Problemy z działaniem ESP - ABS - TC
Też nie podejrzewam, żeby ASO nie zrobiło takiej podstawowej rzeczy.
Zresztą, według mnie czujnik jest skalibrowany, przynajmniej tak rozumiem ten odczyt z OP-COM-a: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9c ... bc776.html
parametr "SAS (Steering Angle Sensor)" reaguje na kręcenie kierownicą, także tutaj wydaje się być wszystko OK
natomiast "Odchylenie SAS" cały czas pokazuje wartość 0. Ale nie mam pojęcia, czy to dobrze, czy źle...
Zresztą, według mnie czujnik jest skalibrowany, przynajmniej tak rozumiem ten odczyt z OP-COM-a: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9c ... bc776.html
parametr "SAS (Steering Angle Sensor)" reaguje na kręcenie kierownicą, także tutaj wydaje się być wszystko OK
natomiast "Odchylenie SAS" cały czas pokazuje wartość 0. Ale nie mam pojęcia, czy to dobrze, czy źle...
A w którym miejscu w OP-COm powinienem wejść w kalibrację?
Bo z tego co zauważyłem, to jest to możliwe zarówno w module "CIM" jak i "ABS/TC/ESP"
Ale i tak wątpię, czy pomoże - wczoraj kręciłem kierownicą na postoju jak głupi, ale kontrolka dalej świeci.
W ASO uznali, że występuje błąd z jakimś czujnikiem w ABS (chociaż działał bez problemu jak było ślisko) - powiedzieli, że w takiej sytuacji wymieniają zwykle cały moduł ABS-u (ok. 4000 PLN). Niespecjalnie mi się spodobała ta ich diagnoza...
Bo z tego co zauważyłem, to jest to możliwe zarówno w module "CIM" jak i "ABS/TC/ESP"
Ale i tak wątpię, czy pomoże - wczoraj kręciłem kierownicą na postoju jak głupi, ale kontrolka dalej świeci.
W ASO uznali, że występuje błąd z jakimś czujnikiem w ABS (chociaż działał bez problemu jak było ślisko) - powiedzieli, że w takiej sytuacji wymieniają zwykle cały moduł ABS-u (ok. 4000 PLN). Niespecjalnie mi się spodobała ta ich diagnoza...
jakby padł czujnik ABS-u w piaście koła lub moduł to i kontrolka ABS-u by sie świeciła.. (oczywiscie oba systemy by nie działały) ABS/ESP
p.s. kierownice masz ustawiona na dobrze w czasie jazdy na wprost?
i kolejne PS.. zmień ASO na jakis porzadny warsztat gdzie specjalizują sie w Oplach. Napewno koledzy z forum z okolic kogoś polecą zaufanego
p.s. kierownice masz ustawiona na dobrze w czasie jazdy na wprost?
i kolejne PS.. zmień ASO na jakis porzadny warsztat gdzie specjalizują sie w Oplach. Napewno koledzy z forum z okolic kogoś polecą zaufanego
to wg mnie na 100% masz problem z kalibracją czujnika skrętu koła... okablowaniem etc..
moze coś nie podłączyli/nie docisnęli wtyki w ASO pod osłoną kolumny w czasie wymiany CIIM-a?
trzeba by rozebrac... i posprawdzac
bo z tego co wiem programowo wyłączyć ESP sie w Zośce nie da (trzeba grzebac w okablowaniu i je mostkowac by błędów nie wywalało)
na tym po mysły mi sie kończą.
moze coś nie podłączyli/nie docisnęli wtyki w ASO pod osłoną kolumny w czasie wymiany CIIM-a?
trzeba by rozebrac... i posprawdzac
bo z tego co wiem programowo wyłączyć ESP sie w Zośce nie da (trzeba grzebac w okablowaniu i je mostkowac by błędów nie wywalało)
na tym po mysły mi sie kończą.
A czy ktoś mógłby polecić jakiś serwis Opla w Warszawie, który ma doświadczenie z takimi rzeczami?
[ Dodano: Wto Sty 18, 2011 17:27 ]
Po trochę przydługich poszukiwaniach, wychodzi na to, że walnięty jest czujnik ciśnienia w pompie hamulcowej. Czujnik ten określa z jaką siłą kierowca naciska na hamulec.
Po podłączeniu OP-COMa, w module "ABS/TC/ESP ECU" sprawdziłem jakie ciśnienie pokazuje - nawet przy niewciśniętym pedale hamulca, pokazuje 199,4 bar Po wciśnięciu hamulca wartość ta się nie zmienia...
Tak dla porównania - czy ktoś przy okazji podłączenia OP-COMa do swojej Zosi, mógłby sprawdzić jak to u niego wygląda?
Tak czy inaczej prawdopodobnie skończy się na wymianie całej pompy - w ASO powiedzieli, że nie można kupić samego czujnika. Cała pompa kosztuje 980 zl
[ Dodano: Pią Mar 11, 2011 11:55 ]
W końcu udało mi się uporać z tym ustrojstwem - na allegro znalazłem fachowca, która umie naprawiać te nieszczęsne czujniki. Koszt spory, ale w porównaniu do kosztu nowej pompy to i tak niewiele. I mam gwarancję na naprawę.
Jeśli ktoś ma podobny problem - skorzystałem z tej oferty:
http://allegro.pl/pompa-abs-z-esp-ate-o ... 76876.html
Zosia po raz pierwszy od dnia zakupy nie skarży się na żadne błędy :-)
[ Dodano: Wto Sty 18, 2011 17:27 ]
Po trochę przydługich poszukiwaniach, wychodzi na to, że walnięty jest czujnik ciśnienia w pompie hamulcowej. Czujnik ten określa z jaką siłą kierowca naciska na hamulec.
Po podłączeniu OP-COMa, w module "ABS/TC/ESP ECU" sprawdziłem jakie ciśnienie pokazuje - nawet przy niewciśniętym pedale hamulca, pokazuje 199,4 bar Po wciśnięciu hamulca wartość ta się nie zmienia...
Tak dla porównania - czy ktoś przy okazji podłączenia OP-COMa do swojej Zosi, mógłby sprawdzić jak to u niego wygląda?
Tak czy inaczej prawdopodobnie skończy się na wymianie całej pompy - w ASO powiedzieli, że nie można kupić samego czujnika. Cała pompa kosztuje 980 zl
[ Dodano: Pią Mar 11, 2011 11:55 ]
W końcu udało mi się uporać z tym ustrojstwem - na allegro znalazłem fachowca, która umie naprawiać te nieszczęsne czujniki. Koszt spory, ale w porównaniu do kosztu nowej pompy to i tak niewiele. I mam gwarancję na naprawę.
Jeśli ktoś ma podobny problem - skorzystałem z tej oferty:
http://allegro.pl/pompa-abs-z-esp-ate-o ... 76876.html
Zosia po raz pierwszy od dnia zakupy nie skarży się na żadne błędy :-)
witam . w moim kompie nie ma języka polskiego .podpowiedzcie,proszę gdzie i jak wgrac(jeśli można???) język polski.z góry dziękuję.
kicaj nie masz litości dla świeżaków
Kolego flex159, tak jak napisał mój przedmówca, musisz podać nam szczegóły jakie posiadasz radio i wyświetlacz gdyż od tego zależą dalsze kroki postępowania.
Generalnie, gdy zwracasz się o pomoc, konieczne jest podanie maksymalnej możliwej liczy detali gdyż w zasadzie każda Zośka jest inna, a wariantów wyposażenia są setki!
Zanim jednak zaczniesz zadawać kolejne pytania polecam zapoznać się z następującymi wątkami, które dadzą Ci wgląd w temat zmiany języka w menu:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1351
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5122
oraz lekturę obowiązkową - http://projektnavi.pl/index.php
Kolego flex159, tak jak napisał mój przedmówca, musisz podać nam szczegóły jakie posiadasz radio i wyświetlacz gdyż od tego zależą dalsze kroki postępowania.
Generalnie, gdy zwracasz się o pomoc, konieczne jest podanie maksymalnej możliwej liczy detali gdyż w zasadzie każda Zośka jest inna, a wariantów wyposażenia są setki!
Zanim jednak zaczniesz zadawać kolejne pytania polecam zapoznać się z następującymi wątkami, które dadzą Ci wgląd w temat zmiany języka w menu:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1351
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5122
oraz lekturę obowiązkową - http://projektnavi.pl/index.php
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
ja? a oni? wpadaja, nie przegladaja forum, tylko zadaja od razu pytania i to w takiej formie ze nie wiadomo co napisac, czy sie smiac czy plakac.rhaaziel pisze:kicaj nie masz litości dla świeżaków
wole takiego "ustawic" na poczatku by potem na forum nie bylo z nim problemu. jesli bedzie sie obrazal to nawet lepiej jak zrezygnuje z tego forum (nie bedzie psul atmosfery), ale jesli zrozumie moja aluzje i sie do nas dopasuje to super - bedziemy miec kolejnego wartosciowego uzytkownika...
poza tym pozostaje jeszcze jeden problem - jesli kazdy bedzie wpadal i prosil o linki niedlugo forum zginie pod nadmiarem postow z linkami prowadzacymi gdzies dalej (do innych linkow), i wtedy nie bedzie juz sensu na tym forum siedziec...
a co do tworcy watku - juz ma pewien staz na forum... wiec no mercy!