Problemy z działaniem ESP - ABS - TC
Witam mam problem z kontrolka abs w swojej zafirze,mianowićie zapala sie od czasu do czasu oraz skacze prędkościomierz na postoju prosze o pomoc.
podpiąc sie do fejsa i zczytac bład z modułu ABS.
na 100% coś z piastą LP
sprawdź wpierw połacznenia (okablowanie i wtyki) od modułu ABS do samej piasty koła.
w czarnym scenariuszu uszkodzony czujnik ABS piasty koła. (skoro prędkościomierz lata to masz walnięta piastę LP). Niestety samego czujnika nie da sie wymienić.
czeka cie wydatek ok 500pln +robocizna (choć można pokusić sie o wymianę we własnym zakresie - jak sie ma narzędzie i troche ogólnej wiedzy)
na 100% coś z piastą LP
sprawdź wpierw połacznenia (okablowanie i wtyki) od modułu ABS do samej piasty koła.
w czarnym scenariuszu uszkodzony czujnik ABS piasty koła. (skoro prędkościomierz lata to masz walnięta piastę LP). Niestety samego czujnika nie da sie wymienić.
czeka cie wydatek ok 500pln +robocizna (choć można pokusić sie o wymianę we własnym zakresie - jak sie ma narzędzie i troche ogólnej wiedzy)
Witam
Mam chyba problem. Ostatno zauważyłem podczas wjezdzania do garażu jedno koło boksowało i nie przeniosło napędu na drugie koło (EDS) a kontrolka mrugała. Jakiś czas temu też miałem problemy na śliskiej nawierzchni dość się męczył byłem pewny że pójdzie bez problemu. Porównująć tamtą zime też ASR dużo pomagał, ale w tej jakoś dziwnie chodzi. Opony nie są najtańsze bo to nowe Michelin. Proszę o pomoc
pozdr.
Mam chyba problem. Ostatno zauważyłem podczas wjezdzania do garażu jedno koło boksowało i nie przeniosło napędu na drugie koło (EDS) a kontrolka mrugała. Jakiś czas temu też miałem problemy na śliskiej nawierzchni dość się męczył byłem pewny że pójdzie bez problemu. Porównująć tamtą zime też ASR dużo pomagał, ale w tej jakoś dziwnie chodzi. Opony nie są najtańsze bo to nowe Michelin. Proszę o pomoc
pozdr.
Witam
Mam problem z ESP. Ostatnio odłączyłem klemy z akumulatora, po ponownym podłączeniu przekręciłem zapłon, skręciłem kierownicą maksymalnie w lewo, a potem w prawo, żeby „scentrować” zakres działania ESP (tak pisało w instrukcji obsługi). Niestety teraz przed uruchomieniem silnika nie pali się kontrolka z ESP. Potrzebuję pomocy… co mam zrobić? Bo wygląda na to, że ESP nie działa
Pozdrawiam
Michał S.
Mam problem z ESP. Ostatnio odłączyłem klemy z akumulatora, po ponownym podłączeniu przekręciłem zapłon, skręciłem kierownicą maksymalnie w lewo, a potem w prawo, żeby „scentrować” zakres działania ESP (tak pisało w instrukcji obsługi). Niestety teraz przed uruchomieniem silnika nie pali się kontrolka z ESP. Potrzebuję pomocy… co mam zrobić? Bo wygląda na to, że ESP nie działa
Pozdrawiam
Michał S.
Michal83, mi po wymianie aku zapaliła się kontrolka ESP/ABS. Nie zgasła po kalibracji czujnika skrętu kręceniem kierownicą. Dopiero Op-Comem skasowałem błąd.
Ostatnio zdarzyło mi się też, że przy okazji odczytywania błędów Op-Comem z modułu ABS/ESP zapaliła się kontrolka trakcji i też musiałem kasować błędy. Wygląda na to, że te czujniki są bardzo wrażliwe na wahania/zanik napięcia w obwodzie, przy walniętym alternatorze też jako pierwsza zapaliła mi się kontrolka trakcji.
Ostatnio zdarzyło mi się też, że przy okazji odczytywania błędów Op-Comem z modułu ABS/ESP zapaliła się kontrolka trakcji i też musiałem kasować błędy. Wygląda na to, że te czujniki są bardzo wrażliwe na wahania/zanik napięcia w obwodzie, przy walniętym alternatorze też jako pierwsza zapaliła mi się kontrolka trakcji.