Wskazania temperatury w TestMode
A czy ktoś sprawdza temperaturę płynu na wyświetlaczu BID?
Bez problemu mogę się wbić w TestMode, ale jedyna temperatura, jaką mi tam wyświetla opisana jest jako LCD: i ma wartość ok.25 stopni po uruchomieniu silnika i jakieś 30-31 po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów...
Co to może być? Naprawdę mam nadzieję, że nie jest to temperatura płynu..
Bez problemu mogę się wbić w TestMode, ale jedyna temperatura, jaką mi tam wyświetla opisana jest jako LCD: i ma wartość ok.25 stopni po uruchomieniu silnika i jakieś 30-31 po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów...
Co to może być? Naprawdę mam nadzieję, że nie jest to temperatura płynu..
aszymajda, bo to temp LCD a jak dalej przechodzisz BC to co masz na kolejnych oknach?
powinienes miec na 3/4 oknie -- coolant
zreszta popatrz tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... =test+mode
a ty jak mozesz to zrob zdjecia wszystkich okien test mode w BIDzie i podepnij do tamtego tematu
powinienes miec na 3/4 oknie -- coolant
zreszta popatrz tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... =test+mode
a ty jak mozesz to zrob zdjecia wszystkich okien test mode w BIDzie i podepnij do tamtego tematu
Wcześniej pisałeś,że masz wciąż temperaturę silnika ok 98*C.Po demontażu okazało się,że był zacięty w pozycji otwartej.Więc woda od początku pracy silnika była na pełnym obiegu tzn przez chłodnicę.I w takim przypadku silnik osiągał temp 98*C???Pytam ze zdziwieniem,bo u mnie ciężko osiągnąć 90*C i to przy porządnym deptaniu.Muszę wyciągnąć u mnie termostat i sprawdzić,bo już drugą zimę spędza mi sen z powiek.paryzanin pisze:Termostat wymieniony ,stary okazalo sie ze byl caly czas otwarty .Zrobilem maly test i temp do 96 i potem spada ale jeszcze sprawdze.Jak to mozliwe ze w 3 letnim aucie juz trzeba wymieniac takie rzeczy
P.S.Paryżanin a mechanik nie sugerował tego,że silnik się przegrzewa?
U mnie identyczne zakresy temperatur. Też jestem trochę zdziwiony wahaniami - bo byłem przyzwyczajony do "stałej" temperatury. Być może, że w skodzie i w innych markach - gdzie wskazówka temperatury stoi czały czas na 90* to "elektroniczna" aproksymacja odczytu z czujnika temperatury płynu. W test mode "próbkowanie" jest częstsze, stąd obserwacja każdego wahnięcia temperatury.Goris pisze:U mnie temperatura biega od 76-96C a na zewnątrz +8C. Wentylator załącza się przy temp. 98 (u mnie) i schładza do 92.
Wydaj mi się że temperatura 90 i kilka stopni jest optymalna.
W Skodzince (benzin) jak wskazówka stanęła w połowie skali to ani drgnęła (lato-zima).
W mojej Zośce temp. skacze od 76-96.
Podobnie jak ze wskazaniami temper. zewnętrznej - gdzie temperatura np. w ciepłej myjni - podnosi się dopiero po chwili.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Ktoś pytał się jak to jest w benzynie. Dziś w korku po ok 80km trasy zacząłem się tym bawić i:
W korku dochodziło do 98-99 włączał się wentylator i szybko schodziło do ok 87....
W czasie jazdy po KrK w okolicach 14:45-15:30 ale bez korka wahało się miedzy 90-95... Jak był kawałek pustej Focha to po chwili jazdy przy ok 60, temp spadła do 86, mniej nie zaobserwowałem bo już pod dom podjeżdżałem.
Jutro jak będę w trasie to posprawdzam dokładnie
W korku dochodziło do 98-99 włączał się wentylator i szybko schodziło do ok 87....
W czasie jazdy po KrK w okolicach 14:45-15:30 ale bez korka wahało się miedzy 90-95... Jak był kawałek pustej Focha to po chwili jazdy przy ok 60, temp spadła do 86, mniej nie zaobserwowałem bo już pod dom podjeżdżałem.
Jutro jak będę w trasie to posprawdzam dokładnie
To ja też podbiję...
Odkryłem ostatnio amerykę - czyli test mode, oglądam sobie wskazania temperatury na moim BID-ie, bo wiele więcej tam ciekawego nie ma.
U mnie w trasie utrzymuje się koło 93, w mieście 96-97... a w gigantycznym korku doszło ostatnio do 107... i zastanawiam się czy nie powinien się już włączyć wentylator przy takiej temperaturze... ?
Odkryłem ostatnio amerykę - czyli test mode, oglądam sobie wskazania temperatury na moim BID-ie, bo wiele więcej tam ciekawego nie ma.
U mnie w trasie utrzymuje się koło 93, w mieście 96-97... a w gigantycznym korku doszło ostatnio do 107... i zastanawiam się czy nie powinien się już włączyć wentylator przy takiej temperaturze... ?
robiłem wiele testów i zawsze przy 98 włącza sie wentylator i od razu spada kilka stopni. NIe robiłem tego nigdy w gigantycznym korku i w mega upale....ale myśle, że coś nie gra u ciebie. Zrób test wentylatora w op comie.rebel pisze:a w gigantycznym korku doszło ostatnio do 107... i zastanawiam się czy nie powinien się już włączyć wentylator przy takiej temperaturze... ?
Czyli co, nie stresować się, dopóki się kontrolka silnika nie zapala? Chociaż wolę być bardziej świadomy niż tylko czekać na czerwone kontrolki
Rozumiem więc że normalna temp pracy i temp włączenia wentylatora jest zależna od rodzaju silnika... ciekawe czy ktoś wie jaka jest norma dla Z18XER?
Mi to 107 wydawało się już dosyć dużą. Chociaż w "sam naprawiam" napisali że temp oleju może dojść i do 150. tylko czy to na BID-ie to jest temp oleju, czy w jakimś innym miejscu mierzona...
A tego postu shell'a nie wiedziałem, chociaż trochę szukałem, kojarzysz gdzie on był?
Rozumiem więc że normalna temp pracy i temp włączenia wentylatora jest zależna od rodzaju silnika... ciekawe czy ktoś wie jaka jest norma dla Z18XER?
Mi to 107 wydawało się już dosyć dużą. Chociaż w "sam naprawiam" napisali że temp oleju może dojść i do 150. tylko czy to na BID-ie to jest temp oleju, czy w jakimś innym miejscu mierzona...
A tego postu shell'a nie wiedziałem, chociaż trochę szukałem, kojarzysz gdzie on był?
Nie posiadam. Ale sprawdziłem błędy pedałami - 000000.kaliope pisze:Zrób test wentylatora w op comie.
To chyba jest ok, jak by coś było z termostatem czy wentylatorem to by były jakieś błędy?
jak sprawdzisz to napisz, ciekawi mnie jak powinno byćaewo pisze:muszę sprawdzić przy jakiej temperaturze u mnie się załącza