Witam. Mam następujący problem z moją Zafirą 1.8 benzyna. Od pewnego czasu zaczęła głupieć- liczniki spadają, gasną i migają. Początkowo myślałem że to wtyczka, ew. masa wiązki licznikowej i wymiana akumulatora, bo ten tez nie był pierwszej świeżości. Niestety ten trop niczego nie zmienił więc zacząłem szukać dalej- napięcie na aku po włączeniu powyżej 14V, czy na obciążeniu czy bez czyli alternator też w porządku, sprawdziłem wszystkie kable rezystancja niemal zerową więc nie to problemem. Dzisiaj podłączyłem komputer i co ciekawe na komputerze napięcie akumulatora pokazuje się niższe niż jest to w rzeczywistości- 13,3V i jeszcze mniej na obciążeniu. Ale żeby było lepiej okazuje się że nie działa pompa wody- wąż wychodzący od pompy wody jest zimny i samochód grzeje się po 10 minutach i zaczął się pocić. . Także zapewne walnięta pompa wody, czy może być jakaś inna przyczyna?
I do tego pytanie, czy jeśli nie trwało to przez długi czas wystarczy tylko wymiana uszczelki pod głowicą?
Drugie pytanie odnośnie tej choinki i napięcia które pokazuje komputer. Którędy do niego dochodzi masa? Względem akumulatora i podstawy komputera jest 14V, czy do środka masa idzie przez jakiś przewód, jeśli tak, to jaki oraz czy ta dyskoteka może być skutkiem tej wysokiej temperatury na silniku, niskiego napięcia jakie odczytuje, Czy komputer wyzionął ducha?
Pompa wody, i choinka na desce rozdzielczej.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 sty 2024, 10:08
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira B 1.8 Benzyna LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Pompa wody, i choinka na desce rozdzielczej.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2024, 20:51 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Czytając to wieki chaos co napisałeś.
Uporządkujmy:
Jakie błędy odczytałeś?
Plus na skrzynkę podaje śruba górny lewy róg skrzynki.
Masę robisz silnik - karoseria.
Zdemontuj skrzynkę bezpiecznikową (3-śruby) i wyczyść pod nią złącza X1, X2, X3
Uporządkujmy:
Jakie błędy odczytałeś?
Plus na skrzynkę podaje śruba górny lewy róg skrzynki.
Masę robisz silnik - karoseria.
Zdemontuj skrzynkę bezpiecznikową (3-śruby) i wyczyść pod nią złącza X1, X2, X3
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 sty 2024, 10:08
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira B 1.8 Benzyna LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
O dziwo na komputerze żadnych błędów. Odczytywane programem SDPROG. Skrzynkę bezpieczników miałem już rozebrane i wyczyszczone. Pierwszy mój błąd to to, że napięcie sprawdzałem do silnika/akumulatora. Jutro sprawdzę napięcie miedzy karoserią i skrzynką bezpieczników, ewentualnie dołożę dodatkowa masę do karoserii i zobaczymy co się stanie.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2024, 22:05 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 sty 2024, 10:08
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira B 1.8 Benzyna LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Dzisiaj sprawdziłem wszystko, co tylko mogłem. Wymieniłem pompę wody, bo czasami działo się to zanim chłodnica zrobiła się ciepła. Na karoserii napięcie normie, wszystkie zapalniczki i światła mają napięcie w okolicy 14,4V tylko na komputerze okolice 13,2V, w dodatku po chwili pojawiają się kontrolki, services, esp, niekiedy ładowania i licznik- wszystkie wskazówki spadają. Czasami kończy się to wszystkimi kontrolkami, spadająca mocą i zgaśnięciem silnika. Na jakich pniach szukać zasilania ECU? Co waszym zdaniem jest problemem?
Ostatnio zmieniony 31 sty 2024, 20:19 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki