[B]Uszkodzony alternator
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Zostały Ci rozpoznane błędy usterki czujnika pedału gazu,są tam potencjometry na podstawie których silnik wie w jakiej pozycji masz gaz,czy ta praca przepustnicy jest na przekręconym kluczyku czy wyłączonym.. Sprawdź wtyczkę może Ci się wysunęła i masz chwilowy niekontakt..Równie dobrze może być tak jak piszesz że masz wodę we złączach..
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Skasowali mi aż 15 błędów,autko odebrałem zarazie wszystko gra , tylko ta przepustnica po zgaszeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki po chwili włączy się na chwile i zaraz wyłączy .Mechanik stwierdził że to normalne że przepustnica na chwile zadziała, z tego co pamiętam nie miałem takie wcześniej objawu .
Poniżej odczyt z kompa :
[ Dodano: Sob Lip 02, 2011 12:36 ]
Jak tak skręcałem te plastiku nad podszybiu, co jakiś czas załącza się ta przepustnica,po pstryka na przekaźniku a później się załącza i tak w koło ?Chyba to nie jest normalne bo tak nie miałem .
Poniżej odczyt z kompa :
[ Dodano: Sob Lip 02, 2011 12:36 ]
Jak tak skręcałem te plastiku nad podszybiu, co jakiś czas załącza się ta przepustnica,po pstryka na przekaźniku a później się załącza i tak w koło ?Chyba to nie jest normalne bo tak nie miałem .
- marko
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: 09 sty 2010, 23:20
- Imię: MAREK
- Lokalizacja: kraków
- Auto: Opel Zafira C Automat
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
- Gender:
- Kontakt:
browar zośka po czyszczeniu przepustnicy ci jeżdzi czy problem powraca bo mi jakiś czas temu też zapaliła się kontrolka silnika i brak mocy po wypedałowaniu miałem tylko dwa błędy
112052
112252
w piątek temat powrócił dzisiaj pojechałem do mechanika i po podpięciu kompa też tylko te dwa błędy mechanik rozebrał przepustnicę i w tej plastikowej puszcze było sporo oleju ,wyczyścił wszystko i wykasował błędy na razie jeżdzi martwi mnie ten olej z kąt się tam wziął jeszcze spuściliśmy trochę oleju bo przy ostatniej wymianie wlali mi za dużo nie wiem czy to przypadek czy zbieg okoliczności bo problemy zaczeły się właśnie po wymianie oleju.mam jechać w bieszczady w niedziele i mnie to martwi bo tam mechaników ja na lekarstwo.
112052
112252
w piątek temat powrócił dzisiaj pojechałem do mechanika i po podpięciu kompa też tylko te dwa błędy mechanik rozebrał przepustnicę i w tej plastikowej puszcze było sporo oleju ,wyczyścił wszystko i wykasował błędy na razie jeżdzi martwi mnie ten olej z kąt się tam wziął jeszcze spuściliśmy trochę oleju bo przy ostatniej wymianie wlali mi za dużo nie wiem czy to przypadek czy zbieg okoliczności bo problemy zaczeły się właśnie po wymianie oleju.mam jechać w bieszczady w niedziele i mnie to martwi bo tam mechaników ja na lekarstwo.
Marko
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Około miesiąca temu czyściłem egr wraz z przepustnicą , egr był zasyfiony niesamowicie ale po rozebraniu przepustnicy ( plastikowa puszka ) było czysto zero oleju , nawet byłem zdziwiony, teraz przy tej mojej dziwnej awarii , jak ta przepustnica cały czas się otwierała ,postanowiłem ją szybko rozebrać i powiem tak , po miesiącu była tak zasyfiona olejem że nie wierzyłem jak to się mogło stać wtedy była czysta a teraz raptem miesiąc a tu olej.Teraz żadnych błędów nie pokazuje , autko chodzi normalnie - chyba wszystko wyschło .
No to mnie dziś padł altek popadało intensywnie ruszyłem i słyszałem przez pewien czas pasek później ustało ... za to (jechałem w lekkim deszczu) wycieraczki wyraźnie zwolniły zaskoczyło mnie to ale jadę sobie dalej i po ok 10 km wycieraczki stanęły na chwilę radio się wyłączyło a na desce zaświeciło się samochodzik z kluczykiem, ABS ESP i poducha, ale samochód dalej jedzie normalnie no prawie do najbliższego łuku okazało się że i wspomaganie siadło Całe szczęście było blisko mechanika więc podjazd i mówię co i jak a on bierze woltomierz przykłada do klem na parującym silniku i 9,5 V no i szybka diagnoza pasek jest znaczy altek się skończył ... Ciekawi mnie tylko co spaliło altka czy nie był to przez przypadek moduł od haka ... to jedyny niedawno (czwartek) montowany element, a może po prostu się skończył
[ Dodano: Sro Lip 06, 2011 18:41 ]
No dobra alternator sprawny jednak poszło się gonić koło pasowe altka to ze sprzęgłem mam altka Boscha i teraz pytanko do Was nr części to 93182514 oczywiście chodzi o koło
A i jeszcze jedno czy może mi ktoś podać nr całego altka Boscha
[ Dodano: Sro Lip 06, 2011 18:41 ]
No dobra alternator sprawny jednak poszło się gonić koło pasowe altka to ze sprzęgłem mam altka Boscha i teraz pytanko do Was nr części to 93182514 oczywiście chodzi o koło
A i jeszcze jedno czy może mi ktoś podać nr całego altka Boscha
pierwszy raz spotykam taki przypadek. 99% to Denso a nawet myslałem, że 100%. Daj nr vin. Wiem, że Boscha często dawali do vectry. MOże już ktoś zmienił i dał od vectry?Aston pisze: mam altka Boscha i teraz pytanko do Was nr części to 93182514 oczywiście chodzi o koło
A i jeszcze jedno czy może mi ktoś podać nr całego altka Boscha