Skrzynia easytronic

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
DeZ
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 04 sie 2016, 18:35
Imię: Tomek
Lokalizacja: Poznań
Auto: ZB 1.8 - nr 2 :)
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

Skrzynia easytronic

#1 Post autor: DeZ »

Witam.
Pacjent to ZB z 2012 roku 1.8 easytronic.
Od jakiegoś czasu zmiana biegów jest koszmarna. Bardziej przypomina uderzenia młotem niż normalne działanie.
Wymieniłem całą skrzynię bo poprzednia miała coś tam niby wyrobione. Podmieniłem wybierak, elektronikę modułu easytronic i ... nic.
Po kalibracji sprzęgła wszystko działa pięknie i mięciutko do momentu gdy nie pojadę szybciej niż 90km/h.
Wtedy zapala się F i dramat powraca. Ta "słynna" firma z Rumii nie chce się podjąć naprawy. Dostali kody błędów i się odepchnęli od tematu.
Co jeszcze mogę zrobić bo prawdę mówiąc skończyły mi się pomysły. Ewentualnie kogo jeszcze polecacie ze znawców tej skrzyni ?

I od razu drugi temat żeby nie zaśmiecać. Czy ktoś wywalił easytronic i zamienił na obsługę ręczną ? Wiadomo, że trzeba zmienić pedały, lewarek i kilka innych rzeczy ale co z elektroniką ? Jest taka opcja czy odpuścić temat ?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2304
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Temat był dwu krotnie wałkowany (automat) .
Najlepiej kupić rozbitka i go wybebeszyć ponieważ się zacznie :sama Skrzynna , a tu 50zł plastik, a tu 100zł pedał, a tu 80zł bo to też potrzebne itp.

W sterowniku silnika masz możliwość wyboru rodzaju skrzyni (tak jak byś wylogował).

DeZ
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 04 sie 2016, 18:35
Imię: Tomek
Lokalizacja: Poznań
Auto: ZB 1.8 - nr 2 :)
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: DeZ »

Dzięki za info. Nakupiłem już komplet klamotów do tej skrzyni ale po podmianie brak zmian.
Skoro jest możliwe przejście w sterowniku na manual to mam przynajmniej alternatywę.
Wiem, że temat wałkowany ale nigdzie nie znalazłem konkretnych informacji a wiem, że do bezawaryjnych nie należą.

DeZ
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 04 sie 2016, 18:35
Imię: Tomek
Lokalizacja: Poznań
Auto: ZB 1.8 - nr 2 :)
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: DeZ »

Pytanie czy skrzynia od easytronic to ta sama 5 biegowa od wersji manualnej ? Teraz mechanik twierdzi, że być może tu tkwi problem bo nie sprawdził czy te skrzynie są identyczne. Ewentualnie poproszę oznaczenie właściwej skrzyni.
Poprzednią oryginalną oddał na oględziny i ponoć nie nadawała się do naprawy. Oczywiście już jej nie ma. Ja widziałem ją już rozebraną.
I druga sprawa - w przypadku przeróbki na manual co się robi z czujnikiem naciśnięcia hamulca ? Widzę w necie że pedał sprzęgła ma czujnik zapewne po to, żeby wcisnąć sprzęgło przy odpalaniu. W automacie ten "nakaz" realizuje hamulec. Da to się jakoś pogodzić ?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2304
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#5 Post autor: Pszczyna »

Czujnik na sprzęgle może być wykorzystany do tempomatu.
Najbardziej popularna skrzynia 6- biegów M32

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: janekW67 »

DeZ pisze: 26 lis 2023, 18:34 Pytanie czy skrzynia od easytronic to ta sama 5 biegowa od wersji manualnej ?
Tak!
Bazą do powstania Easytronic były skrzynie F13 i F17.
Oczywiście!

DeZ
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 04 sie 2016, 18:35
Imię: Tomek
Lokalizacja: Poznań
Auto: ZB 1.8 - nr 2 :)
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: DeZ »

Raczej nie. Otóż okazuje się że tych skrzyń jest kilka rodzajów i musi być z konkretnym numerem bo inaczej ... Szkoda gadać. W każdym razie okazało się, że mechanik kupił skrzynie z numerem prawie identycznym. Po wielu miesiącach szukania dziury w całym w końcu weszła dedykowana skrzynia i problem się rozwiązał. Różnica była ponoć w jednym zębie na piątym biegu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”