[B]Problemy z BC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
ldawid

#241 Post autor: ldawid »

Pytanie nie cierpiące zwłok ale od początku ......

zachciało mi sie wyjechać z TrzyMiasta do Osielca na urlop. Na tymże w tej chwili przebywam i wszystko byłoby ok, gdyby:
wczoraj z wieczorka postawiłem autko na nocny wypoczynek, bez żadnych dolegliwości.
Dzisiaj rano wchodzę, przekręcam kluczyk, odpalam, a tu wyświetlacz kompa pokładowego ani mru mru :P . Zgasiłem auto, wyciągam kluczyki ze stacyjki, a tu radio dalej sobie gra, wentylator nawiewu dalej sobie chodzi. Pomimo to odpalam auto, próbuję wchodzić w "settingi", a tu nic, brak reakcji. Pomimo to zapakowałem rodzinkę i jazda do Suchej Beskidzkiej. Po drodze żadnych zmian. Na miejscu dzieciaki połknęły swoje lody, wracamy do auta- pierwsze próbuję odpalanko- brak podświetlenia wyświetlacza, próbuję włączyć "settingi"-są :?: . Wyłączam auto, wyciągam kluczyki- wyłącza się radio i wentylator nadmuchu(tak powinno być), poza tem bz.
Co może być przyczyną- wczoraj na wieczór wjechałem w taką sobie kałużę, może to to?
Nie uśmiecha mi sie wracać do Trzymiasta bez klimy.
Moze któryś z "miejscowych" Kolegów Forumowiczów coś by zaradził?
Ostatnio zmieniony 11 lip 2011, 17:43 przez ldawid, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#242 Post autor: MieHor »

Pytanie za 100 pkt. - czy auto otwierałeś tym samym kluczykiem (pilotem) co wcześniej zamykałeś? Może to był kluczyk zapasowy?

ldawid

#243 Post autor: ldawid »

Witam MieHor - oczywiście kluczyk podstawowy, pozostałe "graty" w domku pozostały, w tym i CarPass, no i oczywiście laptopik i OpCom-ek.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#244 Post autor: Lorry »

Jakieś błędy Ci wywala ???

Spróbuj odłączyć akumulator na noc, może pomóc. Tylko że Ci się wszystkie dane z kompa (o spalaniu ) skasują ;)

ldawid

#245 Post autor: ldawid »

Witam Lorry, żadnych błędów - w tzw. międzyczasie studiuję forumowe wypowiedzi, i Twoja sugestia z odłączonym aku się przewija. Umówiłem się w Suchej w Wulkanie z diagnostą, niebawem tam chyba podskoczę. Co do spalania, an trasie (640km) "wziął"mi w/g komputera 5,6/100.

[ Dodano: Czw Lip 07, 2011 17:17 ]
Zostało na tym, iż ..... nie pojechałem do Suchej na stacje diagnostyczną .......
zdjąłem klemy na ok 30 min, po których wyświetlacz kompa nie ożył. Stwierdziłem, że komp. po przyciśnięciu "setting" wchodzi w test mode.
W związku z tym telefon do serwisu Opla w Krakowie, i umówiłem sie na sobotę na wizytę.
Stwierdzili, ze padło podświetlenie wyswietlacza. Po wszystkim dam znać.
Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam :piwo: .

[ Dodano: Sro Lip 13, 2011 13:16 ]
Witam, coprawda nie sobota, ale nalezy sie .....
byłem w serwisie na Jasnogórskiej w Krakowie, posprawdzali mi wszystko, no i dobrze.
Zanim pojechałem do nich, to w sobotę rano odpalam auto i ..... wszystko w najlepszym porządku tzn. wyświetlacz ozył :P .
jak w serwisie powiedzieli, elektronika "zawilgła" i sama doszła do siebie,
Ja jako świezy uzytkownik tego typu "wynalazków" nie wziałem tego z początku pod uwagę, nie mniej
jak przeanalizowałem to:
droga z TrzyMiasta do Osielca w przeważającej mierze w deszczu. Na miejscu też dolało no i cóż, efekt taki jak opisany powyżej :lol:
Biorąc pod uwage powyższe, należy się z takimi "ekscesami" elektroniki w naszych autkach cyba liczyć :P
A tak nawiasem, urlop na ukończeniu, i czas wracac do domku.
Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam wszystkich :piwo:

kandi

#246 Post autor: kandi »

Dzisiaj zauważyłem, że w mojej zośce mruga ekran :/ . Czym to może być spowodowane? Czyżby jakieś kabelki sie nie stykały ?

Anony Mous

#247 Post autor: Anony Mous »

Ktoś pisał, że to najgłupszy komputer z jakim miał do czynienia...oj tak...
Rozłaczyłem kiedys aku, żeby sprawdzić wiązkę w drzwiach. W baku ponad połowa. Oczywiście zresetowały sie BC1 i BC2 .... także oba zaczęły liczyć od nowa. I oto rezultat po przejechaniu ponad 300km
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

według jednego spalanie 6.2 a drugiego 7.1, przy tym samym dystansie i średinej prędkosci.


NIe mówiąc o tym, że przed rozłaczeniem aku zasięg podawał około 450 km ( na podstawie tych danych co miał w BC) A po podłączeniu aku....nie miał żadnych danych w BC1 i BC2 i sam sobie policzuł zasięg 350 km. Także zgubił gdzies 100km......ale przede wszystkim jakim prawem policzył zasięg zanim w ogóle zapaliłem silnik? Czyli ma gdzies zapisane fabrycznie średnie spalanie?


Śmieszy mnie ten komputer....opel może sie uczyć od skody...tam to chodzi idealnie.

norbert_p

#248 Post autor: norbert_p »

kandi-p pisze:Dzisiaj zauważyłem, że w mojej zośce mruga ekran :/ . Czym to może być spowodowane? Czyżby jakieś kabelki sie nie stykały ?
Mam, a w zasadzie miałem to samo. Ekran w zimie tego roku mi migał, ale wystarczyło uderzyć go od góry i było ok ;) Wydaje mi się, że gdzieś z tyłu brakuje styku, ale nie wiem za bardzo jak się do niego dobrać i to posprawdzać (ewentualnie psiknąć po złączach WD40)...

MaciekP

#249 Post autor: MaciekP »

kaliope pisze: według jednego spalanie 6.2 a drugiego 7.1, przy tym samym dystansie i średinej prędkosci.
być może to jest przyczyna zadziwiająco niskich wartości spalania podawanych niekiedy przez Kolegów w dziale "Ile palą wam CDTi?" :>

Anony Mous

#250 Post autor: Anony Mous »

MaciekP pisze:
kaliope pisze: według jednego spalanie 6.2 a drugiego 7.1, przy tym samym dystansie i średinej prędkosci.
być może to jest przyczyna zadziwiająco niskich wartości spalania podawanych niekiedy przez Kolegów w dziale "Ile palą wam CDTi?" :>
Święta racja.Próbowaliśmy kilkakrotnie tłumaczyć,że najpewniejszym komputerem jest tankowanie do pełna i sprawdzenie przebiegu kilometrów.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#251 Post autor: Bodek »

Widzę, że już coś o tym było, więc się podepnę.

Pokrętłem od BC mogę oglądać tylko dwie z trzech zakładek, chodzi nawigacja i spalanie, nie mogę przeskoczyć do radia, obojętnie, w którą stronę kręcę jest to samo. Po kilku przekręceniach gałką wskakuje radio, ale później znowu się wiesza.

Sterowanie z kierownicy chodzi.

Ten temat jakoś umarł, ale może ktoś podpowie co z tym zrobić :?:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#252 Post autor: franki »

Spróbuj zmniejszyć stopień podświetlenia zegarów (ściemnij je trochę). U mnie pomogło :)
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#253 Post autor: Bodek »

franki pisze:Spróbuj zmniejszyć stopień podświetlenia zegarów (ściemnij je trochę). U mnie pomogło :)
Z tym ściemnianiem to jakaś "ściema" jest, nie chodzi sterowanie na kierownicy, trzeba ściemniać, nie chodzi pokrętłem trzeba ściemniać, o co tu chodzi :?:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#254 Post autor: franki »

Gdzieś wyczytałem że jak jest mocne podświetlenie to chyba CIM nie wyrabia prądowo. Ściemnij trochę zegary i sprawdź czy pomogło.... Jak pisałem u mnie po delikatnym ściemnieniu wszystkie objawy ustąpiły
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

klosow
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 25 paź 2011, 23:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Model:

#255 Post autor: klosow »

Witam,

Pytanie: czy TECH-em można uaktywnić takie funkcje, które są w wyposażeniu opisane jako:
U3A = DISPLAY, LANGUAGE GERMAN (no nie koniecznie musi być German ale również mi to nie przeszkadza :) )
U55 = DISPLAY, FUEL ECONOMY, LITER, KM/H, L/100KM

samochód jest wyposażony w:
U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY
UAG = INFORMACJE GRAFICZNE - MONOCHROMATYCZNY

Chodzi mi o to, że samochód, którym jestem zainteresowany nie ma U3A i U55, a ja chciałbym mieć komputer, który pokazuje mi spalanie i inne komunikaty takie jak płyn spryskiwaczy, poziom oleju czy spalone żarówki. Bardzo się do tego przyzwyczaiłem w Vectrze :)

Czy w Zafirze B czujniki poziomów płynów i spalenia żarówek są standardowo montowane? Pytam, bo w Vectrze B to była opcja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”