1.9 cdti błędy 1120,1122,1700,0700,nie reaguje na pedał gazu
Tak więc wyczyściłem przepustnicę oraz zawór EGR. Nie były one mocno osmolone, elektromagnes oraz zawór egr chodził leciutko, prawidłowo a czpień wysuwał się na 6 mm. Powiedział bym, że w zasadzie nie miałem za wiele do czyszczenia.
Jedyne co mnie zdziwiło to ilość oleju w elektronice w misce pod przepustnicą (wypełniona na max-a). Tak więc wszystko wyczyściłem kontaktem, wacikami, szmatkami a na końcu sprężonym powietrzem. Całość zajeła jakieś 2,5 godz.
Samochód nie ma jakiegoś przyrostu mocy - jedynie co to dziś jadąc do pracy problem na razie nie wystąpił. Jest trochę za wcześnie aby świętować ale może to było właśnie to?
Olej który się zbiera pod przepustnicą pochodzi z turbiny?
Na początku myślałem, że ta elektronika powinna być zanużona w oleju w celu odprowadzania ciepła (czasami tak się robi).
[ Dodano: Pią Wrz 23, 2011 06:50 ]
No i niestety - problem pwrócił dzisiaj rano.
Jeszcze myślę o znaleźieniu komputera i sprawdzeniu połączeń a jak nie to serwis ;(
Jedyne co mnie zdziwiło to ilość oleju w elektronice w misce pod przepustnicą (wypełniona na max-a). Tak więc wszystko wyczyściłem kontaktem, wacikami, szmatkami a na końcu sprężonym powietrzem. Całość zajeła jakieś 2,5 godz.
Samochód nie ma jakiegoś przyrostu mocy - jedynie co to dziś jadąc do pracy problem na razie nie wystąpił. Jest trochę za wcześnie aby świętować ale może to było właśnie to?
Olej który się zbiera pod przepustnicą pochodzi z turbiny?
Na początku myślałem, że ta elektronika powinna być zanużona w oleju w celu odprowadzania ciepła (czasami tak się robi).
[ Dodano: Pią Wrz 23, 2011 06:50 ]
No i niestety - problem pwrócił dzisiaj rano.
Jeszcze myślę o znaleźieniu komputera i sprawdzeniu połączeń a jak nie to serwis ;(
Witam, mam podobny problem
automat 6 biegowy i 1.9cdti
miałem błędy:
17000-system sterowania skrzynią biegów ( ogólne wezwanie do serwisu )
w moim przypadku skrzynia była nie zaprogramowana jakoś nie widziała sie z resztą .
38008 - sterowanie świec żarowych (mechanik wykasował błąd ale powrócił po braku przyspieszania i redukcji biegów ) prawdopodobnie któraś ze świec traci kontakt
242f75- dpf doo wypalenia
Po wizycie w warsztacie i wymianie wężyka podciśnieniowego od turbiny póki co sytuacja nie powtórzyła sie.
automat 6 biegowy i 1.9cdti
miałem błędy:
17000-system sterowania skrzynią biegów ( ogólne wezwanie do serwisu )
w moim przypadku skrzynia była nie zaprogramowana jakoś nie widziała sie z resztą .
38008 - sterowanie świec żarowych (mechanik wykasował błąd ale powrócił po braku przyspieszania i redukcji biegów ) prawdopodobnie któraś ze świec traci kontakt
242f75- dpf doo wypalenia
Po wizycie w warsztacie i wymianie wężyka podciśnieniowego od turbiny póki co sytuacja nie powtórzyła sie.
Byłem dzisiaj na komputerze i dowiedziałem się, że to EGR się kończy. Podobne wytrzymują około 180 tyś km. On nie pracuje prawidłowo podając spaliny do przepustnicy na której to ośkach osadza się smoła i przestaje prawidłowo pracować. Dziwne, bo po wyczyszczeniu na trzeci dzień porblem się powturzył. Czyżby tak szybko to się zapitalało czy ja nie dokładnie wyczyściłem?
Pracownik serwisu zalecił mi "przegazowanie" auta i w natępnym tygodniu mam podjechać i sprawdzimy parametry egr'u czy to pomogło czy jest już do wymiany.
Pracownik serwisu zalecił mi "przegazowanie" auta i w natępnym tygodniu mam podjechać i sprawdzimy parametry egr'u czy to pomogło czy jest już do wymiany.
albo źle wyczyściłeś...albo egr już sie kończy całkiem. Ale jakie niby wyszły błędy, że mechanik powiedział że to egr? Od egra w 99% przypadków wychodzą te same błędy, tjszoker pisze:. Czyżby tak szybko to się zapitalało czy ja nie dokładnie wyczyściłem?
P0400 oraz P2279. Tutaj masz o co chodzi z tymi błędami:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308
Tak wiec jeśli nie wyszły te błędy....to nie wiem dlaczego mechanik stawia na egr. Jeśli jednak to on....to zrób łatwy test. Zaślep go na chwilę...choćby blaszką z puszki po piwie. Jeśli to on...to silnik ma pięknie chodzić. Jeśli dalej bedzie źle....to na pewno nie EGR.
Mechanik zobaczył jakiś parametr w procentach i powiedział, że norma chyba przy biegu jałowym to około 60 % a u mnie wskazywało 4 % (ale nie wiem czy otwarca czy czego tam).
Co do zaworu to znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/zawor-egr-opel-1 ... 71877.html
oraz
http://moto.allegro.pl/zawor-egr-opel-v ... 27577.html
Tą regenerację to mam koło siebie (10 km).
Może podjechać tam niech sprawdzą po swojemu, ewentualnie wymienią.
A jak nie to sam wymienię a przy okazji jeszcze raz bym wyczyścił przepustnicę.
Z gościem od dziesiejszej diagnostyki jestem umówiony na następny tydzień aby zobaczyć co się dzieje z egr'em - to by mi wysztko "zresetował" po wymianie i czyszczeniu.
Co do zaworu to znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/zawor-egr-opel-1 ... 71877.html
oraz
http://moto.allegro.pl/zawor-egr-opel-v ... 27577.html
Tą regenerację to mam koło siebie (10 km).
Może podjechać tam niech sprawdzą po swojemu, ewentualnie wymienią.
A jak nie to sam wymienię a przy okazji jeszcze raz bym wyczyścił przepustnicę.
Z gościem od dziesiejszej diagnostyki jestem umówiony na następny tydzień aby zobaczyć co się dzieje z egr'em - to by mi wysztko "zresetował" po wymianie i czyszczeniu.
Od wczoraj po "przegazowaniu" zero błędów samochód jeździ normalnie.
Dzisiaj jeszcze raz wyczyszczę przepustnicę. Zatkam też Egr - tylko mam pytanie czy na wlocie czy na wylocie? I czy jak będzie zatkany to będzie można ją prawidłowo na komputerze sprawdzić?
A co jakby jeździć z nim zatkanym na stałe lub są też takie podkładki zmniejszające przpustowość. Nie ma to jakiegoś negatywnego wpływu na silnik, przepustnicę, turbinę czy dpf?
Jeszcze trochę nie związane z tematem - widzieliście po zdjęciu podszybia kawał blachy nie wyciszonej niczym od kabiny? Nie wypadało by tego czymś wyciszyć? Zafira nie należy do najlepiej wyciszonych i może warto by było dosłownie kilka złotych zainewstować w jakiś kawałek wyciszenia?
Dzisiaj jeszcze raz wyczyszczę przepustnicę. Zatkam też Egr - tylko mam pytanie czy na wlocie czy na wylocie? I czy jak będzie zatkany to będzie można ją prawidłowo na komputerze sprawdzić?
A co jakby jeździć z nim zatkanym na stałe lub są też takie podkładki zmniejszające przpustowość. Nie ma to jakiegoś negatywnego wpływu na silnik, przepustnicę, turbinę czy dpf?
Jeszcze trochę nie związane z tematem - widzieliście po zdjęciu podszybia kawał blachy nie wyciszonej niczym od kabiny? Nie wypadało by tego czymś wyciszyć? Zafira nie należy do najlepiej wyciszonych i może warto by było dosłownie kilka złotych zainewstować w jakiś kawałek wyciszenia?
No i przepustnica moczy się w nafcie (oczywiście tylko cześć mechaniczna - do poziomu ośki). Troszkę oleju widziałam na niej, ale raczej od strony turbiny. Zrobiłem sobie zestaw zaślepek do egr'a (jedną z 3 dziurkami - takie jakie widziałem na allegro i drugą całkowitą).
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
J
P.S. Jak sprawdzić turbinę czy nie rzuca olejem za dużo?
[ Dodano: Nie Wrz 25, 2011 17:40 ]
Podszybie wyciszone (jednak matą bitumiczną, ponieważ może tam być wilgoć).
Przepustnica wyczyszczona i złożona.
Dałem zaślepkę egr-a zrobiłem testową jazdę - wszystko ok.
Przy wjeżdżaniu do garażu zapaliła sie kontrolka kontroli spalin oraz dostałem komunikat 400 - błąd odczytu egr czy cos w tym stylu.
Wyjołem zaślepkę ale błąd pozostał. Albo komputer jeszcze pamieta, że egr był "zapchany" albo padł całkowicie egr.
Jutro tak czy siak jadę na kontrole egr'a.
Sterownik silnika znalazłem (jest za plastikową osłoną przedniego koła kierowcy) i sprawdzilem i przeczyścilem wszystkie styki - wg mnie było ok.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
J
P.S. Jak sprawdzić turbinę czy nie rzuca olejem za dużo?
[ Dodano: Nie Wrz 25, 2011 17:40 ]
Podszybie wyciszone (jednak matą bitumiczną, ponieważ może tam być wilgoć).
Przepustnica wyczyszczona i złożona.
Dałem zaślepkę egr-a zrobiłem testową jazdę - wszystko ok.
Przy wjeżdżaniu do garażu zapaliła sie kontrolka kontroli spalin oraz dostałem komunikat 400 - błąd odczytu egr czy cos w tym stylu.
Wyjołem zaślepkę ale błąd pozostał. Albo komputer jeszcze pamieta, że egr był "zapchany" albo padł całkowicie egr.
Jutro tak czy siak jadę na kontrole egr'a.
Sterownik silnika znalazłem (jest za plastikową osłoną przedniego koła kierowcy) i sprawdzilem i przeczyścilem wszystkie styki - wg mnie było ok.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2011, 19:30 przez szoker, łącznie zmieniany 1 raz.
No to nie ma się czym martwić.szoker pisze:Są ścianki lekko brudne (jak przetrę białą ściereczką to jest ubrudzona) ale nie widzę jakiegoś "syfu"
Wklej linka gdzie to wyczytałeś,bo nie wiem o co chodzi.szoker pisze:Przy zakładaniu nowego egr-a każą wyczyścić zawór "maw" czy coś takiego - gdzie go znajdę w silniku 120 kM?
Edit:/ Chodzi o czujnik doładowania? http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7146&start=0
Tak więc EGR wymieniony na nowy, map sensor wyczyszczony, diagnostyka wykonana i wszystkie ustawienia zaprogramowane - zresetowane.
Stary Egr pracował mi w zakresie 4-64% teraz nowy pracuje 0-100 %. Zero błędów, silnik chodzi bardziej "miękko" i lepiej się "zbiera".
Zobaczymy tylko, czy problem z niereagowaniem pedału gazu nie wróci?!
Stary Egr pracował mi w zakresie 4-64% teraz nowy pracuje 0-100 %. Zero błędów, silnik chodzi bardziej "miękko" i lepiej się "zbiera".
Zobaczymy tylko, czy problem z niereagowaniem pedału gazu nie wróci?!
Witam
ten same bledy 112252 112052 - korekta czy to to samo co 1122 i 1120 ?
auto - tryb awaryjny 1200 obr/min
kontrolka ESP SERWIS
skrzynia automat ( czy komus w manualnej tez sie tak dzialo ? )
w tym trybie gdy zdazylo mi sie to jadac zatrzymalem auto bieg D3 i przelanczajac na P uslyszem glosne BUM jakby ktos uderzyl spod spodu w co 10 kg mlotem
Dzis zdazylo mi sie to na postoju odrazu po odpaleniu auta gasze zapalam i tak z 5 razy nic caly czas to samo wiec po odpaleniu (z ciekawosci ) wrzucilem wsteczny i znow uslyszalem Glosne BUM tak jak w przypadku powyzej ...
odpiolem kleme na 15 min odpala normalnie ale nigdzie niejade oprocz mechanika w poniedzialek i zastanawiam sie czy Lepiej zeby moj mechanik posprawdzal te rzeczy o ktorych pisaliscie czy dac auto do Opla ( jestem w Holandi i troche ciezko im przetlumaczyc cokolwiek bo oni wszystko chcą wg. procedury )
ten same bledy 112252 112052 - korekta czy to to samo co 1122 i 1120 ?
auto - tryb awaryjny 1200 obr/min
kontrolka ESP SERWIS
skrzynia automat ( czy komus w manualnej tez sie tak dzialo ? )
w tym trybie gdy zdazylo mi sie to jadac zatrzymalem auto bieg D3 i przelanczajac na P uslyszem glosne BUM jakby ktos uderzyl spod spodu w co 10 kg mlotem
Dzis zdazylo mi sie to na postoju odrazu po odpaleniu auta gasze zapalam i tak z 5 razy nic caly czas to samo wiec po odpaleniu (z ciekawosci ) wrzucilem wsteczny i znow uslyszalem Glosne BUM tak jak w przypadku powyzej ...
odpiolem kleme na 15 min odpala normalnie ale nigdzie niejade oprocz mechanika w poniedzialek i zastanawiam sie czy Lepiej zeby moj mechanik posprawdzal te rzeczy o ktorych pisaliscie czy dac auto do Opla ( jestem w Holandi i troche ciezko im przetlumaczyc cokolwiek bo oni wszystko chcą wg. procedury )