Ustawienia AFL
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lip 2021, 11:05
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Opole
- Auto: Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Ustawienia AFL
Dzień dobry. Po zabawie z interfejsem clone zmiany AFL na AHL pojawiają mi sie dwa błędy i brak możliwości powrócenia do ustawień:
1. B3866-05 Przerwany obwód prawego światła drogowego
2. B2580-05 Przerwany obwód lewego światła drogowego
Po włączeniu świateł drogowych świecą ok 1sek i przesłona zamyka się w lampach robiąc mijania. Zwykłym programem brak możliwości zaprogramowania AFL Zafira B bo po programowaniu wyświetla cały czas AFL Astre H a w fejsie AFL nie mam możliwości wejścia w programowanie. Czy ktoś z forum przerabiał taki temat? tyle co mi wiadomo w Astrach H modul afl jest ale w Zafirze B niby odpowiedzialna jest skrzynka pod maską.
1. B3866-05 Przerwany obwód prawego światła drogowego
2. B2580-05 Przerwany obwód lewego światła drogowego
Po włączeniu świateł drogowych świecą ok 1sek i przesłona zamyka się w lampach robiąc mijania. Zwykłym programem brak możliwości zaprogramowania AFL Zafira B bo po programowaniu wyświetla cały czas AFL Astre H a w fejsie AFL nie mam możliwości wejścia w programowanie. Czy ktoś z forum przerabiał taki temat? tyle co mi wiadomo w Astrach H modul afl jest ale w Zafirze B niby odpowiedzialna jest skrzynka pod maską.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Może być tak że BSI masz wersję w której ta funkcja (AFL-AHL) jest nie programowalna ( osobiście miałem gdy chciałem dołożyć halogeny ) wymiana BSI pomogła
Lub op-com nie ogarnia co jest możliwe i pozostaje próba Vaux-com ew. ostateczność Opel Tech2
Lub op-com nie ogarnia co jest możliwe i pozostaje próba Vaux-com ew. ostateczność Opel Tech2
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lip 2021, 11:05
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Opole
- Auto: Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Wszystko mi działało bawiłem sie ust swiateł do jazdy dziennej i szukałem ustawień żeby podwyższyć swiatła i przez przypadek zmieniłem AFL na AHL . vaux-com 120309 nie da rady ale też jakiś biedny bo nie ma wszystkich opcji.
Dodano po 1 minucie 56 sekundach:
Później wyczytałem, że można podwyższyć na zgaszonym aucie ale już było za późno
Dodano po 1 minucie 56 sekundach:
Później wyczytałem, że można podwyższyć na zgaszonym aucie ale już było za późno
Ostatnio zmieniony 02 lip 2021, 18:42 przez chmurka1010, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
W oponach pojazdu musi być przepisowe ciśnienie powietrza. Uszkodzone szkła oraz lusterka reflektorów jak również przyciemnione żarówki muszą być przed regulacją wymienione.
Reflektory ustawia się przy masie własnej pojazdu powiększonej dodatkowo o jedną osobę lub masę 75 kg na siedzeniu kierowcy (masa własna pojazdu = masa pojazdu gotowego do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa i masą wszystkich niezbędnych elementów wyposażenia, jak np. koło zapasowe, narzędzia, podnośnik, apteczka, trójkąt ostrzegawczy itp.).
Pojazdy z manualnym poziomowaniem należy ustawiać zgodnie z zalecanym ciśnieniem podstawowym ( 0,8 bar przy masie własnej pojazdu).
Przy ręcznej regulacji ustawienia reflektorów należy włączyć zapłon i ustawić pokrętło przełącznika świateł w położeniu "0".
Punkt przecięcia musi leżeć między poziomą a wznoszącą się częścią granicy światła i cienia (punkt przegięcia) na pionowej, przebiegającej przez oznaczenie centralne.
W celu łatwiejszego określenia wspomnianego punktu przecięcia, można na przemian parę razy przykryć a następnie odkryć jedną połowę reflektora.
Użyte urządzenia nastawcze reflektorów muszą odpowiadać istniejącym wytycznym i należy przestrzegać instrukcji obsługi producenta.
Regularnego sprawdzania urządzenia do regulacji ustawienia reflektorów powinien dokonywać zespół serwisowy producenta.
Dodano po 2 [minuty]:
Regulacja reflektorów ksenonowych
Wskazówka: Reflektory należy ustawiać za pomocą ekranu odpowiadającego odpowiednim przepisom względnie specjalnego przyrządu do ustawiania reflektorów.
W przypadku, gdy moduł sterowania regulacją zasięgu świateł nie został wymieniowy, należy włączyć silnik na ok. 5 sekund, aby silniki nastawcze wykonały przebieg referencyjny, od pozycji aktualnej do dolnego zderzaka a następnie do pozycji podstawowej.
W przypadku wymiany modułu sterującego regulacją ustawienia reflektorów należy na nowo zaprogramować i wykalibrować układ za pomocą TECH 2. Przebieg referencyjny jest wykonywany automatycznie.
Regulacja
Regulacja pionowa: granica światła i cienia (przy LHD z prawej i przy RHD z lewej) strony krzyża regulacyjnego musi przebiegać poziomo na linii regulacyjnej.
Regulacja pozioma: Granica światła i cienia musi przebiegać po lewej stronie poziomo aż do krzyża regulacyjnego, a stąd pod kątem ok. 15° w prawo ku górze. Pochylenie wiązki świetlnej wynosi 1,0 % na 10 m.
Najpierw przeprowadzić regulację pionową, następnie regulację poziomą. Po regulacji poziomej sprawdzić jeszcze raz ustawienie pionowe.
1. Śruba regulacji poziomej
2. Śruba regulacji pionowej
Reflektory ustawia się przy masie własnej pojazdu powiększonej dodatkowo o jedną osobę lub masę 75 kg na siedzeniu kierowcy (masa własna pojazdu = masa pojazdu gotowego do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa i masą wszystkich niezbędnych elementów wyposażenia, jak np. koło zapasowe, narzędzia, podnośnik, apteczka, trójkąt ostrzegawczy itp.).
Pojazdy z manualnym poziomowaniem należy ustawiać zgodnie z zalecanym ciśnieniem podstawowym ( 0,8 bar przy masie własnej pojazdu).
Przy ręcznej regulacji ustawienia reflektorów należy włączyć zapłon i ustawić pokrętło przełącznika świateł w położeniu "0".
Punkt przecięcia musi leżeć między poziomą a wznoszącą się częścią granicy światła i cienia (punkt przegięcia) na pionowej, przebiegającej przez oznaczenie centralne.
W celu łatwiejszego określenia wspomnianego punktu przecięcia, można na przemian parę razy przykryć a następnie odkryć jedną połowę reflektora.
Użyte urządzenia nastawcze reflektorów muszą odpowiadać istniejącym wytycznym i należy przestrzegać instrukcji obsługi producenta.
Regularnego sprawdzania urządzenia do regulacji ustawienia reflektorów powinien dokonywać zespół serwisowy producenta.
Dodano po 2 [minuty]:
Regulacja reflektorów ksenonowych
Wskazówka: Reflektory należy ustawiać za pomocą ekranu odpowiadającego odpowiednim przepisom względnie specjalnego przyrządu do ustawiania reflektorów.
W przypadku, gdy moduł sterowania regulacją zasięgu świateł nie został wymieniowy, należy włączyć silnik na ok. 5 sekund, aby silniki nastawcze wykonały przebieg referencyjny, od pozycji aktualnej do dolnego zderzaka a następnie do pozycji podstawowej.
W przypadku wymiany modułu sterującego regulacją ustawienia reflektorów należy na nowo zaprogramować i wykalibrować układ za pomocą TECH 2. Przebieg referencyjny jest wykonywany automatycznie.
Regulacja
Regulacja pionowa: granica światła i cienia (przy LHD z prawej i przy RHD z lewej) strony krzyża regulacyjnego musi przebiegać poziomo na linii regulacyjnej.
Regulacja pozioma: Granica światła i cienia musi przebiegać po lewej stronie poziomo aż do krzyża regulacyjnego, a stąd pod kątem ok. 15° w prawo ku górze. Pochylenie wiązki świetlnej wynosi 1,0 % na 10 m.
Najpierw przeprowadzić regulację pionową, następnie regulację poziomą. Po regulacji poziomej sprawdzić jeszcze raz ustawienie pionowe.
1. Śruba regulacji poziomej
2. Śruba regulacji pionowej
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lip 2021, 11:05
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Opole
- Auto: Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Szukałem ustawien programowania (kalibracji) i przestawiłem. Prawdopodobnie da sie to zrobic tech2 10min. widziałem też filmik jak programuje opcom 160115a ale czy ktoś w okolicy ma programik??
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Z tego co pamiętam niczym tego nie zmienisz a Twoja zabawa będzie kosztowna. Tylko wymiana sterownika. Ale tak jak piszę, kiedyś obiło mi się to o uszy.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lip 2021, 11:05
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Opole
- Auto: Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Tyle co mi wiadomo to sterownik AFL jest w astra h przy słupku pasażera a w Zafirze razem z skrzynką bezpieczników pod maską ale czy to prawda? Mijania normalnie mi działają i skręcają problem jest tylko z drogowymi ( długie) po 1sek odcina gdzie na liczniku świeci kontrolka długich.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
U mnie wszytko działa jak powinno. Ksenony się "witają" na lewo, prawo, góra i dół.
Ale uważam, że lewy daje za nisko snop światła. Jest to mocno widoczne.
Na śrubie już jest koniec regulacji i dlatego pytam czy można to podnieść poprzez op-com`a
Ale uważam, że lewy daje za nisko snop światła. Jest to mocno widoczne.
Na śrubie już jest koniec regulacji i dlatego pytam czy można to podnieść poprzez op-com`a
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lip 2021, 11:05
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Opole
- Auto: Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Tutaj był podobny problem nawet jest zdj błędów ale później cisza. Ciekawy jestem jak się sprawa skończyła.
https://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php ... &start=165
Dodano po 7 minutach 6 sekundach:
U mnie po wł też się witają ale w opcomie widnieje AFL Astra h i nie moge zmienić na Zafira. Programowanie zakończone sukcesem, wchodzę a tam znów AFL ASTRA H
Dodano po 31 minutach 40 sekundach:
Na str. DE. też ktoś miał problem po wymianie UEC technik zrobił w parę minut
https://www.youtube.com/watch?v=vHQ8Gvv5KPs
https://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php ... &start=165
Dodano po 7 minutach 6 sekundach:
U mnie po wł też się witają ale w opcomie widnieje AFL Astra h i nie moge zmienić na Zafira. Programowanie zakończone sukcesem, wchodzę a tam znów AFL ASTRA H
Dodano po 31 minutach 40 sekundach:
Na str. DE. też ktoś miał problem po wymianie UEC technik zrobił w parę minut
https://www.youtube.com/watch?v=vHQ8Gvv5KPs
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dodatkowego sterownika od AFL w ZB nie ma.chmurka1010 pisze:Tyle co mi wiadomo to sterownik AFL jest w astra h przy słupku pasażera a w Zafirze razem z skrzynką bezpieczników pod maską ale czy to prawda? Mijania normalnie mi działają i skręcają problem jest tylko z drogowymi ( długie) po 1sek odcina gdzie na liczniku świeci kontrolka długich.
Tu masz wszystkie ustawienia z ZB.
https://youtu.be/Fj2xV6OcMrY
Czy mijania skręcają podczas jazdy?
Nawet w poradnikach od opcoma masz napisane aby nigdy nie zmieniać świateł w ZB bo później tego nie ruszysz opcomem. Może tech, nie wiem.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2021, 08:35 przez Ostap, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lip 2021, 11:05
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Opole
- Auto: Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Tak skręcają problem jest tylko z drogowymi. Opcomem programuje AFL Zafira b a i tak po ponownym wejściu jest Astra H.
Dodano po 21 minutach 24 sekundach:
Czyli albo wymiana skrzynki bezpieczników pod maską (wylogowac i zalogowanie pod pin auta) albo tech w aso?
Dodano po 21 minutach 24 sekundach:
Czyli albo wymiana skrzynki bezpieczników pod maską (wylogowac i zalogowanie pod pin auta) albo tech w aso?