[B] Zafira zgasła, słabe ładowanie, CIM
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 mar 2019, 13:10
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
[B] Zafira zgasła, słabe ładowanie, CIM
Witam,
Szukałem forum odnośnie mojego błędu jednak nie za bardzo znalazłem coś konkretnego, trochę obstawiam CIM ale kody błędów podczas uszkodzenia CIM się nie zgadają. Ale do rzeczy. Wczoraj jechałem Zafirą i przyznam, że trochę jej przycisnąłem. W pewnym momencie zauważyłem, że obrotomierz skoczył do 0 i nagle wstał. Pojawiła się kontrolka "samochodu ze śladami" czyli usterka układ stabilizacji toru jazdy. Zwolniłem trochę ale jechałem dalej. Dojeżdżając do skrzyżowania musiałem zredukować i w prawo. Na zakręcie auto zgasło. Próba odpalenia nic nie dała, rozrusznik kręcił ale nie odpaliło. Zapchałem na parking i wypedałowałem błędy P0520 oraz P0335. Próbowałem odpalać samochód na parkingu ale bez rezultatu. Temperatura "coolant" wynosiła 87 stopni więc w normie. Dziwne było to, że podczas odpalania raz mi zgasł komputer pokładowy a zazwyczaj tak się nie dzieje. Udałem się piechtą do domu. Po około godzinie przyjechałem drugim autem z kompem i podłączyłem OPCOMa. Nie sprawdzałem czy odpali i tutaj może być błąd ale najpierw zczytałem błędy. Błędy które mi się pokazały to:
CIM:
B3114 - Kluczyk z pilotem 1 nie zsynchronizowany
ECU:
C0236 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. silnikiem (ECM)
EHPS:
U2105 - Magistrala CAN, komunikat modułu CIM poza wymaganym zakresem
C1523 - Zbyt niskie napięcie układu
IPC:
B0968 - Obwód kontrolki włącznika czujników parkowania przerwany lub napięcie za wysokie
P0654 - Sygnal predkosci obrotowej silnika, poza wymaganym zakresem
U2139 - Nieprawidłowy sygnał mod. ster. kolumny kierown. (CIM)
UEC:
U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
ECC:
B0234 - Usterka kalibracji klapki dystrybucji powietrza
DIS:
U2201 - Brak komunikacji magistrali CAN z EHU (Moduł multimedialny)
P0520-04 <nieznany kod błędu>
Skasowałem błędy, odpalam i auto poszło od strzała. Chwilkę pochodziło, zczytałem błędy i zostało tylko B0968 ale ten błąd często mi się pojawia. Próbna jazda po parkingu i wszystko w normie poza ładowaniem. Na postoju auto na komputerze pokładowym wachało się od 12.4V do 12.9V. Podczas jazdy czasami skoczyło do 13V ale rzadko. Kręcąc powoli kierownicą spada do 12V. Przejechałem około 4km spokojnym tempem do domu i niczego złego nie zaobserowałem. Czy może to być usterka CIM ? Kod błędu P0520 w necie to niby awaria czujnika ciśnienia oleju. Dla OPCOM to nieznany błąd. Troche wygląda to tak jakby aucie nagle brakło zasilania z akumulatora. Druga sprawa to jest to nieszczęsne ładowanie. Od czego byście zaczęli sprawdzanie ?
Szukałem forum odnośnie mojego błędu jednak nie za bardzo znalazłem coś konkretnego, trochę obstawiam CIM ale kody błędów podczas uszkodzenia CIM się nie zgadają. Ale do rzeczy. Wczoraj jechałem Zafirą i przyznam, że trochę jej przycisnąłem. W pewnym momencie zauważyłem, że obrotomierz skoczył do 0 i nagle wstał. Pojawiła się kontrolka "samochodu ze śladami" czyli usterka układ stabilizacji toru jazdy. Zwolniłem trochę ale jechałem dalej. Dojeżdżając do skrzyżowania musiałem zredukować i w prawo. Na zakręcie auto zgasło. Próba odpalenia nic nie dała, rozrusznik kręcił ale nie odpaliło. Zapchałem na parking i wypedałowałem błędy P0520 oraz P0335. Próbowałem odpalać samochód na parkingu ale bez rezultatu. Temperatura "coolant" wynosiła 87 stopni więc w normie. Dziwne było to, że podczas odpalania raz mi zgasł komputer pokładowy a zazwyczaj tak się nie dzieje. Udałem się piechtą do domu. Po około godzinie przyjechałem drugim autem z kompem i podłączyłem OPCOMa. Nie sprawdzałem czy odpali i tutaj może być błąd ale najpierw zczytałem błędy. Błędy które mi się pokazały to:
CIM:
B3114 - Kluczyk z pilotem 1 nie zsynchronizowany
ECU:
C0236 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. silnikiem (ECM)
EHPS:
U2105 - Magistrala CAN, komunikat modułu CIM poza wymaganym zakresem
C1523 - Zbyt niskie napięcie układu
IPC:
B0968 - Obwód kontrolki włącznika czujników parkowania przerwany lub napięcie za wysokie
P0654 - Sygnal predkosci obrotowej silnika, poza wymaganym zakresem
U2139 - Nieprawidłowy sygnał mod. ster. kolumny kierown. (CIM)
UEC:
U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
ECC:
B0234 - Usterka kalibracji klapki dystrybucji powietrza
DIS:
U2201 - Brak komunikacji magistrali CAN z EHU (Moduł multimedialny)
P0520-04 <nieznany kod błędu>
Skasowałem błędy, odpalam i auto poszło od strzała. Chwilkę pochodziło, zczytałem błędy i zostało tylko B0968 ale ten błąd często mi się pojawia. Próbna jazda po parkingu i wszystko w normie poza ładowaniem. Na postoju auto na komputerze pokładowym wachało się od 12.4V do 12.9V. Podczas jazdy czasami skoczyło do 13V ale rzadko. Kręcąc powoli kierownicą spada do 12V. Przejechałem około 4km spokojnym tempem do domu i niczego złego nie zaobserowałem. Czy może to być usterka CIM ? Kod błędu P0520 w necie to niby awaria czujnika ciśnienia oleju. Dla OPCOM to nieznany błąd. Troche wygląda to tak jakby aucie nagle brakło zasilania z akumulatora. Druga sprawa to jest to nieszczęsne ładowanie. Od czego byście zaczęli sprawdzanie ?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Możliwe że przez to ładowanie masz problemy. Sprawdzić dokładnie ładowanie, akumulator, kable masowe, klemy, moduł w komorze silnika czy nie jest zalany lub ma słabą masę.
Kilka podpowiedzi:
viewtopic.php?f=32&t=20130&hilit=%C5%81adowanie
viewtopic.php?f=32&t=30764&hilit=%C5%81 ... e&start=45
Kilka podpowiedzi:
viewtopic.php?f=32&t=20130&hilit=%C5%81adowanie
viewtopic.php?f=32&t=30764&hilit=%C5%81 ... e&start=45
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 mar 2019, 13:10
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dzięki za odpowiedz. Następnego dnia po odpowiedzi udałem się do auta żeby sprawdzić ładowanie na alternatorze ale niestety samochód nie odpalił i "wszystko" gasło. Tak więc akumulator poszedł do ładowania. Po naładowaniu auto odpaliło i pomiary wykazały, że wygląda wszystko ok. Ładowanie 14.2V, podczas odpalania napięcia spada do 10.3V. Mając nadzieje, że to był rozładowany akumulator dzisiaj wybraliśmy się w krótką trasę 60km. W jedną stronę wszystko ok. Jadąc z powrotem auto zgasło. Nie jestem pewny czy podczas jazdy zapaliła się kontrolka trakcji ale podczas odpalania się świeciła i nie można było odpalić auta. Rozrusznik kręcił ale kupa. Odpiąłem akumulator myśląc że błędy skasuje czy coś ale to też nic nie dało. Już w sumie jechali po nas gdy spróbowałem znowu zapalić i auto odpaliło. Auto chodziło dobrze. Zaryzykowałem jazdę. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka trakcji i spadły obroty do 0 po czym znowu podniosły się. Zauważyłem, że gdy obroty spadały poniżej 1,5tys może mniej to nagle spadały do 0 i auto nie reagowało na gaz. W tym wypadku szybko redukowałem i dawałem gaz i auto jakby załapywało i obroty wracały i można było jechać. Pod sam koniec jazdy już nie było tego problemu z opadaniem wskazówki. Po sprawdzeniu kodów błedów miałem:
B3649 - Lewe kółko przewijania na kierown - opór obw poza wymaganym zakr
P0335 - Czujnik pozycji walu korbowego "A", przerwany obwód
P0335 - Obwód czujnika pozycji walu korbowego "A", poza wymag. zakresem
P0520 - <Nieznany kod błędu>
C0236 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. silnikiem (ECM)
U2105 - Magistrala CAN, komunikat modułu CIM poza wymaganym zakresem
P0654 - Sygnal predkosci obrotowej silnika, poza wymaganym zakresem
B0968 - Obwód kontrolki włącznika czujników parkowania przerwany lub napięcie za wysokie
U2139 - Nieprawidłowy sygnał mod. ster. kolumny kierown. (CIM)
B1000 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
Czy jeśli to byłby czujnik pozycji wału korbowego to byłoby z nim też tyle błędów ?
B3649 - Lewe kółko przewijania na kierown - opór obw poza wymaganym zakr
P0335 - Czujnik pozycji walu korbowego "A", przerwany obwód
P0335 - Obwód czujnika pozycji walu korbowego "A", poza wymag. zakresem
P0520 - <Nieznany kod błędu>
C0236 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. silnikiem (ECM)
U2105 - Magistrala CAN, komunikat modułu CIM poza wymaganym zakresem
P0654 - Sygnal predkosci obrotowej silnika, poza wymaganym zakresem
B0968 - Obwód kontrolki włącznika czujników parkowania przerwany lub napięcie za wysokie
U2139 - Nieprawidłowy sygnał mod. ster. kolumny kierown. (CIM)
B1000 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
Czy jeśli to byłby czujnik pozycji wału korbowego to byłoby z nim też tyle błędów ?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2267
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wygląda że aku sobie żarty robi , musiał byś zaobserwować na innym
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 mar 2019, 13:10
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
A czy jeśli aku robiłoby żarty to nie gasło by radio albo coś jeszcze ? Postaram się znaleźć ten czujnik wałka korbowego i sprawdzić go ale czy dostane się do niego od góry ? Tylko do pomiaru czy coś
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2267
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253