przedstawiające 6 przewodów to kostka wychodząca z lampki już w taśmę podsufitki. dziękuję
przewody od czujników tak jak podajesz mają u mnie kolory"
szarożółty, szarobiało, brazowy, czerwonobiały
Zdjęcie przedstawiające 6 przewodów to kostka wychodząca z lampki już w taśmę podsufitki. dziękuję
przewody od czujników tak jak podajesz mają u mnie kolory"
szarożółty, szarobiało, brazowy, czerwonobiały