1.9 cdti błędy 1120,1122,1700,0700,nie reaguje na pedał gazu

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
banet84

#61 Post autor: banet84 »

Dzięki za odpowiedź
Stary CIM już lutowałem stąd te błędy kalibracji czujnika skrętu (tak myśle),
"Nowy" niezalogowany jest po 2007 roku ( nie wiem czy z trzema pamięciami) ale po jego podpięciu błędy komunikacji dalej występują.

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#62 Post autor: drahe »

Nie masz problemu z CIM-em tylko wyświetlacz ci padł i stąd te problemy z komunikacją z wyświetlaczem i modułem klimatronika.
Jeżeli radio działa a wyświetlacz nie świeci to na 100% problem jest z wyświetlaczem.
Jak coś to się odezwij mam dobrą elektronikę do takiego wyświetlacza.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

banet84

#63 Post autor: banet84 »

Objawy jeśli chodzi o wyświetlacz są takie, jak napisałeś, tylko dlaczego też wspomaganie wysiadło, a stało się to w tym samym czasie i sam wtedy jechałem tym autem.
Wygląda to tak jakby cała magistrala CAN średniej prędkości padła, nie wiem tylko czy EHPS też z niej korzysta.
Jeżeli masz wyświetlacz CID na zbyciu, za normalne pieniądze, to mimo wszystko chętnie skorzystam.

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#64 Post autor: drahe »

EHPS chodzi na szybkim CAN-ie.Wygląda na to że sterownik pompy jest uszkodzony.To że stało się to w tym samym czasie może świadczyć o jakimś przepięciu w instalacji elektrycznej.
CID-a niestety nie mam na sprzedaż.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

banet84

#65 Post autor: banet84 »

Gdzie musiało by być to przepięcie żeby spalić moduł wspomagania i wyświetlacz?
@drahe Nie mogę skontaktować się na priv-za krótko na forum

banet84

#66 Post autor: banet84 »

Dla potomnych
@drahe- miałeś rację przyczyną braku komunikacji okazał się uszkodzony wyświetlacz. po wymianie wszystko działa.

Błędy : Elaktrohydrauliczne wspomaganie kierownicy
C1550 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
U2139 - Magistrala CAN, komunikat modułu ECM poza wymaganym zakresem

Uszkodzona pompa wspomagania, wymiana i wszystko wraca do normy.

Awatar użytkownika
paucio
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 11 mar 2015, 12:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira 1.6
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Gender:

#67 Post autor: paucio »

Odgrzeje kotleta,
czy ktoś może ma namiar na elektryka z Lublina (lub korzystał z usług) którego polecał forumowicz billi w związku z pojawiającymi się od czasu do czasu błędami P 1120 1122 (brak reakcji na pedał gazu)
billi_ pisze:...właśnie przechodziłem błędy "czujnik położenia pedału gazu"... oczywiście nie jest to bezpośrednio związane jak koledzy opisywali z samym czujnikiem ani ze sterownikiem silnika (zresztą bardzo drogim), ale najszybciej i najtaniej należy zacząć sprawdzanie przewodów i złączek od czyjnika przy pedale do samego sterownika... Na tym problem się nie kończy, ponieważ uszkodzony przewód może spowodować rozlegulowanie pracy potencjometru przy pedale gazu który podający napięcie od 0 do 5 V (np u mnie pkt zerowy potencjometru powinien wskazywać 0V, a pokazywał 140mV co powodowało problemy). Naprawę może dokonać tylko dobry elektryk samochodowy - mogę polecić takiego w Lublinie jak ktoś jest zainteresowany - piszcie na PW

brovar

#68 Post autor: brovar »

Witam panowie po bardzo długich poszukiwaniach i sprawdzaniu wszystkiego co tylko możliwe postanowiłem że napisze posta.

Otóż pojawia mi się błąd p1120 i tylko ten zrobiłem wszystko wg zaleceń czyszczenie kostek ecu bezpieczników uec . dodatkowo czyszczenie egr przepustnica map sensor przepływka.

Błędu nie da się wykasować a gdy odepnę pedał gazu z wtyczki to dodatkowo pojawia sie błąd p1122.

Auto normalnie zapala obroty 1000 lecz świeci tryb awaryjny i nie da się więcej przegazowac niż 3 tys obrotów.

Bardzo prosze o pomoc bo już nie mam siły z tego co ktoś pisał to zostaje wymiana lub naprawa ecu ale nie wydaje mi się to . Co o tym sądzicie. Egr i przepustnica nie były aż tak bardzo zawalone.

Mój silnik to 1.7 dtr

Pisal ktoś jeszcze o napięciu 5v i że kable gniją tylko nie wiem jak to sprawdzić możek toś doradzić?

mewrik
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 15:04
Imię: łukasz
Lokalizacja: polkowice
Auto: Opel Zafira 1.9 cdti Sport automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#69 Post autor: mewrik »


brovar

#70 Post autor: brovar »

fajne że dodałeś ale to widziałem:)

zasada jest taka przeczytać regulamin a tam jest napisane aby pierw szukać później pytać ja pierw szukalem właśnie a gdy nic nie pomogło zapytałem

Snowmenn

#71 Post autor: Snowmenn »

Jeśli wyświetlają się błędy związane z pedałem gazu, zalecam podnieść maskę, i 3 razy z piąchy w puszkę bezpieczników przywalić i sprawdzić. Problem ten występuje po obfitych opadach deszczu. Oczywiście należy zdjąć skrzynkę i przeczyścić wszystkie styki.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2016, 19:11 przez Snowmenn, łącznie zmieniany 2 razy.

RADEK9454
Posty: 2
Rejestracja: 15 cze 2017, 22:45
Lokalizacja: Konin
Model:

#72 Post autor: RADEK9454 »

Dziwne.Zadziałało. Podziękował. :lol:

Samnaprawiam
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 22 sie 2017, 18:22
Imię: krystian
Lokalizacja: Leszno
Auto: Opel Zafira b 1,9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#73 Post autor: Samnaprawiam »

U mnie było to samo po obfitym deszczu 2 dni mięło i awaria 1200 obr i zero reakcji na pedał gazu. rozkręciłem cała puchę i poczyściłem styki i po problemie :)
Kris

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#74 Post autor: czarekcw »

Wczoraj i mnie dotknęło a mianowicie p1120 i p1125... Nie wiedziałem na początku o co chodzi: obroty na ok 1500-1600, brak reakcji na gaz. Szybko zgasiłem, wypedałowałem błędy, sprawdziłem czy mogę jechać na tym, odpaliłem ponownie i dalej to samo. Na szczęście mam w schowku iCar to skasowałem błędy i po problemie. W weekend zamierzam poczyścić skrzynkę bezpieczników.

Pytanie mam takie- czy interfejsem (np OP-COM) można sprawdzić, czy czujniki pedału gazu prawidłowo pracują? Czy trzeba odkręcać i miernik w dłoń?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”