[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Przemcio

#301 Post autor: Przemcio »

turczyn pisze:PRZY WŁĄCZONYM SILNIKU ŁADOWANIE Z ALTERNATORA JEST NA POZIOMIE 13,3
A czytał kolega ten Temat

mario74

#302 Post autor: mario74 »

usterka usunięta , poleciały diody na alternatorze ,mechanik stwierdził że aku dobry nie trzeba wymieniać,temat był mu znany przejechałem 200 km na razie ok :driver:

turczyn

#303 Post autor: turczyn »

Witam mam problem .Przy włączonym silniku ładowanie z alternatora jest na poziomie 13,3-13,5V(na postoju), w trasie jest trochę większy (góra 13,7)-alternator jest nowy.Drugi problem to taki że przy skrętach kierownicą w prawo lub w lewo na postoju ładowanie znacznie spada do 11-12V Czy u was jest tak samo-co może być przyczyną takiego spadku napięcia 9Może układ wspomagania,pompa itp)Coś mi pobiera prąd i nie wie co? Czy podłączenie pod komputer coś da h.e.l.p

tico0

#304 Post autor: tico0 »

turczyn pisze:Przy włączonym silniku ładowanie z alternatora jest na poziomie 13,3-13,5V(na postoju), w trasie jest trochę większy (góra 13,7)-alternator jest nowy
Moim zdaniem mieści się w normie , tym bardziej że masz nowy alternator. Pewnie koledzy będą pisać że mało.... ja uważam że starczy. U mnie jest 13,6V i w czasie jazdy do 13,9V wszystko jest ok.
turczyn pisze:.Drugi problem to taki że przy skrętach kierownicą w prawo lub w lewo na postoju ładowanie znacznie spada
Bo pobór prądu jest wiekszy (wspomaganie).... ;)

kubik_CDTi

#305 Post autor: kubik_CDTi »

To jest problem zafiry.
14,4V osiągnąłem przy wyłączeniu wszystkiego i obroty miałem już bliskie czerwonego pola na 3ce.

tico0

#306 Post autor: tico0 »

kubik_CDTi pisze:14,4V osiągnąłem przy wyłączeniu wszystkiego
Przypomnę że to jest górne dopuszczalne nap. ładowania a nie napięcia jakie powinien uzyskać każdy alternator.....

Anony Mous

#307 Post autor: Anony Mous »

tico0 pisze:
kubik_CDTi pisze:14,4V osiągnąłem przy wyłączeniu wszystkiego
Przypomnę że to jest górne dopuszczalne nap. ładowania a nie napięcia jakie powinien uzyskać każdy alternator.....

ja praktycznie mam cały czas ładowanie na poziomie 14,3-14,5V. Zaraz po uruchomieniu (kilka pierwszych kilometrów) czasami pokazuje nawet 14,6V.
Czy w związku z powyższym powinieniem się martwić, coś jest nie tak?

yach

#308 Post autor: yach »

Tłucz chłopie kilosy i niczym się na razie nie przejmuj i tak twoja ZB w żaden sposób Cię nie ostrzeże o zbliżającym się końcu jej alternatora :lol:

Anony Mous

#309 Post autor: Anony Mous »

toś mnie pocieszył :lol:
myślałem, że może właśnie to są jakieś niepokojące objawy :-o
dzięki yach

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#310 Post autor: Harry200 »

polin 14,5V to jest jak najbardziej prawidłowe napięcie,jak by ci wzrastało do 15 to już świadczyłoby o uszkodzeniu regulatora..

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#311 Post autor: MieHor »

Jeśli napięcie ładowania z alternatora będzie utrzymywać się na takim albo jeszcze wyższym poziomie, to pomału odkładaj kasę na nowy akumulator i oczywiście na na naprawę altka, a właściwie mostka prostowniczego albo regulatora napięcia.

Anony Mous

#312 Post autor: Anony Mous »

dzięki Panowie, ale powiem szczerze, że się trochę zakręciłem:
tzn. na to, że ładuje takim dużym napięciem, ma wpływ "kiepska kondycja" mojego akumulatora?
czy to powoduje zbyt duże obciążenie altka i może doprowadzić do jego uszkodzenia?

Anony Mous

#313 Post autor: Anony Mous »

polin pisze:

ja praktycznie mam cały czas ładowanie na poziomie 14,3-14,5V. Zaraz po uruchomieniu (kilka pierwszych kilometrów) czasami pokazuje nawet 14,6V.
mam identycznie, całą zimę tak pokazywał. Zaczną się upały, klima na full i będziesz miał nawet 13.0V. Także nie wiem od czego to zależy, ale u mnie im zimniej tym pokazuje większe ładowanie.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#314 Post autor: Lorry »

polin, nie stresuj się :!:

Masz benzynę, altki padają w klekotach !!!

Fiat zawsze miał problemy z altkami, a diesle w ZB (oprócz 1.7 w którym nie słyszałem o problemach z alternatorami) są od Fiata.

Benzyny są GMa i nie spotkałem się w nich z problemami z alternatorem.

Swego czasu Fiat zastąpił swój 1.6 w Stilo, Oplowską 1.6 105 KM. Podobnie 1.8 w Cromie to oplowski Z18XER ;)

Anony Mous

#315 Post autor: Anony Mous »

kaliope pisze: mam identycznie,
no to "welcome to the club" :D
Lorry pisze: polin, nie stresuj się

Masz benzynę, altki padają w klekotach !!!

miałem już kiedyś jazdę z alkiem w benzynie, ale była to astra g i w dodatku z "przejściami".
Obecnie jak na razie mam "stresa" jedynie przy dystrybutorze :lol: i oby tak zostało

sorki za OT
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”