Kontrolka samochód z kluczykiem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kylu
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Bolesławiec
Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

Kontrolka samochodu z kluczykiem

#1 Post autor: kylu »

wie może ktoś co to oznacza jak swieci taki samochód z kluczem
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 09:18 przez kylu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#2 Post autor: BajBus »

tak,
to znaczy że masz jakąś usterkę i musisz podlaczyć auto pod komputer, albo zdiagnozować domowym sposobem, o tym jest już sporo na forum...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Awatar użytkownika
QRZOL
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 24 lip 2009, 18:53
Imię: Maciej
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 1.7 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#3 Post autor: QRZOL »

Obrazek

kylu
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Bolesławiec
Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#4 Post autor: kylu »

dzięki

misiek413

#5 Post autor: misiek413 »

witam też niedawno kupiłem zafirkę 1,9 cdti 120 km i mam problem z spadkiem mocy ,wymieniłem zawór egr oraz zawór podciśnienia ,a efektu żadnego nie wiem co jeszcze sprawdzić .
na kompie wykazywało błędy 1125,1614 egr i imobilajzer ,jak odpalę autko pojawia mi się autko z kluczykiem a silnik od razu traci moc i osiąga max 3000 obr . jak wyłączę silnik i ponownie odpalę to obroty są ok co może być przyczyną takiego zachowania .
proszę o jakieś sugestie co zrobić , no jak samemu bez kompa skasować autko z kluczykiem.
pozdraiam. :D :P

Anony Mous

#6 Post autor: Anony Mous »

Błąd 1614 jest właśnie od IMMO.W Oplach jest nagminny problem z komunikacją.Włóż kluczyk do stacyjki i naciśnij na kluczyku przycisk do zamykania drzwi a następnie przycisk do otwierania.Przy każdym odpalaniu postaraj się robić kilkusekundowe przerwy w przekręcaniu pozycji kluczyka.Błąd 1125 to problem z zaworem ciśnienia doładowania.Jaki zawór podciśnienia wymieniłeś?Egr wymieniony na nowy i po wymianie objawy dalej takie same?U mnie objawy,które opisujesz były spowodowane zabrudzonym właśnie EGR-em.Błędy można spróbować wykasować odłączając akumulator na kilka minut.Jeśli to nie pomoże to tylko ASO bądź jakiś dobry warsztat.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#7 Post autor: franki »

Za błąd związany z immo może też być odpowiedzialny słaby akumulator
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

misiek413

#8 Post autor: misiek413 »

witam
zrobiłem myka z kluczykiem i pomogło jak na razie jest ok dzięki Marki za pomoc ,mam autko kilka tygodni więc trochę problemów no ale tak ogólnie to zośka jest ok .
Dzięki :lol: pozdro :D

robson1974

#9 Post autor: robson1974 »

Witam mam problem zapala mi się kontrolka pomarańczowy silnik ??? na zmiane z samochód z kluczykiem prosze o pomoc.

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »

tu masz linka jak czytać błędy http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157

Jak dostaniesz kod błedu to napisz w tym temacie i poradzimy ;)


/// z racji sprzątania nieco pozmieniałem :) ---Lorry
Ostatnio zmieniony 10 sty 2011, 22:00 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#11 Post autor: szmurlo »

Witam,

Dziś rano auto zapaliło normalnie, ale po chwili zapaliła się lampka z samochodzikiem i kluczem a po 300 metrach jazdy auto zeszło na obroty max 1700 rpm.
Odczyt błędów za pomoca kombinacji pedał gazu-pedał hamulca pokazuje błędy:
000275
009056
00900A

Proszę o podpowiedź, co się dzieje.

WS

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#12 Post autor: MieHor »

P0002 Rail Pressure Control Range/Performance B-029
P0002 Fuel Metering Solenoid Valve Circuit Range/Performance B-029

P0090 Rail Pressure Control Solenoid Valve Circuit Range/Performance (Negative Deviation) B-043
P0090 Rail Pressure Control Solenoid Valve Circuit Range/Performance (Positive Deviation) B-043

P0090 Obwód zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia szyny, zakres/ działanie (odchylenie dodatnie) - (5B) - Obecny
P0090 Obwód zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia szyny, zakres/ działanie (odchylenie dodatnie) - (0A) - Nie występuje

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#13 Post autor: szmurlo »

Możliwe, że zmiana źródła zakupu paliwa to robi?
Czy sam zawór zaczyna świrować?

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

szmurlo pisze:Możliwe, że zmiana źródła zakupu paliwa to robi?
Czy sam zawór zaczyna świrować?
jeśli wlałeś coś podjerzanego to wszystko jest możliwe....póki co skasuj błąd...jak nie pomoże ...to pewnie trzeba będzie się zając tym zaworem

Na forum vectraklub był identyczny problem, ktoś poradził:

Zaczynasz ok kontroli wzrokowej układu paliwowego począwszy od podłączeń przewodów i rurek pod kątem przełamań, uszkodzeń, kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień, kontrola filtra paliwa, kontrola zmniejszania się ciśnienia w części zasilania paliwem (przeciek, zablokowanie), kontrola zmniejszającego się ciśnienia w odcinku wysokiego ciśnienia.
Następnie przeprowadza się testy elementów nastawczych elektronicznego układu wtryskowego Diesel EDC 16C9/16C39, Z 19 DT, Z 19 DTH, Z 19 DTL . Ale na odległość i bez kompa nic nie zdziałasz.
P0002 - za tę usterkę w grupie niskiego oraz wysokiego ciśnienia paliwa odpowiadają począwszy od sitka w zbiorniku paliwa i zaworu nadmiarowego ciśnienia w zbiorniku paliwa oraz samego paliwa (jakość) : Y154 zawór elektromagnetyczny - regulacja ciśnienia paliwa, Y161 zawór elektromagnetyczny - dozowanie paliw, dalej wtryskiwacz, który jeśli zostanie wymieniony to należy zaprogramować nowy kod ustawiania ilości nowego wtryskiwacza w module sterującym silnika...
Przy kodzie błędu P0090 - sprawdź wzrokowo następujące podzespoły : pompa paliwowa wysokociśnieniowa, szyna Common rail, B176 czujnik ciśnienia szyny paliwowej, Y154 Zawór elektromagnetyczny - regulacja ciśnienia paliwa, Y161 Zawór elektromagnetyczny - dozowanie paliw, L2A Wtryskiwacz - cylinder 1, potem2, 3 i 4.
Przeprowadza się pewną procedurę ale nie domowym sposobem. To powyżej jest tylko fragmentem tego co powinno się robić w takich przypadkach. Ale pal licho, masz farta, bo ktoś podpowiedział abyś wymienił wtryskiwacz... nawet jeśli okaże się, że to głupi wtryskiwacz to bez sprzętu i tak nie będziesz wiedział który, to raz, a dwa - nie zaprogramujesz (zakodujesz) tego, którym zastąpisz ten stary i wadliwy, bo tu nie ma instalacji p'n'p, wszystko trzeba kodować niestety...


i dodane

Jak bylem w Boschu w bielsku,gdzie zlikwidoano 2 pierwsze bledy i wymieniono zawor doladowania turbiny,to pan mowil,ze podczas jazdy raz mu wywalilo ten blad.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2011, 09:00 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#15 Post autor: szmurlo »

Dzięki.

[ Dodano: Pon Mar 21, 2011 12:04 ]
Auto padło w środku miasta. Nie zapaliło już wcale. Holowanie do warsztatu. Wstępna diagnoza: pompa Bosha do naprawy.
Na poczatek 750 zł, zobaczymy co dalej.

[ Dodano: Pon Mar 21, 2011 12:04 ]
30 000 przebiegu.

[ Dodano: Pon Mar 21, 2011 12:04 ]
Paliwo z Orlenu oraz Shella.

[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 14:54 ]
Zawór w pompie był winien. Pompa zregenerowana, auto śmiga.
Majster mówi, że to wina paliwa.
Czy zostawienie letniego paliwa na zimę (auto stało u handlarza przez zimę, po czerwcowym wypadku, mając w baku letnie paliwo) może narozrabiac w pompie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”