Jakie napięcie ładowania pokazuje Wam w Test Mode ?

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
DaRek7

#46 Post autor: DaRek7 »

PrzemekM pisze:a jakby tak zmierzyc napiecie na wtyczce jakiejs zarowki 12V? wtedy powinno byc to miarodajne, jak sadzicie?
Raczej nie,najbardziej miarodajne jest na aku, ewentualnie możesz się wpiąć zaraz przy altku ale dostęp kiepski.
Ten kabelek który podpiąłeś 1.5mm2 to raczej cieniuśki, zobacz jakie idą od akumulatora!
A pomiary przy żarówkach nie będą adekwatne do stanu faktycznego ładowania chociażby z powodu strat instalacji elektrycznej...

Anony Mous

#47 Post autor: Anony Mous »

I pomiar przy wtyczce będziesz dokonywał tym samym miernikiem co przy aku.Przemek jak wszystko jest ok to nie ma się co martwić na zapas i szukać problemu na siłę ;). Jak auto zapala to wszystko ok.

Anony Mous

#48 Post autor: Anony Mous »

Marki pisze:I pomiar przy wtyczce będziesz dokonywał tym samym miernikiem co przy aku.Przemek jak wszystko jest ok to nie ma się co martwić na zapas i szukać problemu na siłę ;). Jak auto zapala to wszystko ok.

No własnie czasem zdarza sie mu nie zapalic wiec przyszlo mi na mysl ze być moze tutaj lezy wina. Obecnie samochod stoi w garazu (samochod nie zamkniety z pilota), ale jak kiedys postal dwa dni na temp troszke poniez zera, oj to juz ciezko mu szlo odpalić....

Robilem kiedys pomiar poboru pradu (auto niezamkniete) - pierwsza minuta chyba bylo 0,6 A, kolejnie pare minut 0.06A, potem 0A - wiec chyba ok

Dzisiaj pomierze jeszcze pobór przy zamkniętym aucie (właczony immobilaizer czy jak to tam zwą)

Anony Mous

#49 Post autor: Anony Mous »

Aku sprawdzałeś?Ma wykręcane korki od każdej celi żeby zmierzyć gęstość elektrolitu?

Anony Mous

#50 Post autor: Anony Mous »

Aku nowy, niestety bezobsługowy przy czym po zalozeniu go przejechalem na nimdo mechanika ok 1km z zesputym alternatorem (z tego co pamietam to napiecie spadlo wtedy do ok 11,5V)

Anony Mous

#51 Post autor: Anony Mous »

No to wystarczy podładować aku i powinno być ok.

studi78

#52 Post autor: studi78 »

Witam serdecznie.
U mnie był taki przypadek. Jechałem, zrobiła się choinka, padło wszystko - brak świateł, wspomagania, radia itp. Pozostało holowanie do warsztatu. Diagnoza padł alternator. Wymienili alternator ale napięcie nadal mam w testmode w granicach max. 13,7 min. 13,2 (przy włączonych wszystkich odbiornikach-ogrzewanie tylnej szyby itd.) w trakcie postoju oczywiście, pokręce sterem to się włącza pompa od wspomagania i spada do 12.9.
Akumulator ma 1,5 roku. Sądzicie że jest to wina rozładowanego akumulatora, próby naładowania nic nie dają, napięcie jest nadal w granicach 13,2-13,7. Akumulator bezobsługowy. Czy jest jeszcze jakaś inna przyczyna, czy też mam się nie martwić tym napięciem bo jest w granicach normy. ??
Przed awarją było w testmode 12,5 do 13,1max. ZAFIRA B 1.9CDTI listopad 2005.

Dziękuję za odpowiedź i proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#53 Post autor: Bodek »

Przeważnie jest tak, że jak padnie alternator to i akumulator masz do wymiany.

Poczytaj TTOO i wcześniejsze posty w tym temacie.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

zbynekk

#54 Post autor: zbynekk »

miałem podobną sytuacje, tylko napięcie mierzyłem miernikiem nie w test mode
napięcie na aku.. miałem w okolicach 13,5V na alternatorze 14,5V, a więc spadek na stykach czyściłem końcówki przewodów na aku.. altku, rozruszniku, poprawiło się do 13,7V, czyli prawie nic
pomogło dołożenie dodatkowego przewodu z alternatora do aku..
napięcie w test mode teraz to 14,6V

studi78

#55 Post autor: studi78 »

Wróciłem właśnie od kuzyna, przerzuciliśmy mój akumulator do jego Astry H. Napięcie w granicach 13,7 do 14,0. Na jego akumulatorze w Zafirze 13,5 - 13,8 .

Co o tym myślicie?

danio
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#56 Post autor: danio »

wedlug mnie to ładowanie troszke za małe - powinno dochodzić do 14 ale tragedji nie ma
przeczyść klemy powłączaj światła, ogrzewanie, radio i zobacz ile masz na wolnych obrotach.
U mnie dochodzi do 14V i przy kręceniu sterem lekko świtła przygasają - ale na postoju ( pompa wspomagania dociąża mikropasek)

studi78

#57 Post autor: studi78 »

Witam byłem u mechanika sprawdził aku (bezobsługowy) napięcia są OK.
W związku z tym, że akumulator jest bezobsługowy nie ma możliwości sprawdzenia gęstości elektrolitu i co się dzieje w celach.- niestety.
Napięcie przy włączonych światłach długich, Klimie, ogrzewaniu tylnej szyby, wentylatora na poz .7, radia – 13.1V jak pokręcę sterem spada do 12,8V.
Jak wszystko odłączę mam w granicach 13,5-13,7.
Nie wiem co jest? Pomóżcie proszę. Klemy czyszczone, smarowane itp.
Alternator nowy na 2 letniej gwarancji.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#58 Post autor: franki »

A aprawdź jakie masz napięcie na alternatorze.
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#59 Post autor: Piotr »

studi78 pisze:.Nie wiem co jest? Pomóżcie proszę. Klemy czyszczone, smarowane itp.
Alternator nowy na 2 letniej gwarancji.
Sprawdź czy w czasie jazdy grzeją Ci się klemy. Jeżeli tak , to masz prawdopodobnie spadek napięcia na klemach i ich smarowanie i czyszczenie nic nie pomoże. Nie jestem ekspertem, ale miałem identyczne problemy (czarne myśli że alternator) i dopiero jak pojechałem do innego elektryka od razu postawił trafną diagnozę, czyli wymiana klem. Prawdopodobnie jak mi powiedziano, to te klemy się utleniają, zmniejszając tym sposobem swoje przewodnictwo. U poprzedniego elektryka wymieniono mi przewód łączący akumulator z alternatorem. Pomogło, ale na krótko. Dopiero wymiana klem (70 zł na fakturę) załatwiło sprawę. Było to wiosną ubiegłego roku i jak do tej pory ładowanie mam 14 - 14,5 V a spadało nawet poniżej 12 V.

areek194

#60 Post autor: areek194 »

U mnie skończyło się wymiana alternatora. Teraz pokazuje ładowanie powyżej 13V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”