[B] Prędkościomierz/wspomaganie kierownicy/obrotomierz - przestaje działać
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
[B] Prędkościomierz/wspomaganie kierownicy/obrotomierz - przestaje działać
Cześć,
Koledzy, wczoraj po 20 km jazdy (poza miastem, ale spokojnie), wyłączyło mi się wspomaganie kierownicy (na wyświetlaczy pojawił się ikony układ stabilizacji toru jazdy, ciśnienie w oponach ). Jakoś udało się zjechać na parking, choć kierownica jak w traktorze chodziła.
Po kilku godzinach musiałem jakoś musiałem wrócić do domu i po zapaleniu auta wszystko wróciło do normy, ale po przejechaniu 8-10 km ponownie pojawiły się w/w ikony, przy czym wspomaganie działało pulsacyjnie (dało się odczuć przeskoki w płynnym a twardym skręcaniu), dodatkowo opadł wskaźnik prędkościomierza a wskazówka obrotomierza spadała gdy zapalały się dodatkowe ikony ABS, ogólna awaria (kluczyk), akumulator.
Autem udało się dojechać do domu. Kolega podpiął pod komputer, ogólnie wywaliło masę wszelakich błędów, wykasował je (bez wnikania w szczegóły) i ogólnie stwierdził, że to może być wina akumulatora (nie podaje odpowiedniego napięcia??).
Przy czym alternator ładnie ładuje (13.95-14.05), ale kolega zauważył, że przy włączaniu zapłonu, napięcie spada do 7,5, co niejako może potwierdzać jego wersję.
Dziś chciałem podjechać kupić nowy akumulator, ale przed wymianą poprosiłem o sprawdzenie. Sprzedawca na warsztacie przeprowadził test, dał mi też wydruk i wg niego akumulator jest wystarczająco sprawny, by go nie wymieniać (a w jego interesie byłoby wcisnąć mi nowy ). Model akumulatora: AUTOPART Galaxy Gold 12V 77Ah 800A (kupiony 3.12.2015, poprzedni właściciel) Ponownie zawitałem to kolegi, dziś przy zapłonie zmierzył mi 10A, nawet auto po kilku minutach pracy na samym aku (światła, radio, nawiewy), dobrze odpaliło. Oczywiście dziś problem się nie pojawił, ale przejechałem tylko 11 km.
Aha, dodam, że podczas "choinki" na zegarach, aktualne spalanie wg informacji na komputerze pokazywane było znacznie niższe niż mam zazwyczaj (np. na drugim/trzecim biegu przy dodawaniu gazu w mieście mam 15-18l/100, a gdy były błędy 6-8l/100).
I co dalej? Jakieś sugestie?
Proszę o poradę
Szymon
Koledzy, wczoraj po 20 km jazdy (poza miastem, ale spokojnie), wyłączyło mi się wspomaganie kierownicy (na wyświetlaczy pojawił się ikony układ stabilizacji toru jazdy, ciśnienie w oponach ). Jakoś udało się zjechać na parking, choć kierownica jak w traktorze chodziła.
Po kilku godzinach musiałem jakoś musiałem wrócić do domu i po zapaleniu auta wszystko wróciło do normy, ale po przejechaniu 8-10 km ponownie pojawiły się w/w ikony, przy czym wspomaganie działało pulsacyjnie (dało się odczuć przeskoki w płynnym a twardym skręcaniu), dodatkowo opadł wskaźnik prędkościomierza a wskazówka obrotomierza spadała gdy zapalały się dodatkowe ikony ABS, ogólna awaria (kluczyk), akumulator.
Autem udało się dojechać do domu. Kolega podpiął pod komputer, ogólnie wywaliło masę wszelakich błędów, wykasował je (bez wnikania w szczegóły) i ogólnie stwierdził, że to może być wina akumulatora (nie podaje odpowiedniego napięcia??).
Przy czym alternator ładnie ładuje (13.95-14.05), ale kolega zauważył, że przy włączaniu zapłonu, napięcie spada do 7,5, co niejako może potwierdzać jego wersję.
Dziś chciałem podjechać kupić nowy akumulator, ale przed wymianą poprosiłem o sprawdzenie. Sprzedawca na warsztacie przeprowadził test, dał mi też wydruk i wg niego akumulator jest wystarczająco sprawny, by go nie wymieniać (a w jego interesie byłoby wcisnąć mi nowy ). Model akumulatora: AUTOPART Galaxy Gold 12V 77Ah 800A (kupiony 3.12.2015, poprzedni właściciel) Ponownie zawitałem to kolegi, dziś przy zapłonie zmierzył mi 10A, nawet auto po kilku minutach pracy na samym aku (światła, radio, nawiewy), dobrze odpaliło. Oczywiście dziś problem się nie pojawił, ale przejechałem tylko 11 km.
Aha, dodam, że podczas "choinki" na zegarach, aktualne spalanie wg informacji na komputerze pokazywane było znacznie niższe niż mam zazwyczaj (np. na drugim/trzecim biegu przy dodawaniu gazu w mieście mam 15-18l/100, a gdy były błędy 6-8l/100).
I co dalej? Jakieś sugestie?
Proszę o poradę
Szymon
Ostatnio zmieniony 30 paź 2018, 18:22 przez szymku, łącznie zmieniany 1 raz.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Mozesz sprawdzic akumulator i alternator takim sposobem....
https://www.youtube.com/watch?v=eDafLLTOevs
https://www.youtube.com/watch?v=eDafLLTOevs
bazyliszek72
-
- Mieszkaniec
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A16XNT
- Gender:
Na aliexpress czy nawet na allegro są mierniki do podłączenia z instalacją samochodu i można na bieżąco obserwować wskazania - kosztują 1-10$.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
Test mode sprawdzałem, wyniki są zadowalającerafant4011 pisze: ↑30 paź 2018, 18:40Zafira B ma taki miernik w test mode.
Szymon, spróbuj podmienić z kimś akumulator i pojeździć tak kilka dni...
Jutro kolega obiecał podmienić aku, jak tylko spasuje. Pojeżdżę i dam znać. Już wczoraj nastawiłem się na nowy akumulator i dziś nawet $ były nań przygotowane, wszak przed zimą dobry zakup.
Natomiast doszukałem się tego tematu: viewtopic.php?f=32&t=19782
Objawy u większości osób podobne jak u mnie, i pomogła wymiana pompy wspomagania. Przy czym u mnie ona działa, na pewno na krótkich dystansach.
Cóż - celuje w pożyczenie aku i zobaczymy co się będzie działo.
Szymon
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Wczoraj był generalnie deszczowy dzień, a dziś sucho. Myślę że woda mogła zakłócić pracę wspomagania. Poczytaj temat związany ze wspomaganiem. Do przyłącza elektrycznego dostaje się woda i robi psikusy.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A ja bym dodatkowo sprawdził jeszcze klemy czy się nie grzeją za bardzo
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
Akumulatora niestety nie udało się przełożyć. Natomiast wczoraj auto przejechało 2 x 17 km i było ok. Cały czas sprawdzałem przy okazji w trybie TEST MODE ładowanie itp i było ok. Dziś wybrałem się na trasę i po 35 km ponownie zaczęło się dziać to co opisywałem w pierwszym poście.
Natomiast jednocześnie zauważyłem, że ładowanie alternatora (U-term30) znacznie spadło. O ile normalnie wynosiło 14.3 - 14.4 V, to wraz z pojawieniem się w/w problemów, spadało do 12-12.4 V, i rzadko przekraczało 13V.
Czy to może już na coś wskazywać konkretniejszego?
Szymon
Natomiast jednocześnie zauważyłem, że ładowanie alternatora (U-term30) znacznie spadło. O ile normalnie wynosiło 14.3 - 14.4 V, to wraz z pojawieniem się w/w problemów, spadało do 12-12.4 V, i rzadko przekraczało 13V.
Czy to może już na coś wskazywać konkretniejszego?
Szymon
-
- Mieszkaniec
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A16XNT
- Gender:
W moim poprzednim aucie, takie objawy dawał alternator, a konkretnie regulator napięcia - zużyte szczotki, lub wytarte pierścienie na komutatorze alternatora. Szczotki łatwo wymienić, pierścienie trzeba przetoczyć, lub wymienić cały alternator.
Ewentualnie problem z masą między akumulatorem, a autem - uszkodzony lub luźny kabel.
Ewentualnie problem z masą między akumulatorem, a autem - uszkodzony lub luźny kabel.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2018, 23:19 przez BQB, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
Po kilku dniach od usterki stwierdzam co następuje:
Arbitralnie wymieniłem akumulator (nowy: VARTA Silver 74ah), przejechałem na nim ok. 350km i problem nie powrócił. Przy czym zaznaczę, że od 2 sytuacji z "choinką" na desce rozdzielczej, miały miejsce 2 jazdy powyżej 40km, gdzie nic się nie działo. Natomiast w dniu wymiany akumulatora, gdy po rześkiej nocy (ok. 2 st), przy rozruchu napięcie spadło poniżej 9,5V, stwierdziłem że nie ma co zwlekać - wszak cieplej nie będzie. Stąd decyzja o wymianie. Poza tym liczę, że świece mi za to podziękują
Profilaktycznie wymieniłem też płyn we wspomaganiu.
Szymon
Arbitralnie wymieniłem akumulator (nowy: VARTA Silver 74ah), przejechałem na nim ok. 350km i problem nie powrócił. Przy czym zaznaczę, że od 2 sytuacji z "choinką" na desce rozdzielczej, miały miejsce 2 jazdy powyżej 40km, gdzie nic się nie działo. Natomiast w dniu wymiany akumulatora, gdy po rześkiej nocy (ok. 2 st), przy rozruchu napięcie spadło poniżej 9,5V, stwierdziłem że nie ma co zwlekać - wszak cieplej nie będzie. Stąd decyzja o wymianie. Poza tym liczę, że świece mi za to podziękują
Profilaktycznie wymieniłem też płyn we wspomaganiu.
Szymon
- Arkan29
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 11:13
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19CDTI
- Gender:
Witam klubowiczów.
Chciałem opisać wam przygodę jaką miałem dzisiaj w drodze do pracy. Na początku wszystko ok. Auto zapaliło, wyjechałem z parkingu i gnam do roboty. W połowie drogi czuje, że kierownicą ciężko się kręci. Zapaliła się kontrola trakcji. I ogólnie migają kontrolki na desce (łącznie ze wskaźnikami prędkości i obrotów). Jakoś dojechałem do pracy. Zgasiłem auto, wyciągnąłem kluczyk i spróbowałem jeszcze raz odpalić auto. Odpaliło normalnie, wspomaganie wróciło i wygląda, że jest ok. Sprawdzę jak auto spisze się w drodze do domu.
Czy opisana sytuacja może być spowodowana tym, że po kilku dniach mrozów przyszła odwilż i coś nie tak z elektryka czy to raczej pompa kończy żywot. Alternator po regeneracji i ładowanie ok.
Liczę na jakieś sugestie.
Chciałem opisać wam przygodę jaką miałem dzisiaj w drodze do pracy. Na początku wszystko ok. Auto zapaliło, wyjechałem z parkingu i gnam do roboty. W połowie drogi czuje, że kierownicą ciężko się kręci. Zapaliła się kontrola trakcji. I ogólnie migają kontrolki na desce (łącznie ze wskaźnikami prędkości i obrotów). Jakoś dojechałem do pracy. Zgasiłem auto, wyciągnąłem kluczyk i spróbowałem jeszcze raz odpalić auto. Odpaliło normalnie, wspomaganie wróciło i wygląda, że jest ok. Sprawdzę jak auto spisze się w drodze do domu.
Czy opisana sytuacja może być spowodowana tym, że po kilku dniach mrozów przyszła odwilż i coś nie tak z elektryka czy to raczej pompa kończy żywot. Alternator po regeneracji i ładowanie ok.
Liczę na jakieś sugestie.
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Migające kontrolki to raczej na moduł CIM wskazuje
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
-
- Przeglądacz
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 cze 2018, 21:25
- Imię: Pawel
- Auto: 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
część
Mam podobny problem ale u mnie pali się cały czas kontrolka ABS i kontroli trakcji jutro będę sprawdzał czy akumulator jest dobry Mam pytanie czy mogę zamienić aku na chwile od Corsy D 1.3 CDTI czy to za słaby akumulator jest
Mam podobny problem ale u mnie pali się cały czas kontrolka ABS i kontroli trakcji jutro będę sprawdzał czy akumulator jest dobry Mam pytanie czy mogę zamienić aku na chwile od Corsy D 1.3 CDTI czy to za słaby akumulator jest
Możesz zmienić tylko kwestia jakiej mocy jest ten aku? U Ciebie powinno być nim 70AH.