Problemy związane z użytkowaniem akumulatora
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Masz za niski prąd rozruchu dlatego musisz podładowywać. Ładowanie na poziomie 13,5 to też żadne osiągnięcie i alternatorowi w przyszłości warto by się przyjrzeć. Sprawdź ten rozrusznik. Pomiar między klemą a aku na postoju daje informację o zwarciu, ale nadal nie wiadomo gdzie ono występuje. Wykonaj ten pomiar, a następnie kolejno rozłączając obwody obserwuj kiedy znika zwarcie. Dzięki temu będziesz wiedział mniej więcej gdzie szukać. Np. jak odepniesz przewód plusowy rozrusznika i zwarcie zniknie to będziesz wiedział że to jego wina nawet bez wyjmowania go
Byłem dzis u kumpla elektronika no i uzdrowił mi kluczyk. Po prostu jakiś baran we Francji włożył odwrotnie baterię a ja - drugi baran , to powieliłem podczas wymiany baterii na nową . Teraz centralny działa a kolega mi powiedział ,że mam teraz obserwować czy mi aku nie blednie po kilku dniach postoju bo według niego, mogło to sie dziać za przyczyną nie zamykanych drzwi c.zamka. Ponoć wtedy równiez jest większy pobór prądu. No zobacze teraz za kilka dni jak sie sprawy mają i dam Wam znać. Co do napiecia ładowania , to wg niego nie jest źle ale jesli po naprawie c.zamka nic sie nie zmieni to spojrzę podejrzliwie w kierunku alternatora :> .
Witam! Panowie mam pytanie. Dzis zakonczyl zywot akumulator wiec kupilem nowy. Montujac go okazalo sie ze nie moge zapiac klemy minusowej. Klema aby do polowy dochodzila. Zmierzylem rozstaw klem i wyszlo ze roznica jest wynoszaca 4mm odsuniecie klem wedlug poprzedniego przez co nie siega klema. Mial ktos tez tak??? Chodzi o zafire b
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Piszesz mało zrozumiale. Czy słupek jest za gruby? Klemy są na przewodach, które można pociągnąć w jedną lub w drugą stronę i te 4 mm nie powinny przeszkadzać w montażu.
Jak masz problem w wysławianiem wrzuć fotkę.
Jak masz problem w wysławianiem wrzuć fotkę.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 16:17 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdź akumulator, szwagier miał podobny problem. Kupił nowy akumulator, po jakichś dwóch miesiącach miał identyczne objawy, okazało się że jedną cele w aku szlag trafił :> - dostał od ręki nowy i jak narazie jest spokójbogumil67 pisze:Witam kolegów na forum..Mam problem z trzymaniem prądu w aku..Auto zakupiłem we wrześniu 2016..Ze względu że miało 8 lat (fabryczny akumulator) od razu postanowiłem zacząć od wymian i napraw bo nie wiem co go może nagle zaboleć... No i zabolało..Nowy aku... nie trzyma prądu. Postoi 5 dni i już go nie odpalę. Mierzyłem miernikiem prąd, spada mu do 8.5V..Przypomnę, że alternator po remoncie bo miał słabe ładowanie. Rozrusznik to samo bo już łapał na tulejach. Podłączony program nie pokazuje błędów. Pobór prądu z akumulatora 0.00-0.01 A. (tak mi sprawdził elektryk) I mówi że jest wszystko OK. Proszę kolegów o pomoc,bo widzę że już drugi elektryk też nie może dać rady a mnie już łapy opadają.. Radio oryginalne CD30 , które nie robi prawdopodobnie problemu.Motor 1.9cdti...Pozdrawiam i proszę o podpowiedzi..
Ostatnio zmieniony 19 lut 2017, 21:09 przez Mat86radom, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 sie 2017, 11:59
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z16yng
Cześć wszystkim! Muszę wymienić akumulator ale nie mogę odkręcić śruby mocującej. Czytałem że w podstawie aku zatopiona jest miedziana tulejka i jak zardzewieje śruba to okręcają się razem. Czy można je jakoś wyjąć bez zniszczenia podstawy akumulatora?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ie wiem czy nie będzie dostępu od strony halogenu z przodu. Wyjmij kratkę od halogenu i spróbuj
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 gru 2018, 13:33
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Potwierdzam, u mnie Centra Futura zdechła kompletnie dokładnie miesiąc po gwarancji.
Dodano po 10 minutach 42 sekundach:
Problemy związane z użytkowaniem akumulatora
Miałem ten sam problem, ja wygiąłem trochę blaszkę żeby tylko wyjąć aku, potem odkręciłem całą podstawę akumulatora z przedziału silnika i dopiero dalej wziąłem się za resztę. Pierwsze to faktycznie jest tam zatopiona nakrętka i nie ma jej jak tam ruszyć. Postanowiłem ją po prostu obciąć, szlifierka kątowa w rękę i śruba uwolniona, całkiem "przypadkiem" ta zatopiona nakrętka tak się nagrzała że też wyleciała z podstawy i została sama dziura w plastiku. Potem wystarczyło dać krótką śrubę do drewna, taką z okrągłą główką od spodu, wyprostowałem trochę blaszkę do trzymania Aku i poskładałem wszystko do kupy. Teraz nowy akumulator siedzi na miejscu i trzyma go nowa śruba z blaszką i nakrętką. Mam nadzieję że na kolejne kilka lat wystarczy i nie powinno znowu skorodować.
-
- Przeglądacz
- Posty: 89
- Rejestracja: 26 lis 2018, 19:08
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: LKR
- Auto: Opel Zafira b 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18
- Gender:
Co sądzicie o akumulatorach Tuborg silver? Ktoś ma jakieś opinie bądź doświadczenia? Dziś wsiadłem do auta włączyłem zapłon i nagle wszystko zdechło. A w bagażniku zaczęło coś stukać jakby ze skrzynki bezpieczników.