Kierunkowskaz - problemy z działaniem
-
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 mar 2018, 01:01
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Wołomin
- Auto: Opel Zafira B 1.7
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTJ
- Gender:
Kierunkowskaz - problemy z działaniem
Panowie, lewa strona miga szybko, prawa normalnie, obstawiam przekaźnik, czy może mi ktoś powiedzieć gdzie on jest?
Dodano po 35 minutach 30 sekundach:
I z przodu zamist kierunku miga pozycyjne.Co to?
Dodano po 35 minutach 30 sekundach:
I z przodu zamist kierunku miga pozycyjne.Co to?
Ostatnio zmieniony 26 mar 2018, 19:20 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
Od niedawna w mojej ZB co jakiś czas mam problem z kierunkowskazami. Przekopałem wszystkie fora w tym o AH i VC i raczej nie było podobnego przypadku.
Co jakiś czas zarówno lewy jak i prawy migacz migają zbyt szybko. Np. na te 3 mignięcia - raz jest ok a 2x szybko. Czasami non stop jest szybko a po chwili wszystko działa dobrze.
Awaryjne chodzą OK, po podłączeniu przyczepy nie zaobserwowałem "przyspieszania".
Zasugerowano mi aby w pierwszej kolejności sprawdził żarówki - z uwagi na łatwiejszy dostęp już ogarnąłem tył, faktycznie stare już miały trochę zużyte włókna. Po wymianie - bez zmian. Ogarnę też przód ale coś czuję, że to nie to ...
Spinka na CIMie? Jeszcze nie wiem czy jest ale sprawdzę jutro. Czy jej brak/poluzowanie może dawać takie efekty?
Od niedawna w mojej ZB co jakiś czas mam problem z kierunkowskazami. Przekopałem wszystkie fora w tym o AH i VC i raczej nie było podobnego przypadku.
Co jakiś czas zarówno lewy jak i prawy migacz migają zbyt szybko. Np. na te 3 mignięcia - raz jest ok a 2x szybko. Czasami non stop jest szybko a po chwili wszystko działa dobrze.
Awaryjne chodzą OK, po podłączeniu przyczepy nie zaobserwowałem "przyspieszania".
Zasugerowano mi aby w pierwszej kolejności sprawdził żarówki - z uwagi na łatwiejszy dostęp już ogarnąłem tył, faktycznie stare już miały trochę zużyte włókna. Po wymianie - bez zmian. Ogarnę też przód ale coś czuję, że to nie to ...
Spinka na CIMie? Jeszcze nie wiem czy jest ale sprawdzę jutro. Czy jej brak/poluzowanie może dawać takie efekty?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2268
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wymień żarówki na nowe (stare do śmietnika lub na rezerwę )ponieważ któraś żarówka ma już inny opór i komputer wariuje
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 kwie 2019, 07:47
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Pulawy
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Cześć,
Montowałem wczoraj kamerę cofania (Zafira B 2007).
Zasilanie pożyczyłem z prawej lampy wstecznego i masę z tej samej wtyczki.
Kamera cofania działa poprawnie, czyli zasilanie jest OK.
Radio chińskie Mekede dedykowane do Zafiry B (http://skroc.net/eia) z tym, że szyna CAN nie podaje informacji o wrzuceniu wstecznego i trzeba było puścić zasilanie z lampy wstecznego do brązowego kabelka który idzie przy radiu do modułu od CAN dołączonego do radia. W niektórych radiach ten kabelek jest oznaczony jako "back" lub coś podobnego, tutaj stwierdzili że sygnał powinien dać CAN ale nie daje... Podobnie jest w VW (załącznik rev_ctrl_line.jpg).
Do rzeczy, problem jest w tym, że nie działają kierunkowskazy z prawej strony, lampka na desce ze strzałeczką miga, z tym że bardzo szybko, tak samo szybko słychać kierunkowskazy (podobnie jak się czasem jedna z żarówek spali). Jak włączę awaryjne to też miga tylko lewa strona.
Z innych postów doczytałem, że może to być problem z masą, jednak wszystko jest podłączone poprawnie. Zastanawiam się czy podczas montażu radia nie uszkodziłem jakichś kabli, bo cholernie ciężko to upchnąć...
Nie mogę też na schematach namierzyć bezpieczników/przekaźników do kierunkowskazów, układ mam taki jak w załącznikach.
Ktoś może powiedzieć gdzie szukać przyczyny, albo jak rozwiązać problem...?
--edit--
Jak zaykam lub otwieram pilotem to działają wszystkie, więc możliwe że podczas montażu radia uszkodziłem albo rozłączyłem włącznik świateł awaryjnych?
--edit2--
Zrobone, docisnąłem wtyczkę wchodzącą do panelu z włącznikiem awaryjnych, ale problemem była jednak masa.
Okazuje się, że nie zawsze jak we wtyku są trzy kable brązowe i jeden niebieski to ten niebieski jest masą (-)...
Przelutowałem pod poprawny i jest ok.
Montowałem wczoraj kamerę cofania (Zafira B 2007).
Zasilanie pożyczyłem z prawej lampy wstecznego i masę z tej samej wtyczki.
Kamera cofania działa poprawnie, czyli zasilanie jest OK.
Radio chińskie Mekede dedykowane do Zafiry B (http://skroc.net/eia) z tym, że szyna CAN nie podaje informacji o wrzuceniu wstecznego i trzeba było puścić zasilanie z lampy wstecznego do brązowego kabelka który idzie przy radiu do modułu od CAN dołączonego do radia. W niektórych radiach ten kabelek jest oznaczony jako "back" lub coś podobnego, tutaj stwierdzili że sygnał powinien dać CAN ale nie daje... Podobnie jest w VW (załącznik rev_ctrl_line.jpg).
Do rzeczy, problem jest w tym, że nie działają kierunkowskazy z prawej strony, lampka na desce ze strzałeczką miga, z tym że bardzo szybko, tak samo szybko słychać kierunkowskazy (podobnie jak się czasem jedna z żarówek spali). Jak włączę awaryjne to też miga tylko lewa strona.
Z innych postów doczytałem, że może to być problem z masą, jednak wszystko jest podłączone poprawnie. Zastanawiam się czy podczas montażu radia nie uszkodziłem jakichś kabli, bo cholernie ciężko to upchnąć...
Nie mogę też na schematach namierzyć bezpieczników/przekaźników do kierunkowskazów, układ mam taki jak w załącznikach.
Ktoś może powiedzieć gdzie szukać przyczyny, albo jak rozwiązać problem...?
--edit--
Jak zaykam lub otwieram pilotem to działają wszystkie, więc możliwe że podczas montażu radia uszkodziłem albo rozłączyłem włącznik świateł awaryjnych?
--edit2--
Zrobone, docisnąłem wtyczkę wchodzącą do panelu z włącznikiem awaryjnych, ale problemem była jednak masa.
Okazuje się, że nie zawsze jak we wtyku są trzy kable brązowe i jeden niebieski to ten niebieski jest masą (-)...
Przelutowałem pod poprawny i jest ok.
- Załączniki
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2019, 21:38 przez tomekg, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 kwie 2019, 08:40
- Imię: JACEK
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: OPEL ZAFIRA B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
mam problem w mojej Zafirze B (Z18XER), z szybko działającymi kierunkowskazami, ma ktoś jakiś pomysł?
- sprawdziłem wszystkie żarówki działają,
- gniazdo przyczepki jest czyste, rozebrane przeczyszczone
nie wiem czy prawidłowo działa moduł przyczepki, po włączeniu kierunkowskazu słychać jak działa przerywacz (bez podłączenia przyczepki),
proszę o pomoc
- sprawdziłem wszystkie żarówki działają,
- gniazdo przyczepki jest czyste, rozebrane przeczyszczone
nie wiem czy prawidłowo działa moduł przyczepki, po włączeniu kierunkowskazu słychać jak działa przerywacz (bez podłączenia przyczepki),
proszę o pomoc
Mam dokładnie to samo. U mnie stało się tak podczas podłączenia przyczepki przez przejściówkę. Wszystkie kierunki działają ale szybko. Będę wymieniał żarówki na nowe może to coś pomoże.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Masz gniazdo 13 pin?
Przejściówkę z 13 na 7 masz cały czas wtykniętą?
Gniazdo 13 pin oprócz 13 pinów ma też mini włącznik, który po wtyknięciu wtyczki wyłącza przeciwmgłowe tył w aucie, a załącza tylko w przyczepce, oraz informuje że przyczepka jest podpięta. Np szybkie miganie kierunków jak spaloną mamy żarówkę kierunku przyczepki.
Zerknij czy działa ci przeciwmgłowe tył w aucie i czy czasem ten guzik w gnieździe się nie włączył. Lub wyciąg redukcję13/7
Przejściówkę z 13 na 7 masz cały czas wtykniętą?
Gniazdo 13 pin oprócz 13 pinów ma też mini włącznik, który po wtyknięciu wtyczki wyłącza przeciwmgłowe tył w aucie, a załącza tylko w przyczepce, oraz informuje że przyczepka jest podpięta. Np szybkie miganie kierunków jak spaloną mamy żarówkę kierunku przyczepki.
Zerknij czy działa ci przeciwmgłowe tył w aucie i czy czasem ten guzik w gnieździe się nie włączył. Lub wyciąg redukcję13/7
Miałem podobnie - podczas jazy kierunkowskazy P i L zaczęły migać 2x szybciej niż normalnie. Wszystkie żarówki ok - w zeszłym roku wymieniałem na nowe profilaktycznie. Żadnych ledów. Podjechałem do elektryka - pyta czy mam hak. Mam ale nie używam. Odłączyliśmy moduł haka w Recu i problem ustąpił. Radzi sprawdzić wiązkę i gniazdo przy haku.