Strona 1 z 4
Kontrolka samochodu z kluczykiem
: 29 gru 2009, 18:11
autor: kylu
wie może ktoś co to oznacza jak swieci taki samochód z kluczem
: 29 gru 2009, 18:46
autor: BajBus
tak,
to znaczy że masz jakąś usterkę i musisz podlaczyć auto pod komputer, albo zdiagnozować domowym sposobem, o tym jest już sporo na forum...
: 29 gru 2009, 18:50
autor: QRZOL
: 29 gru 2009, 19:22
autor: kylu
dzięki
: 22 sty 2010, 20:10
autor: misiek413
witam też niedawno kupiłem zafirkę 1,9 cdti 120 km i mam problem z spadkiem mocy ,wymieniłem zawór egr oraz zawór podciśnienia ,a efektu żadnego nie wiem co jeszcze sprawdzić .
na kompie wykazywało błędy 1125,1614 egr i imobilajzer ,jak odpalę autko pojawia mi się autko z kluczykiem a silnik od razu traci moc i osiąga max 3000 obr . jak wyłączę silnik i ponownie odpalę to obroty są ok co może być przyczyną takiego zachowania .
proszę o jakieś sugestie co zrobić , no jak samemu bez kompa skasować autko z kluczykiem.
pozdraiam.
: 22 sty 2010, 22:45
autor: Anony Mous
Błąd 1614 jest właśnie od IMMO.W Oplach jest nagminny problem z komunikacją.Włóż kluczyk do stacyjki i naciśnij na kluczyku przycisk do zamykania drzwi a następnie przycisk do otwierania.Przy każdym odpalaniu postaraj się robić kilkusekundowe przerwy w przekręcaniu pozycji kluczyka.Błąd 1125 to problem z zaworem ciśnienia doładowania.Jaki zawór podciśnienia wymieniłeś?Egr wymieniony na nowy i po wymianie objawy dalej takie same?U mnie objawy,które opisujesz były spowodowane zabrudzonym właśnie EGR-em.Błędy można spróbować wykasować odłączając akumulator na kilka minut.Jeśli to nie pomoże to tylko ASO bądź jakiś dobry warsztat.
: 24 sty 2010, 10:40
autor: franki
Za błąd związany z immo może też być odpowiedzialny słaby akumulator
: 24 sty 2010, 15:49
autor: misiek413
witam
zrobiłem myka z kluczykiem i pomogło jak na razie jest ok dzięki Marki za pomoc ,mam autko kilka tygodni więc trochę problemów no ale tak ogólnie to zośka jest ok .
Dzięki
pozdro
Kontrlolka POMOCY
: 10 sty 2011, 19:30
autor: robson1974
Witam mam problem zapala mi się kontrolka pomarańczowy silnik ??? na zmiane z samochód z kluczykiem prosze o pomoc.
: 10 sty 2011, 19:48
autor: Anony Mous
tu masz linka jak czytać błędy
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157
Jak dostaniesz kod błedu to napisz w tym temacie i poradzimy
///
z racji sprzątania nieco pozmieniałem ---Lorry
Samochodzik z kluczem
: 18 mar 2011, 07:47
autor: szmurlo
Witam,
Dziś rano auto zapaliło normalnie, ale po chwili zapaliła się lampka z samochodzikiem i kluczem a po 300 metrach jazdy auto zeszło na obroty max 1700 rpm.
Odczyt błędów za pomoca kombinacji pedał gazu-pedał hamulca pokazuje błędy:
000275
009056
00900A
Proszę o podpowiedź, co się dzieje.
WS
: 18 mar 2011, 08:35
autor: MieHor
P0002 Rail Pressure Control Range/Performance B-029
P0002 Fuel Metering Solenoid Valve Circuit Range/Performance B-029
P0090 Rail Pressure Control Solenoid Valve Circuit Range/Performance (Negative Deviation) B-043
P0090 Rail Pressure Control Solenoid Valve Circuit Range/Performance (Positive Deviation) B-043
P0090 Obwód zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia szyny, zakres/ działanie (odchylenie dodatnie) - (5B) - Obecny
P0090 Obwód zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia szyny, zakres/ działanie (odchylenie dodatnie) - (0A) - Nie występuje
: 18 mar 2011, 08:46
autor: szmurlo
Możliwe, że zmiana źródła zakupu paliwa to robi?
Czy sam zawór zaczyna świrować?
: 18 mar 2011, 08:49
autor: Anony Mous
szmurlo pisze:Możliwe, że zmiana źródła zakupu paliwa to robi?
Czy sam zawór zaczyna świrować?
jeśli wlałeś coś podjerzanego to wszystko jest możliwe....póki co skasuj błąd...jak nie pomoże ...to pewnie trzeba będzie się zając tym zaworem
Na forum vectraklub był identyczny problem, ktoś poradził:
Zaczynasz ok kontroli wzrokowej układu paliwowego począwszy od podłączeń przewodów i rurek pod kątem przełamań, uszkodzeń, kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień, kontrola filtra paliwa, kontrola zmniejszania się ciśnienia w części zasilania paliwem (przeciek, zablokowanie), kontrola zmniejszającego się ciśnienia w odcinku wysokiego ciśnienia.
Następnie przeprowadza się testy elementów nastawczych elektronicznego układu wtryskowego Diesel EDC 16C9/16C39, Z 19 DT, Z 19 DTH, Z 19 DTL . Ale na odległość i bez kompa nic nie zdziałasz.
P0002 - za tę usterkę w grupie niskiego oraz wysokiego ciśnienia paliwa odpowiadają począwszy od sitka w zbiorniku paliwa i zaworu nadmiarowego ciśnienia w zbiorniku paliwa oraz samego paliwa (jakość) : Y154 zawór elektromagnetyczny - regulacja ciśnienia paliwa, Y161 zawór elektromagnetyczny - dozowanie paliw, dalej wtryskiwacz, który jeśli zostanie wymieniony to należy zaprogramować nowy kod ustawiania ilości nowego wtryskiwacza w module sterującym silnika...
Przy kodzie błędu P0090 - sprawdź wzrokowo następujące podzespoły : pompa paliwowa wysokociśnieniowa, szyna Common rail, B176 czujnik ciśnienia szyny paliwowej, Y154 Zawór elektromagnetyczny - regulacja ciśnienia paliwa, Y161 Zawór elektromagnetyczny - dozowanie paliw, L2A Wtryskiwacz - cylinder 1, potem2, 3 i 4.
Przeprowadza się pewną procedurę ale nie domowym sposobem. To powyżej jest tylko fragmentem tego co powinno się robić w takich przypadkach. Ale pal licho, masz farta, bo ktoś podpowiedział abyś wymienił wtryskiwacz... nawet jeśli okaże się, że to głupi wtryskiwacz to bez sprzętu i tak nie będziesz wiedział który, to raz, a dwa - nie zaprogramujesz (zakodujesz) tego, którym zastąpisz ten stary i wadliwy, bo tu nie ma instalacji p'n'p, wszystko trzeba kodować niestety...
i dodane
Jak bylem w Boschu w bielsku,gdzie zlikwidoano 2 pierwsze bledy i wymieniono zawor doladowania turbiny,to pan mowil,ze podczas jazdy raz mu wywalilo ten blad.
: 18 mar 2011, 08:57
autor: szmurlo
Dzięki.
[ Dodano: Pon Mar 21, 2011 12:04 ]
Auto padło w środku miasta. Nie zapaliło już wcale. Holowanie do warsztatu. Wstępna diagnoza: pompa Bosha do naprawy.
Na poczatek 750 zł, zobaczymy co dalej.
[ Dodano: Pon Mar 21, 2011 12:04 ]
30 000 przebiegu.
[ Dodano: Pon Mar 21, 2011 12:04 ]
Paliwo z Orlenu oraz Shella.
[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 14:54 ]
Zawór w pompie był winien. Pompa zregenerowana, auto śmiga.
Majster mówi, że to wina paliwa.
Czy zostawienie letniego paliwa na zimę (auto stało u handlarza przez zimę, po czerwcowym wypadku, mając w baku letnie paliwo) może narozrabiac w pompie?