Skrzynka przekaźników / bezpieczników - pod maską, przód

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
MIRKO8
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: Słupsk
Model:

#16 Post autor: MIRKO8 »

Dziękuję za odpowiedź MieHor :piwo: idę sprawdzić, dam znać czy pomogło.

[ Dodano: Pon Sie 22, 2011 19:00 ]
Pomogło. Wyjąłem i ponownie włożyłem te trzy bezpieczniki (wszystkie były dobre) i wyświetlacz oraz sterowanie z kierownicy zadziałało. Wirocznie nie było styku na bezpiecznikach.
Żeby jeszcze ktoś mi pomógł zalogować moje radio CD30. Od miesiąca z tym walczę i Mój Chiński OP-COM nie daje sobie rady. W zakładce antykradzieżowej ,nie przyjmuje kodu car pass.
MIRKO8

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#17 Post autor: radmar1702 »

WITAM ! Mój problem polega na tym że czasami któryś przekaźnik się wiesza i nie wiem który czy to może być (PRZEKAŹNIK ROZRUSZNIKA ,PRZEKAŹNIK ZAPŁONU) SŁYCHAĆ TAKIE PYKANIE JAK PRZEKRENCE KLUCZYK A JAK PUSZCZĘ JAK BY ROZŁACZAŁO. I JAK TAK KILKA RAZY POROBIE ODPALI LUB TEŻ JAK WYPNE PRZEKAŹNIK I PODEPNE NA NOWO PROBLEM ZNIKA NA JAKIŚ CZAS. CZYŻ BY TO BYŁ PROBLEM ZE STYKIEM PRZEKAŹNIKA DO SKRZYNKI ???? Chciał bym dodać że skrzynkę wyjmowałem i czyściłem srodkiem na styki już kiedyś i było ok. Skrzynka w ojej zosi oznaczenie HB jak na zdięciach w temacie

[ Dodano: Wto Mar 27, 2012 16:59 ]
małe sprostowanie błedy jakie wywala czasami sa od imo więc nie wiem co tu jest grane

janson

#18 Post autor: janson »

witam
co dzień odkrywam coraz to nowe "ciekawostki" związane z moją ZB

Odkąd ja kupiłem pojawia się kontrolka błędu, ale gaśnie po uruchomieniu silnika.

Odczytałem dzisiaj metodą pedałową i wyszło enc 148304 czyli BŁĄD 1483, takiego błędu na liście nie ma niestety, ale znalazłem ten wątek z zamienionymi przekaźnikami.
Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną - przekaźniki mam tam gdzie być powinny.

Znalazłem posty na innych forach, ale bez rozwiązania niestety.

http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ylatora-3/

http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=76916

http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284899723

i niewiele mi to mówi.

Dodam że Zośka również słabo ładuje akumulator 13,5V ale to może być sprawa regeneracji alternatora po prostu.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#19 Post autor: Flora »

Samer pisze:Witam.

Próbuje rozmontować skrzynkę bezpieczników znajdującą się pod maską obok akumulatora. Tj zobaczyć jak wygląda jej wnętrze. Odkręcenie trzech głównych śrub oraz 4 zmniejszysz przy częściowym usunięciu bezpieczników i przekaźników nic nie daje. Czy ma ktoś patent jak się dostać do jej wnętrza. Mam pewne podejrzenia co do instalacji wewnątrz niej. Mam problemy z pracą wentylatorów ale opisane na forum problemy/rozwiązania nie dają efektów.

Pozdrawiam
Masz problem z jej wyjęciem z samochodu czy z rozłożeniem obudowy już wyjętej skrzynki?
Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 14:21 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#20 Post autor: Samer »

Flora Skrzynka bezpieczników jest zamontowana w aucie. Chciałbym zdemontować wszystkie bezpieczniki i przekaźniki (to nie problem) i dostać się do wnętrza celem sprawdzenia czy połączenia nie są zaśniedziałe itp

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#21 Post autor: Mawerix »

U mnie wyszła po wykreceniu śrub mocujacych na klucz bodaj M8. Wyszła z wtyczek ale do środka nie miałem potrzeby zaglądać.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#22 Post autor: Flora »

Bez wyrwania skrzynki z samochodu nie uda się dostać do środka, ponieważ górna część z bezpiecznikami jest przytrzymywana przez trzy śruby mocujące, które od spodu mają podkładki zabezpieczające przed wysunięciem śruby. Dodatkowo górna część jest zatrzaśnięta wewnątrz dolnej na krawędziach.

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#23 Post autor: Samer »

Tego się obawiałem. To inaczej. Znacie jakiś płyn penetrujący do instalacji elektrycznej? Ale nie zabezpieczający

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#24 Post autor: Samer »

Można a nawet trzeba zdemontować górny element. Celem zdjęcia trzeba:
- odłączyć akumulator,
- zdjąć pokrywkę bezpieczników oraz drugą mniejszą znajdującą się pod podszybiem,
- następnie odkręcamy śrubę (klucz, poligon 10) oraz trzy śruby widoczne obok przekaźników (torx) aż będą się kręcić,
- pozostaje zlokalizować 2 zaczepy. Jeden znajduje się w górnej części skrzynki górnej, drugi od strony chłodnicy,
- gdy zaczepy są poluzowane delikatnie podnosimy cały element ku górze (lekko blokujemy nakrętki wewnątrz) jednocześnie odkręcamy trzy śruby główne. Po kilku chwilach cały element jest wyciągnięty.
- co widzimy ... u mnie cała masa zielonego nalotu. Problem z wentylatorami, rozruchem, oświetleniem jest właśnie pośrednio rozwiązany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”