[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
PATI

#46 Post autor: PATI »

Witam.
Drodzy koledzy, moje problemy z elektrykom to już dłuższa historia , ja uporam się z drobnymi awariami to teraz padł mi alternator, albo bóg wie co.... Mięć dobrego elektryka to skarb więc moje zapytanie czy ktoś ma książkę serwisową w wersji na maila do wersji B. Bo większość drobnych napraw wykonuje mi mąż myślę że i z tym by sobie poradził tylko jakaś literatura na pewno przyśpieszyła by te praca.
Z góry dzięki :D

Anony Mous

#47 Post autor: Anony Mous »

Książkę naprawy można ściągnąć z netu.Link jest u nas na forum :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=33

A tutaj zrzut z tej książki,którą warto ściągnąć,bo na pewno przyda się na przyszłość
Obrazek

Robert4884

#48 Post autor: Robert4884 »

Mam pytanie czy ktoś z Was montował w ZB zamiast Denso Alternator Bosch'a? Czy taka zamiana jest możliwa?

--scalone--

Od wczoraj mam zamontowany regenerowany alternator Boscha, ładowanie 14,2-14,4V. :)
Ostatnio zmieniony 04 gru 2009, 00:46 przez Robert4884, łącznie zmieniany 1 raz.

imalas

#49 Post autor: imalas »

Przy wgrywaniu nowego softu w ASO Opel pytano mnie o alternator: Denso, czy Bosch? (podobno mają różne przyłącza) Uważaj, bo są dwie wersje softu! :(

Robert4884

#50 Post autor: Robert4884 »

Całą naprawę przeprowadziło ASO, rzeczywiście po założeniu Boscha sypał błędami i nie chciał współpracować, ale po zmianach softu - jest jak narazie ok.
PS. Dopowiem że poprzedni Denso po ostatniej naprawie (tj. wymianie stojana i diód w mostku) padł po ok. dwóch tygodniach. :/

imalas

#51 Post autor: imalas »

Z uporem maniaka, radzę zmienić akumulator po wymianie alternatora!!! :lol:
Są tacy, co po czwartym razie dopiero to zrozumieli..... :lol: :lol: :lol:

Robert4884

#52 Post autor: Robert4884 »

Akumulator wymieniony na: Futurę CA722, a stary aku poszedł do laboratorium na doświadczenia, choć testery GM mówiły że całkiem zdrów on jeszcze, a tu areometr wskazał dwie celki gorsze od pozostałych. Piątego razu nie będzie.......... :) :) :)

--scalone--

Mam pytanie jak wygląda u Was, teraz w okresie zimowym, ładowanie zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Po jakim czasie u Was napięcie się stabilizuje. Najbardziej interesuje mnie jak to wygląda w ZB z funkcją szybkiego nagrzewania wnętrza Quickheat.

--scalone--

U mnie teraz wygląda to mniej więcej tak, odpalam zimne autko to napięcie spada do ok 12V, (następuje pobór prądu z akumulatora) jadę napięcie rośnie do ok 12,8 i dopiero jak silnik się już zagrzeje (ok. 80C*) to ładowanie mam prawidłowe 14-14,4V.
Czy w ZB jest jakiś układ zabezpieczający przed przeciążeniem alternatora i czy pod dużym obciążeniem typu świece, podgrzewanie filtra albo nawet grzałka systemu Quickheat (1kW) auto pobiera prąd z akumulatora? Jak to u Was wygląda, czy podobnie, czy też w mojej ZB jest coś nie tak???
Ostatnio zmieniony 17 gru 2009, 14:43 przez Robert4884, łącznie zmieniany 1 raz.

zenusopelZ

#53 Post autor: zenusopelZ »

witam , mam problem z samochodem mianowicie padł mi samochód w trakcie jazdy. Ustaliłem że to coś związanego z akumulatorem ale po głębszym grzebaniu stwierdziłem że nie ma ładowania . Postanowiłem wymontować alternator i zawiozłem do warsztatu . Tam powiedzino mi że siadł przekaźnik napięcia , zamówiono nowy orginalny . zapłąciłem 300 zł . Po zamontowaniu okazało się że to byl traf w 10 , ale po 10 min nastąpił ten sam problem . Bardzo proszę jeżeli ktoś maiał podbny problem dajcie jakieś wskazówki bo auto stoi na warsztacie i oni twierdzą że to wina " opony " ale tak na serio sparawdzili to miernikiem ze ma 7 ampera i nie wiedzą do czego to przykleić .
czekam na radę .

imalas

#54 Post autor: imalas »

Sprawdź akumulator!, są tacy ,że dopiero za n-tym razem to zrobili. :lol:
Moja zasada: wymiana alternatora zawsze z wymianą akumulatora .....statystycznie sprawdzone! :lol:
Alternatora nie naprawiaj, tylko wymień na całkowicie regenerowany (350zł+ rok gwarancji, Twój zostaje do regeneracji), bo co pół roku coś będzie padać ..... ! :lol:

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#55 Post autor: Lorry »

dokładnie jak wyżej, a jeśli jest to altek Denso to proponuje się zmienić na Bosch'a wraz z zmiana softa na najnowszy i dedykowany pod Bosch'a; ;) niestety soft tylko w ASO :|

Robert4884

#56 Post autor: Robert4884 »

Opisz dokładniej swój problem, jaki przekaźnik i gdzie został zmierzony prąd 7A.
Jeżeli dotyczy to wszystko uszkodzenia samego alternatora a układ połączeń elektrycznych jest ok, to tak jak koledzy pisali wyżej. Wymień alternator na regenerowany w sprawdzonym specjalizującym się w naprawie tego typu urządzeń warsztacie. Sprawdź akumulator, bo po takiej usterce trochę się rozładował, koniecznie go przynajmniej naładuj. ;)

zenusopelZ

#57 Post autor: zenusopelZ »

witam oto mój problem regulator napięcia został wymieniony ,po założeniu alternatora jest ten sam problem rano po uruchomieniu silnika miał 12v bez obciążenia,a po przejechaniu 6km miał 7v,odstawiłem do warsztatu tam gdzie robili alternator,teraz nawet nie działa rozrusznik nie reagują kontrolki poprostu gasną,V zostały sprawdzone przy zapalonym silniku przy akumulatorze dzięki pozdrawiam

Robert4884

#58 Post autor: Robert4884 »

Twój akumulator został rozładowany całkowicie. Jeżeli da się go naładować to naładuj i sprawdź go. Najlepiej pomyśl o nowym akumulatorze. W ZB podstawa to dobry akumulator. :!: Jak dla mnie w ZB jest tak że w początkowym okresie auto pobiera prąd z aku, a później dopiero go doładowuje.
Być może w Twoim przypadku było tak że Twój aku nie był doładowany i nie wytrzymał zbyt dużego obciążenia po rozruchu zimnego auta.

Anony Mous

#59 Post autor: Anony Mous »

U mnie bezpośrednio po odpaleniu auta też mam ok 12V ale po kliku sekundach ładowanie wzrasta do ok 14V.Tego systemu szybkiego nagrzewania nie mam.

Robert4884

#60 Post autor: Robert4884 »

Jak byś mógł sprawdzić jak włączysz klimę i np ogrzewanie szyb, jak jest wtedy? Ale jak już ruszysz.
U mnie, jak wszystko powyłączam to też jest po chwili 14V, ale jak mu dorzucę ogrzewanie szyby i lusterek i np. klimę na auto to spada napięcie - oczywiście mam na myśli zimny silnik. Później jak już się zagrzeje to nie ma problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”