[TUT] Źle działające lewe pokrętło (sterowanie) w kierownicy
Czyli rozumiem, że jeśli jest to samo na wyłączonym podświetleniu ? Czy jest to zależne tylko od włączenia świateł ? Klakson z tego co kojarzę, to działał, ale muszę zerknąć dla pewności na to przy wyłączonym oświetleniu (i klakson i sterowanie ?) i na włączonych światłach.Flora pisze:Czy objaw ten masz przy wyłączonym podświetleniu deski rozdzielczej? Ta konstrukcja przełącznika właściwie wyklucza możliwość uszkodzenia. Ja rozbierałem przyciski tylko po to żeby wymienić gumy. Może przycisk działa poprawnie, a zaczynają się problemy z CIMem.
Sprawdź czy z wyłączonym podświetleniem problem występuje i czy działa Ci klakson.
Rano sprawdzę.
Pozdrawiam i dzięki za naprowadzenie.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
JarekM pisze:Czyli rozumiem, że jeśli jest to samo na wyłączonym podświetleniu ? Czy jest to zależne tylko od włączenia świateł ? Klakson z tego co kojarzę, to działał, ale muszę zerknąć dla pewności na to przy wyłączonym oświetleniu (i klakson i sterowanie ?) i na włączonych światłach.Flora pisze:Czy objaw ten masz przy wyłączonym podświetleniu deski rozdzielczej? Ta konstrukcja przełącznika właściwie wyklucza możliwość uszkodzenia. Ja rozbierałem przyciski tylko po to żeby wymienić gumy. Może przycisk działa poprawnie, a zaczynają się problemy z CIMem.
Sprawdź czy z wyłączonym podświetleniem problem występuje i czy działa Ci klakson.
Rano sprawdzę.
Pozdrawiam i dzięki za naprowadzenie.
Czasami pomaga (na krótko) przywalenie z liścia Zośce w okolicę obudowy pod kierownicą, jeśli pomoże to niestety czas na ratowanie CIM-a
Hej. Dzięki za porady. Przetestuję, póki co dowiadywałem się w 2 ASO ile by mnie ta zabawa kosztowała... cim ok 570 zł + wymiana 290-300 zł w jednym, a w drugim całość około 950 zł.
Ponowię jednak moje pytanie. Jak powinien działać ten panel po lewej na kierownicy ? Po wciśnięciu ma to działać, czy pokrętło powinno chodzić też przy samym przesuwaniu bez wciskania ?
Mogę prosić o opis ?
Dzięki
Ponowię jednak moje pytanie. Jak powinien działać ten panel po lewej na kierownicy ? Po wciśnięciu ma to działać, czy pokrętło powinno chodzić też przy samym przesuwaniu bez wciskania ?
Mogę prosić o opis ?
Dzięki
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
CIMa można spróbować uratować - teoretycznie wystarczy poprawić kontakt styków (najlepiej lutując). Oczywiście wymaga to trochę pracy, zdolności manualnych i narzędzi, ale może przynieść efekt przy minimalnym koszcie. Sam zabieram się za naprawę mojego CIMa, ale niestety brakuje czasu :>JarekM pisze:No już też do tego doszedłem. Posprawdzałem wszystko co powinienem i niestety, ale chyba nie obejdzie się bez wymiany. CIM kończy żywot.
No niby tak, ale rozbierałem już kolumnę kierownicy, żeby sprawdzić czy da radę może tam wpakować chociaż tą obrączkę, ale już to jest zrobione i z tego co widziałem, to trochę przy nim było już kombinowane, zatem samemu za dużo nie zdziałam.
Autko mam od Andrzeja i już dogadałem się z nim, co do samego modułu i wymiany, więc będzie podmianka.
Jak mi się uda ten moduł uszkodzony z Opla odzyskać, to się mu wtedy bliżej przyglądnę.
Swoją drogą, to strasznie mizernej jakości to zrobili, bo czytałem, że są przypadki padania cim-a już po 2 - 3 latach.
Czekam teraz na przesyłkę z nowym i wymieniamy.
Pozdrawiam
Autko mam od Andrzeja i już dogadałem się z nim, co do samego modułu i wymiany, więc będzie podmianka.
Jak mi się uda ten moduł uszkodzony z Opla odzyskać, to się mu wtedy bliżej przyglądnę.
Swoją drogą, to strasznie mizernej jakości to zrobili, bo czytałem, że są przypadki padania cim-a już po 2 - 3 latach.
Czekam teraz na przesyłkę z nowym i wymieniamy.
Pozdrawiam
Witam wszystkich, ja również dodam swoje trzy grosze w tym temacie. mam również problemy z tym pokrętłem. Nie umiem go rozgryźć bo raz działa a raz nie. Sytuacja wygląda w ten sposób ,że gdy odpalam auto to wciskając rolkę , mogę zmieniać opcje w komputerze. Za kilka minut podczas jazdy chce ponownie zmienić opcje pokrętłem i już nie działa . dziwne jest to ,że sytuacja ta zawsze się powtarza , przy pierwszym odpaleniu silnika pokrętło działa a za kilka minut mogę wciskać ile się da i przekręcać i ni cholewci.. Co dziwne , czytałem tutaj ,że samo przekręcanie rolki bez jej wciskania powoduje zmiany wskazań na kompie , natomiast wciśnięcie powoduje akceptacje. U mnie to w ten sposób nie działa niestety. Za każdym razem by cokolwiek chcieć przełączyć muszę wciskać rolkę . Proszę o info czy ja robię coś nie tak ,że nie umiem przełączyć pozycji na kompie? Wyglada na to ,że mój przełącznik jest sprawny bo można nim wywoływać opcje na kompie ale ....tylko raz po odpaleniu a później już tylko na panelu radia przyciskiem BC. Strasznie mnie to irytuje i chcę sie zabrać za naprawę ale nie jestem pewien czy wina lezy po stronie przełącznika czy....po mojej niewiedzy...
No właśnie nie jestem tego tak do końca pewien bo zawsze powtarza sie ten schemat - odpalam auto , przełącznik działa , po kilku minutach chce ponownie go przełączyć i już nie działa , jak zaklęty... . Gdyby całkowicie był niesprawny to nie działałby mi zależnie od kaprysu a tu zawsze działa po pierwszym odpaleniu auta a później to już jak mu sie podoba , przeważnie nie działa...
Ostatnio zmieniony 16 cze 2015, 05:48 przez Skasowany użytkownik 6483, łącznie zmieniany 2 razy.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
jarecki69 pisze:No właśnie nie jestem tego tak do końca pewien bo zawsze powtarza sie ten schemat - odpalam auto , przełącznik działa , po kilku minutach chce ponownie go przełączyć i już nie działa , jak zaklęty... . Gdyby całkowicie był niesprawny to nie działałby mi zależnie od kaprysu a tu zawsze działa po pierwszym odpaleniu auta a później to już jak mu sie podoba , przeważnie nie działa...
Zacznij od najprostszych sposobówFlora pisze:Czy objaw ten masz przy wyłączonym podświetleniu deski rozdzielczej? Ta konstrukcja przełącznika właściwie wyklucza możliwość uszkodzenia.
(...)
Może przycisk działa poprawnie, a zaczynają się problemy z CIMem.
Sprawdź czy z wyłączonym podświetleniem problem występuje i czy działa Ci klakson.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Nie wiem Jarek jak prościej wytłumaczyć sugestie Marcina: "Sprawdź czy z wyłączonym podświetleniem problem występuje i czy działa Ci klakson"jarecki69 pisze:czyli co? Mam ściemnić na maxa podświetlenie deski rozdzielczej i wtedy na włączonym zapłonie sprawdzić czy działa mi ten przełącznik? Dobrze zrozumiałem sugestie kolegi GOTI ?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Dobrze wszystko zrozumiałeś!!! Ściemnij podświetlanie zegarów i jeśli przełącznik zacznie działać, to czas zreanimować lub wymienić CIM.jarecki69 pisze:czyli co? Mam ściemnić na maxa podświetlenie deski rozdzielczej i wtedy na włączonym zapłonie sprawdzić czy działa mi ten przełącznik? Dobrze zrozumiałem sugestie kolegi GOTI ?