Interfejs diagnostyczny. Użytkowanie, opinie i problemy.
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
Może być problem. Mam dwie zafiry. Jedna z 2003 r. gdzie łączy się bez problemu, natomiast druga rocznik 1999, z którą elm się nie łączy. Czasem diagnozuję również zośkę kolego z 2000r. i z nią łączy się bez problemu. Był ten problem już poruszany na tym forum.
Witam,
Ostatnio miałem problem z CIM i zostął on wymieniony na nowy.
Próbuje aktywować tempomat za pomocą OP-COMA krok po kroku jak na poniższym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=XPRE7_8rUrU&t=87s
Wszystko idzie gładko aż do 8:30 filmu.
Problem w tym, że OP-COM nie może połączyć się z modułem CIM.
Co może być nie tak?
Pozdrawiam
Ostatnio miałem problem z CIM i zostął on wymieniony na nowy.
Próbuje aktywować tempomat za pomocą OP-COMA krok po kroku jak na poniższym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=XPRE7_8rUrU&t=87s
Wszystko idzie gładko aż do 8:30 filmu.
Problem w tym, że OP-COM nie może połączyć się z modułem CIM.
Co może być nie tak?
Pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Z innymi modułami opcom Ci się łączy?
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Możliwe że opcom (clon) poszedł się kochać , napisz do drahe powinien pomóc
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Jeśli ktoś zmienił program np. na Vauxcom i po podłączeniu opcoma do samochodu będzie miał problemy z połączeniem z modułami, pomarańczowe kontrolki będą mrugać i teoretycznie działa tylko funkcja odczytu błędów to oznacza że trzeba wymienić układ scalony PIC18F458-I/PT, jest człowiek w opolskim który ogarnia takie rzeczy, dodam że nie wszystkie opcomy da się uratować. Moja mimo że gorsza czyli V6 dało się ożywić. Plus tego jest taki że opcom nie powinien się już zablokować. Koszt na dzień dzisiejszy to 60zł.
Może komuś się przyda taka informacja ja przeszukując neta znalazłem taki przypadek ale tamta osoba wyrzuciła swojego opcoma.
Dodano po 40 sekundach:
Może komuś się przyda taka informacja ja przeszukując neta znalazłem taki przypadek ale tamta osoba wyrzuciła swojego opcoma.
Dodano po 40 sekundach:
Może któryś z przekaźników zawodzi.
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witajcie,
Chcialem podpytać, ponieważ nie chcę popsuć.
Zakupiłem chińskiego klona OP-Com w wersji FW 1.99.
Na CD było sporo różnych sterowników i różnych wersji programów.
Ja zassałem z gryzonia wersję China 08-2010PL, opisaną jako najstabilniejsza.
Ma to chodzić na Win XP.
Nie podłączałem jeszcze do auta, natomiast sam interfejs podłączałem do komputera i mam zainstalowane sterowniki.
Niby wszystko jest ok, sterowniki zainstalowane, interfejs jest widoczny w programie, a w tej wersji którą pobrałem mogę wejść do sekcji Diagnostyka (co ciekawe w tych od chińczyka - jeszcze - nie).
Ale zanim zacznę wtykać to ustrojstwo w moje auto, chciałem zadać kilka pytań technicznych.
- po pierwsze, czy ten interfejs plus to oprogramowanie są bezpieczne, czy raczej szukać innego (oprogramowania, na interfejs za późno ).
- po drugie, czy wpinamy zawsze na wyłączonym zapłonie czy bez znaczenia (mechanik swoim interfejsem wpinał się na uruchomionym silniku, stąd moje pytanie).
- po trzecie, ponieważ ja nie miałem jeszcze do czynienia z tym interfejsem (używałem kabel ELM w ZA, ale bez ingerencji w programowanie), a interesuje mnie tylko uruchomienie autoryglowania drzwi i domykania szyb z pilota (w przyszłości odczyt ewentualnych błędów), czy jest coś na co należy zwrócić szczególną uwagę, czego unikać, czego ewidentnie się nie tykać, aby nie popsuć auta?
I ostatnie, dlaczego niektóre wersje softu mają kilka MB, a inne kilkadziesiąt?
Dzięki i pozdrawiam.
Chcialem podpytać, ponieważ nie chcę popsuć.
Zakupiłem chińskiego klona OP-Com w wersji FW 1.99.
Na CD było sporo różnych sterowników i różnych wersji programów.
Ja zassałem z gryzonia wersję China 08-2010PL, opisaną jako najstabilniejsza.
Ma to chodzić na Win XP.
Nie podłączałem jeszcze do auta, natomiast sam interfejs podłączałem do komputera i mam zainstalowane sterowniki.
Niby wszystko jest ok, sterowniki zainstalowane, interfejs jest widoczny w programie, a w tej wersji którą pobrałem mogę wejść do sekcji Diagnostyka (co ciekawe w tych od chińczyka - jeszcze - nie).
Ale zanim zacznę wtykać to ustrojstwo w moje auto, chciałem zadać kilka pytań technicznych.
- po pierwsze, czy ten interfejs plus to oprogramowanie są bezpieczne, czy raczej szukać innego (oprogramowania, na interfejs za późno ).
- po drugie, czy wpinamy zawsze na wyłączonym zapłonie czy bez znaczenia (mechanik swoim interfejsem wpinał się na uruchomionym silniku, stąd moje pytanie).
- po trzecie, ponieważ ja nie miałem jeszcze do czynienia z tym interfejsem (używałem kabel ELM w ZA, ale bez ingerencji w programowanie), a interesuje mnie tylko uruchomienie autoryglowania drzwi i domykania szyb z pilota (w przyszłości odczyt ewentualnych błędów), czy jest coś na co należy zwrócić szczególną uwagę, czego unikać, czego ewidentnie się nie tykać, aby nie popsuć auta?
I ostatnie, dlaczego niektóre wersje softu mają kilka MB, a inne kilkadziesiąt?
Dzięki i pozdrawiam.
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
A co tu rozwijać, na innym sofcie może działać poprawnie ale może się okazać że pewnego dnia fejs nie łączy się z autem i jest szrot (albo co gorsza łączy się ale generuje kody błędów) chyba że znajdziesz kogoś kto wymieni pamięć i zaprogramuje PIC, podobno nie we wszystkich fejsach da się ją wymienić.
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Poczekaj, ale mówiąc o zablokowaniu głowicy masz na myśli auto, czy interfejs?
Uszkodzenie interfejsu nie martwi mnie, uszkodzenie auta jak najbardziej.
Mnie interesuje czy mogę uszkodzić auto, czy postępując rozsądnie, czyli nie próbując ingerować w moduły o których nie mam pojęcia Zosi nic nie grozi.
Czyli najprościej mówiąc, czy sam fakt podłączenia interfejsu z nieodpowiednią wersją (ponawiam pytanie, jak rozpoznać odpowiednią) oprogramowania może narobić szkód w aucie?
Uszkodzenie interfejsu nie martwi mnie, uszkodzenie auta jak najbardziej.
Mnie interesuje czy mogę uszkodzić auto, czy postępując rozsądnie, czyli nie próbując ingerować w moduły o których nie mam pojęcia Zosi nic nie grozi.
Czyli najprościej mówiąc, czy sam fakt podłączenia interfejsu z nieodpowiednią wersją (ponawiam pytanie, jak rozpoznać odpowiednią) oprogramowania może narobić szkód w aucie?
Ostatnio zmieniony 18 lis 2018, 13:04 przez tom_kaz, łącznie zmieniany 1 raz.
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Ok, dzięki.
Widzisz, ja jestem świeżo po remoncie głowicy silnika, więc jak napisałeś głowica to o tej właśnie myślałem, aczkolwiek nie mogłem dopasować jak niewłaściwe użycie interfejsu może ją zablokować.
Widzisz, ja jestem świeżo po remoncie głowicy silnika, więc jak napisałeś głowica to o tej właśnie myślałem, aczkolwiek nie mogłem dopasować jak niewłaściwe użycie interfejsu może ją zablokować.
- mirek2602
- Przeglądacz
- Posty: 83
- Rejestracja: 14 paź 2014, 22:13
- Imię: Mirosław
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Auto: Opel Zafira B 1.9 120Km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
witam mam pytanie jaki mogę zakupić interfejs do mojej zośki taki żebym mógł nim skasować błędy... bo ostatnio coś zaczyna mi autko świrować i chcę coś zakupić.... co polecicie i w jakich to będzie kosztach... a może ktoś sprzedaje ?? pozdro
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 paź 2017, 21:38
- Lokalizacja: Elbląg
- Model:
Ja brałem u majfrenda opka wydatek 70zl w 2 tygodnie w domu