Centralny zamek - problemy związane z poprawnym działaniem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
TUX

#16 Post autor: TUX »

rysiaczek!vip pisze:tzn. jest jakiś specjalny sposób
cze
1. forum ma opcję szukaj :evil:
- gdzies o tym było!!!!!!!!!


wkładasz kluczyk - przekrecasz wciskasz se guziczki na pilocie

yach

#17 Post autor: yach »

Panowie , problem leży chyba gdzie indziej, ponieważ samochód nie zamyka się również z przycisku na konsoli środkowej. Wczoraj mocno już wk... :? zostawiłem samochód na strzeżonym parkingu i ruszyłem z buta do domu. Sprawą zajmę się w poniedziałek rano, jak się uda naprawić to napiszę w czym był problem. Dzięki za zainteresowanie tematem :)

Jacko

#18 Post autor: Jacko »

rysiaczek!vip pisze:tzn. jest jakiś specjalny sposób, bo po złożeniu kluczyka chciałem odpalić auto - nie udało się a póżniej byłem na kompie w innej sprawie i wyświetliło mi również błąd odnośnie immobilisera więcej narazie nie próbowałem.
A masz wszystkie części z tego kluczyka? Chodzi o kostkę immo. Bez tego nie odpalisz auta.

yach

#19 Post autor: yach »

Tak jak już wspominałem bezpieczniki okazały się w ,porządku. W moim przypadku okazało się że powodem problemu było wyjęcie i ponowne włożenie bezpiecznika od centralnego zamka. Jak udało się rozwiązać problem , otóż okazało się że samochody obecnie maja dużo wspólnego z komputerami. :lol: A jak wiadomo większość problemów z kompem można rozwiązać restartując go. :lol: Tak też był w tym przypadku , wystarczyło zdjąć klemę i po problemie. ;)

wodzo

#20 Post autor: wodzo »

Czy ktoś z Was spotkal się z takim problemem (na forum nie znalazłem), podczas ostatnich mrozów wypieła mi się wtyczka od tylnych lewych drzwi (ta na dole przy słupku) no i oczywiście te drzwi się nie zamykały ale ze względu na mróz zostawiłem to (drzwi te zamknąłem mechanicznie). Dziś cieplej wybrałem się ją wpiąć po wpięciu centralny działa drzwi się zamykają ale... jak wezmę z zewnątrz za klamkę pociągnę to otwierają się wszystkie drzwi :roll: tylko z tymi drzwiami tak się dzieje, piny w kostce posprawdzałem raczej jest ok, podpiąłem kompa błędów brak, kurcze o czym nie wiem :x

giant19s

#21 Post autor: giant19s »

Witam,
z tego co już się oczytałem i osłuchałem to ponoć problemy elektryki z lewymi tylnymi drzwiami w Oplu to pięta achillesowa :)
Na forum było już to poruszane kilkukrotnie tak więc radzę dokładnie przeszukać działy Technika również w ramach Zafiry A na pewno znajdziesz jakieś pomocne rady.
Możesz też poczekać aż ktoś się wypowie na temat tego problemu ;)

Daszek

#22 Post autor: Daszek »

Witam
Ja miałem problem z lewymi tylnymi drzwiami. Latem zamknąłem centralnym zamkiem i jak zawsze sprawdziłem czy drzwi są zamknięte, pociągnąłem za klamkę i okazało się że są otwarte, pozostałe drzwi były zamknęte. Jak zacząłem sprawdzać zamykać-otwierać to raz działał zamek, a raz nie. Okazało się że były pęknięte przewody między drzwiami, a słupkiem od zawiasów. Jak przewody się zwarły to drzwi się zamykały. Rozebrałem zlutowałem i działa do dziś. Pęknięte były dwa przewody, a trzeci trzymał się na kilku włoskach. Być może też masz pęknięte i zwierają się ze sobą nie te co mają i z tąd te kłopoty.

wodzo

#23 Post autor: wodzo »

A powiedz Daszek czy żeby dostać się do tych kabelków to przecinałeś tą czarną osłonę czy ona się jakoś zdejmuje?

tomekuza

#24 Post autor: tomekuza »

Zobacz tutaj może coś ci się przyda.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=20

Daszek

#25 Post autor: Daszek »

z tego co pamiętam to wyjąłem wtyczkę z drzwi, a tą osłonkę morzna zsunąć z wtyczki i kabelki będą na wierzchu, odrazu widziałem pęknięte kabelki. Przy zamykaniu drzwi one często pękają.

wodzo

#26 Post autor: wodzo »

dzięki Daszek u mnie również był przerwany kabelek koloru białego i dwa inne naderwane, zlutowałem i wszystko działa :)

Daszek

#27 Post autor: Daszek »

cieszę się, że pomogłem. Pozdrawiam :)

ciaglopiotr

#28 Post autor: ciaglopiotr »

OPEL ZAFIRA 2006 1,9 CDTI


Witam szanownych kolegów.
Wielki szacun dla was za te podpowiedzi, ja o mało nie rozebrałem zamka na czesci zeby sprawdzić dla czego sie raz zamknie albo nie (tylne lewe drzwi). Okazało sie ze były przerwane dwa kabelki za wtyczką w drzwiach - brązowy i biały. Ale mi sie przerwały na środku tej gumowej osłony i musiałem wciągnąć całość od wewnątrz i w tedy mogłem je zlutować i zaizolować. Czyli rozebrać plastiki na słupku i progach. Uwierzcie mi jest o wiele lepiej to polutować niż bez rozbierania. A co do wtyczki to dobrze sobie jest użyć małego lusterka żeby podejrzeć jak prawidłowo wsadzać wtyczkę do gniazda jest ciężko jak sie nie zapamietało pozycji w jakiej ma wejść. Ja miałem praktycznie każdy kabelek popękany a więc zaizolowałem po jednym obrocie taśmą każdy jeden ich było około 10. Za dużo nie można użyć taśmy bo sie puzniej nie zmieści do tej gumowej osłonki. Po zlutowaniu oczywiście wszytko działa jak na leży. :driver:

Pozdrowienia za posta dla DASZKA :piwo:

nomad

#29 Post autor: nomad »

Zainstalowałem w swojej Zafirze B z 2007 roku alarm z CAN-em.
Problem jaki mam to to, że nie mogę podłaczyć fabrycznego centralnego zamka.

Przeszukałem fora internetowe na temat zafiry i astry i ....
- moduł zamka centralnego znajduje sie w moim samochodzie gdzieś indziej (nie ma go przy pierwszym słupku od strony pasażera ani od strony kierowcy)
- w progu kierowcy wyciagnąłem wiązkę i zlokalizowałem przewody brązowo-biały i brązowo-czerwony próbowałem podawać na nie zero lub podłaczac na krótko alarm, lecz bez skutku... nie mam żadnej reakcji po podaniu zera .. zamek niereaguje (oczywiście zamek centralny jest sprawny)


Czy ktoś walczył z czymś takim ?

Będę wdzięczny za wszelkie rady

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#30 Post autor: Lorry »

Nie mam kompletnie pojęcia co może być tego przyczyną.

Moze podjedz do tych co Ci zakładali to


wojtek_z, OCB :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”