Przygasanie świateł

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
mihluk85
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 02 kwie 2017, 11:41
Lokalizacja: Kraków
Model:

#16 Post autor: mihluk85 »

Morfi_pl pisze:
mihluk85 pisze:Witajcie, prosze o pomoc.
Mam taki problem ze na nierozgrzanym silniku podczas ruszania, zmiany biegow przygasaja mi swiatla i radio, czym to moze byc spowodowane? Planuje wymienic mostek prostowniczy i regulator napiecia, czy to dobry trop? Ladowanie mam na poziomie 13,6-13,8.
Dodatkowo delikatnie faluja obroty na jalowym-przepustnica wyczyszczona na blysk.
to ładowanie to tak ledwo ledwo
- sprawdź po jeździe czy klemy na aku nie są ciepłe lub gorące
- niech jakaś osoba dotknie miernikiem do biegunów aku (tych ołowianych) a ty poruszaj tym grubym przewodem na którym zaciśnięta jest klema (zarówno plusem jak i minusem) i zobacz czy na mierniku napięcie podskoczyło

jeżeli sprawdzisz obie rzeczy, klema będzie ciepła i luz na zacisku to można zamiast wymieniać klemę na nowa u elektryka samochodowego ją przewiercić i zalać lutowiem

sam przerabiałem ten temat i mi ładowanie z 13,6 podskoczyło do 14,2 z włączonymi światłami - idealnie jak by było 14,6 (ode mnie elektryk skasował 100 zł)
Sprawdze czy klemy sie nie grzeja

mihluk85
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 02 kwie 2017, 11:41
Lokalizacja: Kraków
Model:

#17 Post autor: mihluk85 »

mihluk85 pisze:
amakuch1986 pisze:A gdzie lądowanie sprawdzasz? Na akumulatorze czy na test mode?
Trzeba sprawdzic czy masz dobra masę. Zmierz trzy rzeczy. Mulimetrem sprawdz napiecie między klemą dodatnia i ujemna, między dodatnia klemą a silnikiem (np oczko do wyciągania silnika) oraz między klemą ujemna a silnikiem i daj znać.
Multimetr i testmode podaje taki sam wynik, ostatnio przeszczotkowalem mase na karoserii, bieguny aku, klemy i dolaczylem jeszcze mase na silnik dodatkowa i zero zmian
A wiec tak:
Testmode ladowanie 13,5-13,7
Multimetr ladowanie 14,31 zarowno na biegunach aku jak na klemach
Napiecie miedzy - a masa silnika 0,00
Napiecie miedzy + a masa silnika 13,01 (swiezo po zgaszeniu auta, takie same jak aku)

I co jest git? Skad to miganie swiatel? Jakis sterownik?

Morfi_pl
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#18 Post autor: Morfi_pl »

Napiecie miedzy + a masa silnika 13,01

to na włączonym silniku ? jeśli tak to słaba masa, musisz poprawić i będzie spoko

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#19 Post autor: amakuch1986 »

mihluk85 pisze:Napiecie miedzy - a masa silnika 0,00
Napiecie miedzy + a masa silnika 13,01 (swiezo po zgaszeniu auta, takie same jak aku)
A na włączonym silniku jak się te wartości zachowują ?
Ostatnio zmieniony 20 lis 2017, 21:04 przez amakuch1986, łącznie zmieniany 1 raz.

mihluk85
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 02 kwie 2017, 11:41
Lokalizacja: Kraków
Model:

#20 Post autor: mihluk85 »

amakuch1986 pisze:
mihluk85 pisze:Napiecie miedzy - a masa silnika 0,00
Napiecie miedzy + a masa silnika 13,01 (swiezo po zgaszeniu auta, takie same jak aku)
A na włączonym silniku jak się te wartości zachowują ?
Na wlaczonym:
+ masa 14,26 (dlugie, dmuchawa, ogrzewanie)
- masa 0,03
Aku po nocy 11,9 juz kilka razy mi sie rozladowal po 200km trasy i 1 dniu postoju.

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#21 Post autor: Mawerix »

mihluk85 pisze:Aku po nocy 11,9 juz kilka razy mi sie rozladowal po 200km trasy i 1 dniu postoju.
A ten Twój akumulator to ile ma lat :?:

mihluk85
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 02 kwie 2017, 11:41
Lokalizacja: Kraków
Model:

#22 Post autor: mihluk85 »

Mawerix pisze:
mihluk85 pisze:Aku po nocy 11,9 juz kilka razy mi sie rozladowal po 200km trasy i 1 dniu postoju.
A ten Twój akumulator to ile ma lat :?:
A diabel go wie, jak bede mial okazje to zamoenie sie z kims aku i zobacze co bedzie sie dzialo

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#23 Post autor: Mawerix »

mihluk85 pisze:jak bede mial okazje to zamoenie sie z kims aku i zobacze co bedzie sie dzialo
Taa, jedź na sprawdzenie aku do punktu wymiany albo do elektryka i wszystko się wyjaśni czy juz czas na wymianę.

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#24 Post autor: amakuch1986 »

mihluk85 pisze:+ masa 14,26 (dlugie, dmuchawa, ogrzewanie)
- masa 0,03
Aku po nocy 11,9
Ładowanie masz bardzo dobre :D
Spadek na - masa mały więc wszystkie połączenia masowe masz w dobrym stanie.
11,9 mierzysz rano w test mode czy na akumulatorze ???

Przeprowadź jeszcze dwa testy :D u mnie też rozładowywało akumulator.
Multimetr ustaw na skale prądową (odpowiednio podłącz przewody do multimetru, ustaw zakres na 20A) i włącz się nim pomiędzy klemę minusową a minusowy biegun akumulatora. Następnie zamknij auto i sprawdź jaki masz prąd po odczekaniu ok 15 minut . (powinien być do 20mA).
A teraz nie odłączając zbudowanego przez Ciebie układu wejdź do auta włącz testmode, następnie wyjmij kluczyk, wyjdz z auta i go zamknij i odczekaj znów 15 minut. Sprawdz jaki bedzie prąd.

Uff... ależ się rozpisałem

mihluk85
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 02 kwie 2017, 11:41
Lokalizacja: Kraków
Model:

#25 Post autor: mihluk85 »

Wrócę do tematu, dziś zabrałem się za moduł uec sprawdzony przedmuchany, bezpieczniki wyczyszczone i płytki w malej skrzynce nad uec. Zobacze jutro czy coś pomogło, Skrzynka solidnie skręcona. A przy okazji jak się do tego mają niewielkie wahania obrotów na jałowym w zakresie obrotów 700 - 750? Przepustnica jak szklanka.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2018, 19:03 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”