Wiązka pompy wspomagania

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
steve08
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 15 mar 2012, 12:13
Imię: Stefan
Lokalizacja: świętochłowice
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#16 Post autor: steve08 »

Podłączyłem jeszcze moduł OBD na jednej aplikacji pokazało błąd U2111-00

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#17 Post autor: Pszczyna »

U2111-00 CAN-Bus No Communication With EHPS
Ewidentnie wiązka szwankuje miernikiem może i wskazuje przepływ lecz pod obciążeniem już nie, w gorszym przypadku pompa nie wydala.

steve08
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 15 mar 2012, 12:13
Imię: Stefan
Lokalizacja: świętochłowice
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#18 Post autor: steve08 »

To co mierzyć, sterownik dać do sprawdzenia? Jak go wymontować dam radę bez kanału 1.9 cdti, trochę te napięcie na czarnym kabelku mi nie pasuje dzisiaj było ok. 6.5 V na zapłonie i włączonym silniku. Wcześniej mierzyłem to było na zapłonu 9 V po uruchomieniu silnika 11.5v gdzie szukać tego czarnego kabelka te dwa są w kostce z przodu skrzynki bezpieczników a czarny???

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#19 Post autor: Pszczyna »

Wyczyszczone-sprawdzone wtyczki X1-X2-X3 ?
Tu masz rozpiskę złącz, czy nie warto rozpruć wiązkę i wymienić kable zamiast sterownik odsyłać do kontroli.
https://www.diagnostics.org.uk/showthre ... cal-Centre

steve08
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 15 mar 2012, 12:13
Imię: Stefan
Lokalizacja: świętochłowice
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#20 Post autor: steve08 »

Wyczyszczone kontakt sprajem , myślę teraz żeby kupić wiązkę za 50 zł i sprawdzić czy działa patrzyłem wiązka od pompy ma 3 kable a w kostce przy skrzynce bezpieczników 5 dwa te 2.5 v mają przejście czarny nie ma ale napięcie ma ok 6.5 V

steve08
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 15 mar 2012, 12:13
Imię: Stefan
Lokalizacja: świętochłowice
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#21 Post autor: steve08 »

Zamykam temat w środę będzie wspomaganie ogarnięte, znalazłem przyczynę prawdopodobnie a właściwie tak na 99% . Dziękuję Ci bardzo za pomoc już byłem zrezygnowany, ale dzięki Tobie drążyłem temat. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#22 Post autor: Pszczyna »

:nie_wiem: No to zdradź nam, by wiedza była przydatna innym

steve08
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 15 mar 2012, 12:13
Imię: Stefan
Lokalizacja: świętochłowice
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#23 Post autor: steve08 »

Wiązka pompy znalazłem wtyczkę myślałem że to ta przed skrzynka bezpieczników ale było 5 pinów, ta jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym koło pompy ABS, peszel wypiął się z uchwytu i stykał z gorącym silnikiem , izolacja stopiła się i robiła zwarcie dlatego alternator się grzał i napięcie na kablu czarnym raz było 11v raz 5v, dzisiaj nie było w ogóle przejscia i pokazał się błąd brak komunikacji z pompą, znalazłem miejsce zfajczone, jakbym miał kanał doszedł bym szybciej to tego ale spoko kupię wiązkę i puszczę ja góra i myślę że będzie po problemie dzięki Tobie . Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”