[B]Uszkodzony alternator
Tak jest. Ja robiłem dwa razy i za trzecim posłuchałem kolegi mechanika i wymieniłem akumu;lator. I wszystko wróciło do normy. W przeciągu 8 miesięcy spalił sie 3 razy. Po wymianie akumulatora jeżdze już 5 miesiąc i jest ok.....
1. czyli kody błedów mają uniwersalne ozanaczenia dla wszystkich aut z obdII?
2. Dany błąd może być poprzedzony różną literką, np 'P' 'B' 'C' , a błędy wypedąłowane nie pokazuja z tego co pamietam literki przed błedem...czyli w sumie można się pomylic w odczycie?
tEREk pisze: Zaczęło się od zawieszających się bez powodu wycieraczek, potem wyłączało się samo ogrzewanie lusterek i tylnej szyby aż w końcu straciłem wspomaganie zaświeciła się kontrolka poduszek i abs. Autko po zatrzymaniu, zgaszeniu i próbie ponownego uruchomienia nie odpaliło.
Powiem wam szczerze, że mnie ten problem zaczął niepokoić...bo sprawa jest naprawdę poważna....kolejny przypadek uszkdzonego altka i auto ne do jazdy..... Byc może w te wakacje uderzę za granicę ....i nie wyobrażam sobie takiej niespodzianki....Czy nie ma jakiejeś możliwości sprawdzenia w jakim jest stanie altek?tEREk pisze:Panowie dzięki za wszystkie rady faktycznie zawinił alternator. Jestem już po naprawie koszt regeneracji 521zł. Aso zawołało przeszło 3tyś.
o Ile mi wiadomo to nie. Można oczywiście sprawdzić czy działa czy nie, ale to już sam zobaczysz jak zaczna świecić kontrolki i po paru kilometrach nie będziesz miał w spomagania a potem zacznie sie dyskoteka na zegarach... Jest to przekleństwo Zafirek i niestety tak to już jest. Moja ma przejechane w tej chwili 130tyś. Zrobiłem juz bardzo duzo w niej tj. Alternator 3 razy, kołodwumasowe, EGR, PDF (na szczęście pomogło wypalanie OPCOM-em) i jeszcze kilka drobnostek.... No... NOWE DIESLE>!!!!! Pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
kaliope, jedyna rada to to żeby wziąc do bagażnika nowy zapasowy i na parkingu zmieniać, o ile ma się zdolności. Inna sprawa że one siadają dopiero w okolicach 150tyś, a tobie z tego co wiem jeszcze trochę brakuje Poza tym najczęściej padają Denso, a nuż masz Bosch'a i znacznie mniejsze prawdopodobienstwo awarii
1. gdzie to moge sprawdzic? Tylko na obudowie altka? Czy w ogóle sprawdzę wzrokowo bez rozbierania połowy auta?Lorry pisze:kaliope Poza tym najczęściej padają Denso, a nuż masz Bosch'a i znacznie mniejsze prawdopodobienstwo awarii
2. Skad ASO wzięło tę cenę za nowy u terka (3tys zl) jesli nowe chodza po 400zl
http://www.allegro.pl/item1032846521_al ... _cdti.html
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
kaliope, we wstępie do tego zestawienia jest info, jestem trochę nie kumaty w językach, ale wykorzystując tłumaczy zrozumiałem że kody są tworzone wg jakiegoś ogólnie obowiązującego standardu, dopuszczalne są odmienności w jakimś zakresie dla poszczególnych producentów.
Znaczenie literowe kodów:
B - BODY CODES
C - CHASSIS CODES
P - POWERTRAIN CODES
U - NETWORK CODES
Nie znam się jeśli chodzi o ko0dy "wypedałowane", ale odczyt ewentualnych błędów przy pomocy urządzeń diagnostycznych przez gniazdo OBDII - jest zawsze poprzedzony którąś z podanych wyżej liter, co oznacza jakiego elementu konstrukcyjnego błąd dotyczy (silnika, nadwozia, podwozia czy elektroniki)
Znaczenie literowe kodów:
B - BODY CODES
C - CHASSIS CODES
P - POWERTRAIN CODES
U - NETWORK CODES
Nie znam się jeśli chodzi o ko0dy "wypedałowane", ale odczyt ewentualnych błędów przy pomocy urządzeń diagnostycznych przez gniazdo OBDII - jest zawsze poprzedzony którąś z podanych wyżej liter, co oznacza jakiego elementu konstrukcyjnego błąd dotyczy (silnika, nadwozia, podwozia czy elektroniki)
Ja powiem tak. Sprawdź na obudowie lusterkiem lub czymś (musisz sobie jakoś poradzić) i faktycznie jeśli masz Bosha to mniej kłopotów. Cena w ASO bierze sie z tego że to ASO!!!
Tak poprostu. Nie wszystko jest droższe uwierz mi. Warto czasami porozmaiwać z nimi i powiedzieć że np. nie chce sie faktury itp... Najlepiej rozmawia sie na takie rzeczy z chłopakami którzy pracują tam jako serwisanci czyt. mechanicy. Mi kluczyk scyzor dorobili za 300zł z kodowaniem itp. Inne zakłady 500-700zł. Więc.... DOra rada. Zbadaj miernikiem ile Ci ładuje na zapalonym silniku. Jesli w okolicach 13,3 do 14,4 jest oki. Jeśli mniej to będzie porazka wkrótce. Pozdrawiam
DODAM> Najgorsze jest to że nie wiadomo kiedy sie popsuje. Poprostu jedziesz i nagle nie ma ładowania. Nie czuć nic swądu albo coś w tym stylu... Poprostu przestaje działać....
Nie ma objaw przed popsuciem...
Tak poprostu. Nie wszystko jest droższe uwierz mi. Warto czasami porozmaiwać z nimi i powiedzieć że np. nie chce sie faktury itp... Najlepiej rozmawia sie na takie rzeczy z chłopakami którzy pracują tam jako serwisanci czyt. mechanicy. Mi kluczyk scyzor dorobili za 300zł z kodowaniem itp. Inne zakłady 500-700zł. Więc.... DOra rada. Zbadaj miernikiem ile Ci ładuje na zapalonym silniku. Jesli w okolicach 13,3 do 14,4 jest oki. Jeśli mniej to będzie porazka wkrótce. Pozdrawiam
DODAM> Najgorsze jest to że nie wiadomo kiedy sie popsuje. Poprostu jedziesz i nagle nie ma ładowania. Nie czuć nic swądu albo coś w tym stylu... Poprostu przestaje działać....
Nie ma objaw przed popsuciem...
Kaliope taka cena w katalogu oryginalnego.
Ja mam aktualnie 142tyś więc zaliczyłem już przypadłość alternatora .
Uszkodzenie jest do wychwycenia ale nie jest tak że będziesz miał dużo czasu na reakcje.
Nie wiem gdzie dorwałeś cenę za dorobienie klucza scyzoryka 500-700zł
w aso surowy klucz niecałe 290zł(normalnie z FV Vat) + kodowanie 125zł (lub u mnie za darmo ).
Ja mam aktualnie 142tyś więc zaliczyłem już przypadłość alternatora .
Uszkodzenie jest do wychwycenia ale nie jest tak że będziesz miał dużo czasu na reakcje.
Nie wiem gdzie dorwałeś cenę za dorobienie klucza scyzoryka 500-700zł
w aso surowy klucz niecałe 290zł(normalnie z FV Vat) + kodowanie 125zł (lub u mnie za darmo ).
wybacz...nie przegladałem wstępu...MieHor pisze:kaliope, we wstępie do tego zestawienia jest info, jestem trochę nie kumaty w językach, ale wykorzystując tłumaczy zrozumiałem że kody są tworzone wg jakiegoś ogólnie obowiązującego standardu, dopuszczalne są odmienności w jakimś zakresie dla poszczególnych producentów.