Problemy związane z użytkowaniem akumulatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#181 Post autor: cns80 »

Masz za niski prąd rozruchu dlatego musisz podładowywać. Ładowanie na poziomie 13,5 to też żadne osiągnięcie i alternatorowi w przyszłości warto by się przyjrzeć. Sprawdź ten rozrusznik. Pomiar między klemą a aku na postoju daje informację o zwarciu, ale nadal nie wiadomo gdzie ono występuje. Wykonaj ten pomiar, a następnie kolejno rozłączając obwody obserwuj kiedy znika zwarcie. Dzięki temu będziesz wiedział mniej więcej gdzie szukać. Np. jak odepniesz przewód plusowy rozrusznika i zwarcie zniknie to będziesz wiedział że to jego wina nawet bez wyjmowania go :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#182 Post autor: Flora »

Pomiar między silnikiem, a klemą pokaże czy przypadkiem nie masz problemów z przewodami. U mnie spadek napięcia przy pracy jałowej sięgał 0,5V. Przy rozruchu wartość ta znacznie rośnie. Kiepskie połączenie powoduje problemy z rozruchem, ale również z ładowaniem w czasie jazdy.

Skasowany użytkownik 6483

#183 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Byłem dzis u kumpla elektronika no i uzdrowił mi kluczyk. Po prostu jakiś baran we Francji włożył odwrotnie baterię a ja - drugi baran , to powieliłem podczas wymiany baterii na nową :lol: . Teraz centralny działa a kolega mi powiedział ,że mam teraz obserwować czy mi aku nie blednie po kilku dniach postoju bo według niego, mogło to sie dziać za przyczyną nie zamykanych drzwi c.zamka. Ponoć wtedy równiez jest większy pobór prądu. No zobacze teraz za kilka dni jak sie sprawy mają i dam Wam znać. Co do napiecia ładowania , to wg niego nie jest źle ale jesli po naprawie c.zamka nic sie nie zmieni to spojrzę podejrzliwie w kierunku alternatora :> .

bolek1822
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2014, 16:42
Lokalizacja: Sochaczew
Model:

#184 Post autor: bolek1822 »

Witam! Panowie mam pytanie. Dzis zakonczyl zywot akumulator wiec kupilem nowy. Montujac go okazalo sie ze nie moge zapiac klemy minusowej. Klema aby do polowy dochodzila. Zmierzylem rozstaw klem i wyszlo ze roznica jest wynoszaca 4mm odsuniecie klem wedlug poprzedniego przez co nie siega klema. Mial ktos tez tak??? Chodzi o zafire b

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#185 Post autor: paweldm »

Piszesz mało zrozumiale. Czy słupek jest za gruby? Klemy są na przewodach, które można pociągnąć w jedną lub w drugą stronę i te 4 mm nie powinny przeszkadzać w montażu.
Jak masz problem w wysławianiem wrzuć fotkę.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 16:17 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

bolek1822
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2014, 16:42
Lokalizacja: Sochaczew
Model:

#186 Post autor: bolek1822 »

Problem rozwiazalem. Wymienilem akumulator na inny. Chodzilo o to ze klemy a aku od krawedzi byly odsuniete 4mm dalej.

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2502
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Gender:
Kontakt:

#187 Post autor: Mat86radom »

bogumil67 pisze:Witam kolegów na forum..Mam problem z trzymaniem prądu w aku..Auto zakupiłem we wrześniu 2016..Ze względu że miało 8 lat (fabryczny akumulator) od razu postanowiłem zacząć od wymian i napraw bo nie wiem co go może nagle zaboleć... No i zabolało..Nowy aku... nie trzyma prądu. Postoi 5 dni i już go nie odpalę. Mierzyłem miernikiem prąd, spada mu do 8.5V..Przypomnę, że alternator po remoncie bo miał słabe ładowanie. Rozrusznik to samo bo już łapał na tulejach. Podłączony program nie pokazuje błędów. Pobór prądu z akumulatora 0.00-0.01 A. (tak mi sprawdził elektryk) I mówi że jest wszystko OK. Proszę kolegów o pomoc,bo widzę że już drugi elektryk też nie może dać rady a mnie już łapy opadają.. Radio oryginalne CD30 , które nie robi prawdopodobnie problemu.Motor 1.9cdti...Pozdrawiam i proszę o podpowiedzi..
Sprawdź akumulator, szwagier miał podobny problem. Kupił nowy akumulator, po jakichś dwóch miesiącach miał identyczne objawy, okazało się że jedną cele w aku szlag trafił :> - dostał od ręki nowy i jak narazie jest spokój
Ostatnio zmieniony 19 lut 2017, 21:09 przez Mat86radom, łącznie zmieniany 2 razy.

Woyt
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 30 sie 2017, 11:59
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z16yng

#188 Post autor: Woyt »

Cześć wszystkim! Muszę wymienić akumulator ale nie mogę odkręcić śruby mocującej. Czytałem że w podstawie aku zatopiona jest miedziana tulejka i jak zardzewieje śruba to okręcają się razem. Czy można je jakoś wyjąć bez zniszczenia podstawy akumulatora?

pablo811
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 12 lis 2015, 16:49
Imię: Paweł
Lokalizacja: bytom
Auto: Opel Zafira B 1.6
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z16XE1
Gender:

#189 Post autor: pablo811 »

Lej wd40 i kręć raz w lewo raz w prawo. Rozruszaj ją może pości.

Woyt
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 30 sie 2017, 11:59
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z16yng

#190 Post autor: Woyt »

Wd40 nie pomoże. Śruba z tuleją kręcą się razem w plastikowej podstawie.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#191 Post autor: Tazz »

Ie wiem czy nie będzie dostępu od strony halogenu z przodu. Wyjmij kratkę od halogenu i spróbuj
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

marcin_t
Posty: 1
Rejestracja: 11 gru 2018, 13:33
Imię: Marcin
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#192 Post autor: marcin_t »

TUX pisze: 24 paź 2010, 18:53
przemeks pisze:wezmę Centre
podobno fajne aku Centra robi - psuja sie tuż po zakończeniu gwarancji - takie opinie słyszałem!
Potwierdzam, u mnie Centra Futura zdechła kompletnie dokładnie miesiąc po gwarancji.

Dodano po 10 minutach 42 sekundach:
Problemy związane z użytkowaniem akumulatora
Woyt pisze: 01 gru 2018, 16:42 Cześć wszystkim! Muszę wymienić akumulator ale nie mogę odkręcić śruby mocującej. Czytałem że w podstawie aku zatopiona jest miedziana tulejka i jak zardzewieje śruba to okręcają się razem. Czy można je jakoś wyjąć bez zniszczenia podstawy akumulatora?
Miałem ten sam problem, ja wygiąłem trochę blaszkę żeby tylko wyjąć aku, potem odkręciłem całą podstawę akumulatora z przedziału silnika i dopiero dalej wziąłem się za resztę. Pierwsze to faktycznie jest tam zatopiona nakrętka i nie ma jej jak tam ruszyć. Postanowiłem ją po prostu obciąć, szlifierka kątowa w rękę i śruba uwolniona, całkiem "przypadkiem" ta zatopiona nakrętka tak się nagrzała że też wyleciała z podstawy i została sama dziura w plastiku. Potem wystarczyło dać krótką śrubę do drewna, taką z okrągłą główką od spodu, wyprostowałem trochę blaszkę do trzymania Aku i poskładałem wszystko do kupy. Teraz nowy akumulator siedzi na miejscu i trzyma go nowa śruba z blaszką i nakrętką. Mam nadzieję że na kolejne kilka lat wystarczy i nie powinno znowu skorodować.

Grzegorzb
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: 26 lis 2018, 19:08
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: LKR
Auto: Opel Zafira b 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18
Gender:

#193 Post autor: Grzegorzb »

Co sądzicie o akumulatorach Tuborg silver? Ktoś ma jakieś opinie bądź doświadczenia? Dziś wsiadłem do auta włączyłem zapłon i nagle wszystko zdechło. A w bagażniku zaczęło coś stukać jakby ze skrzynki bezpieczników.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”