1.9 cdti błędy 1120,1122,1700,0700,nie reaguje na pedał gazu

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#16 Post autor: Anony Mous »

czyli mamy kolejny przykład różnych błedów (tym razem błędy z czujnika położenia pedału), związanych z EGR


Ale miałes jeszcze 1700 (w najbliżym czasie należy w sprawdzic moduł kontroli przekładni Af 40-6 w skrzyni automatycznej b-029) oraz 0700 (moduł kontroli przekładni zgłasza bład, zasięg/działanie (osiągi). One chyba wyskoczyły niezależnie od egr'a? Rozumiem ze masz automat. Po naprawie egr oraz skawsowaniu błędów one już nie wsykakują?

sono

#17 Post autor: sono »

Nie cieszyłem się zbyt długo.
EGR wymieniony.
W czasie jazdy zapala sie samochodzik z kluczykiem oraz trójkąt ze sladami i brakreakcji na pedał gazu.
obroty 1200 na min.
Po wyłączeniu stacyjki wszystko wraca do normy do nastepnego razu.
Błędy 1120 i1125 czyli pedał gazu.
Teraz pytanie czy ktoś wie czym różnią się oznaczenia na pedale gazu.
mój ma nr.9 202 342 BU
czytałem na opel.pl że kolega mial identyczne objawy i błędy a wymiana pedału nic nie zmieniła.
Może ktoś coś zasugeruje

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#18 Post autor: Lorry »

1120 wygląda że coś z korpusem przepustnicy jest nie OK... drugiego nie moge znaleźc

Trzeba się dokopać do niej i ew przeczyczścic bo tam się mogł syf naskładać

sono

#19 Post autor: sono »

pomyłka .ten drugi błąd 1122.
Przepustnica była czyszczona.
Może to silnik krokowy w przepustnicy?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#20 Post autor: MieHor »

P1120 Throttle Position (TP) Sensor 1 Circuit
lub
P1120 Za wysokie napięcie na 1 czujniku pozycji pedału gazu
P1120 Za niskie napięcie na 1 czujniku pozycji pedału gazu
P1120 Korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu


P1122 Throttle Position (TP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage
lub
P1122 Za wysokie napięcie na 2 czujniku pozycji pedału gazu
P1122 Za niskie napięcie na 2 czujniku pozycji pedału gazu
P1122 Korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu

fargarap

#21 Post autor: fargarap »

Witam koledzy. Mam podobne problemy z moją zafirką (2005 rok, 1,9 DTL, 101 KM, po wycince DPF i chipie w krakowie u Heko - 149KM) Problem pojawił się niedawno i polega na tym że auto nie reaguje na gaz obroty ok 1200 i kontrolka..... Mam takie pytanie do kolegów czy ta awaria może być spowodowana uszkodzeniem wtyki od EGR??? Problem pojawił się po tym jak mechanik odpinał wtyczkę od EGR.....(chciałem sprawdzić na ile pinów jest wtyka, przed zakupem zapasowego EGR). Po złożeniu wszystkiego do kupy auto po przejechaniu 2 kilometrów weszło w tryb 1200 obrótów. Wykasowałem błędy które się pojawiły czyli 1120 i 1122. Po tym zabiegu spokój zarówno w trasie jak i po mieście. Nastpnie przyszedł czas na podmianę EGR i znowu to zamo, z tym że kasaowanie błędów nic nie pomaga. Stąd moje pytanie czy uszkodzona wtyka może dawać takie objawy (wtyka ma zerwany zatrzask i siedzi luźno na zaworze EGR) Jeszcze jedno.... czy OP-COM China Clone można diagnozować EGR? Jeśli tak to w jaki sposób? Z góry dzięki za odpowiedź i jestem otwarty na wszelkie sugestie dot. usunięcia usterki...

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#22 Post autor: Harry200 »

Błędy P1120 i 1122 to są błędy mówiące o uszkodzeniu czujnika pozycji pedału gazu,sprawdź wtyczkę czy Ci się nie poluzowała..Ten błąd wyskakuje także jak uszkodzi się przewód dający napięcie o ile sie nie mylę +5V na ten czujnik,Jeden z Kolegów na forum miał coś takiego jak woda dostała się do wtyczek w komorze silnika.Nie mam teraz schematów ,może wtyczka od EGR powoduje jakieś zwarcie mając uszkodzone przewody..

fargarap

#23 Post autor: fargarap »

Chodzi mi o to czy przerwa na wtyce EGR (lączy lub nie) może dawać takie objawy? I jeszcze jedno mógłbyś kolego podpowiedzieć gdzie szukać tego czujnika od gazu?

Anony Mous

#24 Post autor: Anony Mous »

Błędy P1120 i 1122 już nie raz przewijały się forum i jeśli dobrze pamiętam u nikogo nie były jednak zawiązane z awarią czujnika pozycji pedału gazu, tak więc trzeba szukać..

tico0

#25 Post autor: tico0 »

kaliope pisze:Błędy P1120 i 1122 już nie raz przewijały się forum i jeśli dobrze pamiętam u nikogo nie były jednak zawiązane z awarią czujnika pozycji pedału gazu,
Z samą awarią czujnika może nie ale z :
H,Łajszczak pisze:Ten błąd wyskakuje także jak uszkodzi się przewód dający napięcie o ile sie nie mylę +5V na ten czujnik
to już tak (to nieszczęsne +5V) np. w wyniku
H,Łajszczak pisze:Jeden z Kolegów na forum miał coś takiego jak woda dostała się do wtyczek w komorze silnika
Sprawa jest o tyle trudna że zasilanie +5V z jednego źródła ( jeden scalak w kompie) jest podane na kilka czujników i gdy dzieje się coś na jednym to odrazu ciągnie za sobą kolejne i nie jest prosto zlokalizować usterkę (najczęściej są to gnijące kable w wiązce miernik wskazuje że są ok ale stan faktyczny jest inny...).
Należy rozpocząć szukanie od wszelkich wtyczek i złączek w danym obwodzie czy nie są zaśniedziałe, poluzowane itp. dodam że wiązka przewodów pedału gazu z komputera idzie przez skrzynkę bezpieczników w komorze silnika (jedno złącze - tylko przelotka), kolejne jest w kabinie pasażerskiej od strony kierowcy w okolicy cięgna otwierającego klapę silnika (też przelotka), no i pozostaje samo złącze na pedale. Czyli mamy po drodze 4 złacza w jednym obwodzie które mogą generować błędy....
Nie mówiąc już o złączu komputera które to jest w tak fatalnym miejscu że pierwsze się brudzi śniedzieje i uwaga gniją piny komputera.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#26 Post autor: Harry200 »

Napisałeś że ta usterka zaczęła się od odpięcia wtyczki EGR.Możesz jeszcze sprawdzić bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika oznaczony na schemacie jako FE26 10A,daje on zasilanie na zawór EGR i element nastawczy przepustnicy.Na dole skrzynki jest 12 bezpieczników po sześć w rzędzie,drugi w górnym rzędzie od prawej strony.Sprawdź to i odpisz to zobaczymy dalej..A odnośnie czujnika gazu to jest on przy pedale gazu taka czarna skrzyneczka z boku..

aszifo

#27 Post autor: aszifo »

Ja miałem błędy położenia pedału gazu w Merivie, wyświetlenie kontrolki zawsze kończyło się przejściem w tryb awaryjny. Sprawcą zamieszania był uwalony sterownik silnika. Znalezienie usterki i jej prawidłowe zdiagnozowanie było możliwe dopiero po wyjęciu sterownika i jego otwarciu. TECH widział tylko usterkę pedału gazu, który był sprawny.

fargarap

#28 Post autor: fargarap »

Byłem wczoraj wieczorem w garażu i od nowa wyjąłem EGR i przepustnicę. Sprawdziłem podany przez kolegę bezpiecznik (jest ok , wymieniłem na nowy dla pewności) wtyczka EGR ma złamany zatrzask więc dla pewności po jej założeniu okleiłem taśmą żeby się nie ruszała...... Odpaliłem i po 2 km, trzeci bieg i znowu serwis........... :evil:
Jeszcze jedno można zdjagnozować EGR op-comem czy muszę jechać na techa?

zbigor

#29 Post autor: zbigor »

fargarap pisze:eszcze jedno można zdjagnozować EGR op-comem czy muszę jechać na techa?
Można ale nie zawsze to coś da. Nawet na techu nie zawsze coś wyjdzie. Mój EGR na techu przechodził testy ale szarpał silnikiem w czasie jazdy i dopiero wymiana na nowy pomogła choć dodam że mechanik który robił test zwrócił uwagę na to że silnik dziwnie pracuje w czasie testu.
Sprawdź Opcomem czy w czasie testu EGRa spada wartość ilości powietrza na przepływce. Powinno spaśc mniej wiecej o połowę.
btw
Wartości przepływki w Opcomie są brane chyba z książyca. W moim przypadku nie zgadzały sie w żaden sposób z tymi z Techa. Chyba chinol co go lutował miał gorszy dzień :lol:

szoker

#30 Post autor: szoker »

Witam.
Ja mam chyba podobny problem.
Jadąc dziś rano do pracy po przejechaniu jakieś 8-9 km samochód przestał reagować na pedał przyśpieszenia całkowicie - trzymał obroty na poziomie 1200 obr/min i pozostał na biegu na którym jechałem czyli 3 - skrzynia automatyczna. Zapaliła się kontrolka auta z kluczykiem oraz kontrolka emisji spalin. Zjechałem na boczek wyłączyłem sielnik, włączyłem silnik i dalej dojechałem do pracy bez żadnego problemu. Sprawdziłem kody błędów i wyszły mi takie:
112052
112252
170000
38008
Dodam, że to Zafira B 1,9 CDTI (120 kM) przebieg 175 tyś km skrzynia automat 6 biegowy.

Macie jakieś pomysły co to mogło być?
Jak wykasować błędy komputera domowym sposobem?

Czytając o podobnych problemach/błędach wychodzi, że coś nie tak z potenciometrem przyśpieszenia lub serownikiem. To pierwsze wiem gdzie jest i jak sprawdzić ale co ze sterownikiem.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i informacje.

Wczoraj po pracy wróciłem normalnie. Rozebrałem pedał przeczyściłem kontaktem styki.

Całość złożyłem, zrobiłem jazdy testowe i było ok. Dzisiaj rano znowu jadę do pracy i podobna sytuacja - zapala się kontrolka auta z kluczykiem, obroty stoją na 1200. Gaszę, zapalam i dale jadę bez problemu.

Co za przyczyna?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”