Skrzynka przekaźników / bezpieczników - pod maską, przód
Dziękuję za odpowiedź MieHor idę sprawdzić, dam znać czy pomogło.
[ Dodano: Pon Sie 22, 2011 19:00 ]
Pomogło. Wyjąłem i ponownie włożyłem te trzy bezpieczniki (wszystkie były dobre) i wyświetlacz oraz sterowanie z kierownicy zadziałało. Wirocznie nie było styku na bezpiecznikach.
Żeby jeszcze ktoś mi pomógł zalogować moje radio CD30. Od miesiąca z tym walczę i Mój Chiński OP-COM nie daje sobie rady. W zakładce antykradzieżowej ,nie przyjmuje kodu car pass.
[ Dodano: Pon Sie 22, 2011 19:00 ]
Pomogło. Wyjąłem i ponownie włożyłem te trzy bezpieczniki (wszystkie były dobre) i wyświetlacz oraz sterowanie z kierownicy zadziałało. Wirocznie nie było styku na bezpiecznikach.
Żeby jeszcze ktoś mi pomógł zalogować moje radio CD30. Od miesiąca z tym walczę i Mój Chiński OP-COM nie daje sobie rady. W zakładce antykradzieżowej ,nie przyjmuje kodu car pass.
MIRKO8
- radmar1702
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Model:
WITAM ! Mój problem polega na tym że czasami któryś przekaźnik się wiesza i nie wiem który czy to może być (PRZEKAŹNIK ROZRUSZNIKA ,PRZEKAŹNIK ZAPŁONU) SŁYCHAĆ TAKIE PYKANIE JAK PRZEKRENCE KLUCZYK A JAK PUSZCZĘ JAK BY ROZŁACZAŁO. I JAK TAK KILKA RAZY POROBIE ODPALI LUB TEŻ JAK WYPNE PRZEKAŹNIK I PODEPNE NA NOWO PROBLEM ZNIKA NA JAKIŚ CZAS. CZYŻ BY TO BYŁ PROBLEM ZE STYKIEM PRZEKAŹNIKA DO SKRZYNKI ???? Chciał bym dodać że skrzynkę wyjmowałem i czyściłem srodkiem na styki już kiedyś i było ok. Skrzynka w ojej zosi oznaczenie HB jak na zdięciach w temacie
[ Dodano: Wto Mar 27, 2012 16:59 ]
małe sprostowanie błedy jakie wywala czasami sa od imo więc nie wiem co tu jest grane
[ Dodano: Wto Mar 27, 2012 16:59 ]
małe sprostowanie błedy jakie wywala czasami sa od imo więc nie wiem co tu jest grane
witam
co dzień odkrywam coraz to nowe "ciekawostki" związane z moją ZB
Odkąd ja kupiłem pojawia się kontrolka błędu, ale gaśnie po uruchomieniu silnika.
Odczytałem dzisiaj metodą pedałową i wyszło enc 148304 czyli BŁĄD 1483, takiego błędu na liście nie ma niestety, ale znalazłem ten wątek z zamienionymi przekaźnikami.
Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną - przekaźniki mam tam gdzie być powinny.
Znalazłem posty na innych forach, ale bez rozwiązania niestety.
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ylatora-3/
http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=76916
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284899723
i niewiele mi to mówi.
Dodam że Zośka również słabo ładuje akumulator 13,5V ale to może być sprawa regeneracji alternatora po prostu.
co dzień odkrywam coraz to nowe "ciekawostki" związane z moją ZB
Odkąd ja kupiłem pojawia się kontrolka błędu, ale gaśnie po uruchomieniu silnika.
Odczytałem dzisiaj metodą pedałową i wyszło enc 148304 czyli BŁĄD 1483, takiego błędu na liście nie ma niestety, ale znalazłem ten wątek z zamienionymi przekaźnikami.
Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną - przekaźniki mam tam gdzie być powinny.
Znalazłem posty na innych forach, ale bez rozwiązania niestety.
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ylatora-3/
http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=76916
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284899723
i niewiele mi to mówi.
Dodam że Zośka również słabo ładuje akumulator 13,5V ale to może być sprawa regeneracji alternatora po prostu.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Masz problem z jej wyjęciem z samochodu czy z rozłożeniem obudowy już wyjętej skrzynki?Samer pisze:Witam.
Próbuje rozmontować skrzynkę bezpieczników znajdującą się pod maską obok akumulatora. Tj zobaczyć jak wygląda jej wnętrze. Odkręcenie trzech głównych śrub oraz 4 zmniejszysz przy częściowym usunięciu bezpieczników i przekaźników nic nie daje. Czy ma ktoś patent jak się dostać do jej wnętrza. Mam pewne podejrzenia co do instalacji wewnątrz niej. Mam problemy z pracą wentylatorów ale opisane na forum problemy/rozwiązania nie dają efektów.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 14:21 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
- Samer
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Można a nawet trzeba zdemontować górny element. Celem zdjęcia trzeba:
- odłączyć akumulator,
- zdjąć pokrywkę bezpieczników oraz drugą mniejszą znajdującą się pod podszybiem,
- następnie odkręcamy śrubę (klucz, poligon 10) oraz trzy śruby widoczne obok przekaźników (torx) aż będą się kręcić,
- pozostaje zlokalizować 2 zaczepy. Jeden znajduje się w górnej części skrzynki górnej, drugi od strony chłodnicy,
- gdy zaczepy są poluzowane delikatnie podnosimy cały element ku górze (lekko blokujemy nakrętki wewnątrz) jednocześnie odkręcamy trzy śruby główne. Po kilku chwilach cały element jest wyciągnięty.
- co widzimy ... u mnie cała masa zielonego nalotu. Problem z wentylatorami, rozruchem, oświetleniem jest właśnie pośrednio rozwiązany.
- odłączyć akumulator,
- zdjąć pokrywkę bezpieczników oraz drugą mniejszą znajdującą się pod podszybiem,
- następnie odkręcamy śrubę (klucz, poligon 10) oraz trzy śruby widoczne obok przekaźników (torx) aż będą się kręcić,
- pozostaje zlokalizować 2 zaczepy. Jeden znajduje się w górnej części skrzynki górnej, drugi od strony chłodnicy,
- gdy zaczepy są poluzowane delikatnie podnosimy cały element ku górze (lekko blokujemy nakrętki wewnątrz) jednocześnie odkręcamy trzy śruby główne. Po kilku chwilach cały element jest wyciągnięty.
- co widzimy ... u mnie cała masa zielonego nalotu. Problem z wentylatorami, rozruchem, oświetleniem jest właśnie pośrednio rozwiązany.