Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
piter230 pisze: ↑20 lut 2021, 20:51
Dziękuję za odpowiedź ale nie dziękuję za niestosowny komentarz. Pan jest specem od samochodów ja od drukarek 3D. Też na Pana pytanie odnośne drukarek 3D mógłbym tym samym przysłowiem odpowiedzieć. Gratuluję samozachwytu.
Prosze używać opcji szukaj oraz przeczytać ten temat od początku wraz z innymi odnośnikami
Jesteśmy tutaj aby sobie pomagać i nikt tu nie popada w samozachwyt
Ostatnio zmieniony 20 lut 2021, 22:31 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
piter230 pisze: ↑20 lut 2021, 20:51
Dziękuję za odpowiedź ale nie dziękuję za niestosowny komentarz. Pan jest specem od samochodów ja od drukarek 3D. Też na Pana pytanie odnośne drukarek 3D mógłbym tym samym przysłowiem odpowiedzieć. Gratuluję samozachwytu.
Panowie
- po pierwsze - ochłodźcie głowy
- po drugie kolego piter230 wziąłeś podpis ze stopki kol. Pszczyny jako komentarz - spójrz na inne jego posty i zauważysz jak powstało nieporozumienie
- po trzecie jesteśmy tutaj po to aby sobie pomagać a nie dogryzać
Następne posty w tym tonie będą usuwane. Za recydywę udzielę bana.
Pozdroofka
Makary
Samoczynne otwieranie klapy często spowodowane jest awarią włącznika klapy, wiązka rzadko w ZB pada w przeciwienstwie do tej od tylnych drzwi.
Sam fakt zamknięcia klapy i szybkiego zaryglowania zamków z pilota powoduje że klapa nie reaguje na przycisk klapy i samoczynnie otworzy się dopiero po otwarciu centralnego zamka.
Inną dodatkową usterką jest korozja gniazda które znajduje się na tej srebrnej listwie z tyłu i łączy się z wtyczką wewnątrz klapy.
Cała droga połączeń wygląda następująco ogólnie mikrostyk w klamce zwiera sygnał z REC do masy (brązowy przewód to masa) i teraz tak, z wyłącznika klapy idzie na wtyczkę na przejściu z tej srebrnej listwy do klapy, następnie wiązka w klapie przechodzi przez przelotkę gumową i wiązka idzie na lewy słupek przy tylnej lampie jest druga wtyczka łącząca instalację klapy z nadwoziem i stąd już krótka droga do modułu REC.
Przewód idący tą drogą w dowolnym miejscu można zewrzeć do masy celem sprawdzenia otwierając zamek klapy.
Całość można też monitorować diagnostyką w odczytach bloków w module REC jest tam status stanu klamki bagażnika jak i odczytać błąd klamki z reguły to B3265-61 do tego może być dodatkowo B3883-00 - wadliwe działanie oświetlenia tablicy (ta sama wtyczka)
Można też z poziomu komputera wysterować elektrozamek klapy co by awaryjnie sobie otworzyć klapę.
Na włącznik klapy idzie niskie napięcie o małym prądzie gdzie wystarczy trochę wody na mikrowłączniku i klapa wariuje.
Dla tego ktoś tutaj wcześniej napisał że mechanicy mu poradzili aby dać na przeczekanie i samo ustąpiło bo woda po prostu odparowała.
A i uwaga, kupiłem jakiś tani zamiennik tego włącznika klapy na allegro i po 6 miesiącach użytkowania już dwa razy go naprawiałem.
Najpierw ułamał się przewód przy gnieździe, a w marcu woda dostała się do mikrowyłącznika i klapa sama się otwierała.