[B] Ponowny problem z cewką
[B] Ponowny problem z cewką
We wrześniu 2015 wymieniałem cewki w mojej Zafirze.
Kupowałem w Auto-Landzie za 280zł. (po rabacie).
Nie minął rok, a poprzednie objawy wydają się wracać.
1. Samochód jest słabszy (szczególnie na drugim biegu to widać), czasami się lekko "dusi", dopiero po chwili jakby skoczył i pojechał.
2. Słyszę, że silnik czasami inaczej pracuje.
3. Pali mi się kontrolka Check Engine.
Podobne objawy miałem przed wymianą cewki. Z czasem było coraz gorzej.
Po odczytaniu błędów mam:
P0300 Rozpoznano wypadanie zapłonów w różnych cylindrach
P0301 Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1
P0302 Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 2
P0303 Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3
P0304 Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 4
P0314 Wykryta przerwa w zapłonie w pojedynczym cylindrze
Co może być przyczyną ponownego psucia się cewek?
Czy mam szansę na reklamację w Auto-Landzie?
Dodatkowo błąd:
B3055 Problem z kluczykiem z transporderem - może to jest oddzielny problem?
Kupowałem w Auto-Landzie za 280zł. (po rabacie).
Nie minął rok, a poprzednie objawy wydają się wracać.
1. Samochód jest słabszy (szczególnie na drugim biegu to widać), czasami się lekko "dusi", dopiero po chwili jakby skoczył i pojechał.
2. Słyszę, że silnik czasami inaczej pracuje.
3. Pali mi się kontrolka Check Engine.
Podobne objawy miałem przed wymianą cewki. Z czasem było coraz gorzej.
Po odczytaniu błędów mam:
P0300 Rozpoznano wypadanie zapłonów w różnych cylindrach
P0301 Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1
P0302 Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 2
P0303 Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3
P0304 Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 4
P0314 Wykryta przerwa w zapłonie w pojedynczym cylindrze
Co może być przyczyną ponownego psucia się cewek?
Czy mam szansę na reklamację w Auto-Landzie?
Dodatkowo błąd:
B3055 Problem z kluczykiem z transporderem - może to jest oddzielny problem?
Dziękuję za odpowiedzi.
Świece wymieniałem w ubiegłym roku.
Mój roczny przebieg, to 12-15tys. km. Czytałem, że niektórzy wymieniają przy 30-40tys.
Sprawdziłem świece - wszystkie są suche. (Firmy NGK, czy coś podobnego.)
Ale miały sporo nalotu białego. Jedne mniej, inne więcej. Niektóre nawet z pół milimetra.
Usunąłem śrubokrętem ten nalot i zobaczę, czy coś się zmieniło.
O czym świadczy ten biały nalot?
Czy taki stan świec oznacza, że powinny być wymienione?
Jakiej firmy jest cewka, nie wiem. Na fakturze jest tylko napisane cewka zapł. A opakowania nie pamiętam.
Świece są - jak widać na zdjęciach - jedno elektrodowe.
Świece wymieniałem w ubiegłym roku.
Mój roczny przebieg, to 12-15tys. km. Czytałem, że niektórzy wymieniają przy 30-40tys.
Sprawdziłem świece - wszystkie są suche. (Firmy NGK, czy coś podobnego.)
Ale miały sporo nalotu białego. Jedne mniej, inne więcej. Niektóre nawet z pół milimetra.
Usunąłem śrubokrętem ten nalot i zobaczę, czy coś się zmieniło.
O czym świadczy ten biały nalot?
Czy taki stan świec oznacza, że powinny być wymienione?
Jakiej firmy jest cewka, nie wiem. Na fakturze jest tylko napisane cewka zapł. A opakowania nie pamiętam.
Świece są - jak widać na zdjęciach - jedno elektrodowe.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2016, 17:26 przez Tempo, łącznie zmieniany 2 razy.
Kupiłem drugą cewkę, wymieniłem sam i chodzi dobrze. A tamtą będę reklamował.
Poprzednią kupowałem w Auto-Landzie w Węgorzewie (samochód wtedy zepsuł się w trasie). Dzwoniłem do Auto-Landu w moim mieście, powiedzieli, że trzeba reklamować w Węgorzewie.
Jak wymieniałem poprzednią cewkę, to mechanik powiedział, że tamta nie była oryginalna, też wymieniana. Więc to już, co najmniej czwarta cewka.
Od czego może się psuć? Słabe cewki, czy jakaś usterka w samochodzie?
Tym razem kupiłem cewkę firmy Sentech. Chciałem Delphi, ale nie było od ręki, a samochód potrzebny na niedzielę.
Jeśli chodzi o nalot na świecach - to tak, silnik potrafi brać sporo oleju, szczególnie na dużych prędkościach. Na razie przeszedłem tylko na gęstszy olej. Wychodzi to taniej, niż remont całego silnika. Za jakiś czas planuję tylko zrobić płukanie silnika. Chyba, że ktoś ma lepszy pomysł.
Poprzednią kupowałem w Auto-Landzie w Węgorzewie (samochód wtedy zepsuł się w trasie). Dzwoniłem do Auto-Landu w moim mieście, powiedzieli, że trzeba reklamować w Węgorzewie.
Jak wymieniałem poprzednią cewkę, to mechanik powiedział, że tamta nie była oryginalna, też wymieniana. Więc to już, co najmniej czwarta cewka.
Od czego może się psuć? Słabe cewki, czy jakaś usterka w samochodzie?
Tym razem kupiłem cewkę firmy Sentech. Chciałem Delphi, ale nie było od ręki, a samochód potrzebny na niedzielę.
Jeśli chodzi o nalot na świecach - to tak, silnik potrafi brać sporo oleju, szczególnie na dużych prędkościach. Na razie przeszedłem tylko na gęstszy olej. Wychodzi to taniej, niż remont całego silnika. Za jakiś czas planuję tylko zrobić płukanie silnika. Chyba, że ktoś ma lepszy pomysł.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
tylko jak stwierdzisz że jest dobra i po poł roku się nie wysypie.takie rzeczy kupuje się tylko noweCrazy pisze: dobra uzywka GM Sagem
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Tylko z nowymi jest problem, albo szybko padają albo silnik nie do końca dobrze pracuje.
Dobrze że kolega kupił Polska Cewke Sentech, na targach rozmawialem chwile z gościem i przykladaja uwage do jakości
Dobrze że kolega kupił Polska Cewke Sentech, na targach rozmawialem chwile z gościem i przykladaja uwage do jakości
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
nie wiem gdzie jest problem.w ostatnim czasie kupowałem 3 rózne cewki do róznyc silników i działają bez problemu...piszę z autopsji nie że ktoś mi powiedział.na własnym przykładzieCrazy pisze:Tylko z nowymi jest problem, albo szybko padają albo silnik nie do końca dobrze pracuje.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Wszędzie gdzie tylko z kim rozmawiałem to proponował uzywke ale oryginalna.
Sam nawet jak czytałem to też tak proponowali
Sam nawet jak czytałem to też tak proponowali
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
no myslałem że masz na myśli oryginał że pada.zamienników nie biorę pod uwagę bo opel je cieżko przysfaja a jak to zrbi to jak piszesz na chwilę i się wysypujeCrazy pisze:Wszędzie gdzie tylko z kim rozmawiałem to proponował uzywke ale oryginalna.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Hehe to byśmy się dogadali:)
Mam nawet jedną ori uzywke na handel bo stawialem na cewke a tu chyba sonda albo przeplywka
Mam nawet jedną ori uzywke na handel bo stawialem na cewke a tu chyba sonda albo przeplywka
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam