Odczyt komputera pokladowyego zafira b
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
F na wyświetlaczu to brak informacji o temperaturze. Tak samo, gdy nie ma informacji o oświetleniu, włącza się tryb nocny. Brak komunikacji z parktronikiem kończy się zapaleniem na stałe kontrolki w zegarach. Wszystkie te dane pochodzą z RECa. Albo masz gdzieś przerwę w zielonym CANie, albo siada Ci REC. Zerknij jakie pojawiły się błędy i gdzie.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Marcin, wypedałowałem błędy mam tylko ten od komunikacją z kluczykiem - stary
Za to po zajrzeniu do tego zielonego złącz znalazłem trochę zieleni/śniedzi na tych stykach (zdjęcie zapożyczone z innego tematu)
może to być przyczyną? prysnąć kontaktem i po sprawie?
Za to po zajrzeniu do tego zielonego złącz znalazłem trochę zieleni/śniedzi na tych stykach (zdjęcie zapożyczone z innego tematu)
może to być przyczyną? prysnąć kontaktem i po sprawie?
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017, 18:57 przez rafant4011, łącznie zmieniany 2 razy.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
To inny podsystem i nie zobaczysz błędów z RECa przy wypedałowaniu. Jedyna opcja to interfejs. Styki sprawdzę.
---------------------------
Zerknąłem, CAN podpięty jest w złączu niebieskim, schodzą się tam przewody z parktronika, poduszek i UECa, ale to dopiero UEC ma połączenie z CIMem, a CIM z wyświetlaczem, więc może REC nie jest źródłem błędów.
Zaśniedziałe styki to sterowanie silnikiem klapki wlewu, zamkiem klapy bagażnika i silnikiem wycieraczki.
---------------------------
Zerknąłem, CAN podpięty jest w złączu niebieskim, schodzą się tam przewody z parktronika, poduszek i UECa, ale to dopiero UEC ma połączenie z CIMem, a CIM z wyświetlaczem, więc może REC nie jest źródłem błędów.
Zaśniedziałe styki to sterowanie silnikiem klapki wlewu, zamkiem klapy bagażnika i silnikiem wycieraczki.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 07:40
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam wszystkich mam problem zniknęła mi ikona telefonu na wyswietlaczu i nie mogę się op-comem połączyć z modułem UWA(UHP) stan jest taki jakbym go wogóle nie miał a na dodatek wyświetlacz zaczął pokazywąć złe dane odnośnie zasięgu. Tankuję auto do pełna i pokazuje zasięg około 830 km podcza jazdy wskazówka na liczniku opada prawidłowo i licznik zlicza przejechane kilometry a wyswietlacz najpierw prawidłowo odejmuje kilometry i zmniejsza ilość kilometrów do przejechania na pozostałym paliwie tak do 670km a potem pomimo dalszej jazdy i spalania paliwa zaczyna dodawać kilometry i na koniec jazdy zamiast np. 530 pokazuje 806. Liczy przejechane kilometry tylko w druga stronę tzn. na plus. UWA dokładałem sam ale wszystko było zaprogramowane i działało przwidłowo a tu nagle taka niespodzianka. Czy jedno i drugie może mieć coś wspólnego, może miał ktoś podobny problem. Sprawdzę jutro czy do UWA dochodzi zasilanie ale jesli tak będzie to nie bardzo wiem co dalej. Czy może moduł UWA padł i zakłóca wskazania wyswietlacza? proszę o porady. dzięki
Dodano po 27 minutach 52 sekundach:
czy może ktoś podać prawidłowy index dla wyświetlacza CID?
Dodano po 27 minutach 52 sekundach:
czy może ktoś podać prawidłowy index dla wyświetlacza CID?
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 cze 2020, 17:20
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XE7
- Gender:
Cześć koledzy. Przeczytałem większość postów odnośnie odczytu komputera, między innymi kolegi Kicaja czy MieHora. Na większość nurtujących mnie pytań znalazłem odpowiedz :-)
Ale nie na wszystkie, dlatego proszę o wyrozumiałość i w miarę możliwości o prostą odpowiedz. Jestem laikiem. Mam zafirę 1.8 b, 2007 rok. Wyświetlacz BID. Jeśli dobrze zrozumiałem to, aby uaktywnić spalanie muszę załatwić sobie interfejs op-com lub tech 2 ( a jaka jest ich średnia cena? ) a następnie podłączyć np. pod swojego laptopa. Czy te trzy spiny o których była mowa w poście tez muszę ze sobą złączyć żeby zadziałało? A jeśli nie uda mi się tego zorganizować, to w jakim serwisie mi pomogą i ile wezmą za to pieniędzy? Pytam, bo nie chcę zostać naciągnięty. Jestem z Lublina, jeśli ktoś zna sprawdzony do tego typu spraw zakład to proszę o namiar. I ostatnie pytanie ;-) Czy w moim wyświetlaczu jest jakaś szansa na język polski, czy raczej powinienem się skupić na angielskim? Z góry dziękuję za porady koledzy i pozdrawiam.
Ale nie na wszystkie, dlatego proszę o wyrozumiałość i w miarę możliwości o prostą odpowiedz. Jestem laikiem. Mam zafirę 1.8 b, 2007 rok. Wyświetlacz BID. Jeśli dobrze zrozumiałem to, aby uaktywnić spalanie muszę załatwić sobie interfejs op-com lub tech 2 ( a jaka jest ich średnia cena? ) a następnie podłączyć np. pod swojego laptopa. Czy te trzy spiny o których była mowa w poście tez muszę ze sobą złączyć żeby zadziałało? A jeśli nie uda mi się tego zorganizować, to w jakim serwisie mi pomogą i ile wezmą za to pieniędzy? Pytam, bo nie chcę zostać naciągnięty. Jestem z Lublina, jeśli ktoś zna sprawdzony do tego typu spraw zakład to proszę o namiar. I ostatnie pytanie ;-) Czy w moim wyświetlaczu jest jakaś szansa na język polski, czy raczej powinienem się skupić na angielskim? Z góry dziękuję za porady koledzy i pozdrawiam.