Wszystko padło

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
MIRKO8
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: Słupsk
Model:

Wszystko padło

#1 Post autor: MIRKO8 »

Witam wszystkich. Samochód Zafira B 1,9 cdti 150 km automat jechał i wszystko zgasło (zegary, kierunkowskazy, wycieraczki) światła mijania się paliły. samochód jechał dalej. Jakoś dojechałem pod dom, zgasiłem silnik i koniec. Już nic nie działa. Silnik nie odpala (nie uruchamia się rozrusznik). Jak przekręcam kluczyk to słyszę jak pracuje pompka paliwa. Następnie podłączyłem OP-COMA i wyszły mi takie błędy (których nie mogę wykasować) zdięcie klemy z akumulatora też nic nie daje. Gdzie szukać usterki. Oto sczytane błędy :

Ilość zapisanych kodów błędów:9

B3925 - Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy IPC (zestaw wskaźników)
(00) - Obecny

B3929 - Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy REC (Tylny zespół elektroniczny)
(00) - Obecny

B3977 - UEC (Centralny zespół elektroniczny) otrzymała nieprawidłowy identyfikator środowiska
(00) - Obecny

U2113 - Brak komunikacji CAN z mod. czujn-diagn. poduszki pow. (SDM)
(00) - Obecny

U2116 - Brak komunikacji magistrali CAN z zestawem wskaźników
(00) - Obecny

U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Obecny

U2140 - Brak komunikacji CAN z . centralką elektr. w kom. silnika (UEC)
(00) - Obecny

U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
(00) - Obecny

U2146 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem dźwigni zmiany biegów

Ilość zapisanych kodów błędów:4

P0070 - Usterka czujnika temp. powietrza otoczenia
(71) - Obecny

P0650 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(70) - Obecny

P1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem
(50) - Obecny

P1616 - CIM (Moduł kolumny kierowniczej) - błędny identyfikator środowiska
(00) - Obecny

Ilość zapisanych kodów błędów:2

U2105 - CAN-BUS - brak komunikacji z ECM (modulem kontroli silnika)
(00) - Nie występuje

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje
MIRKO8

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek »

Szukaj na forum pod hasłem CIM

MIRKO8
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: Słupsk
Model:

#3 Post autor: MIRKO8 »

OK. Dziękuję

[ Dodano: Sob Lip 21, 2012 10:45 ]
Jestem w dziale CIM. Podpowiedzcie koledzy jak sprawdzić ten CIM by na darmo nie kupować nowego (jestem z zawodu elektrykiem).
MIRKO8

dolar017

#4 Post autor: dolar017 »

Witam mam problem z moja zafira nie reaguje na przycisk start stop auto jest z 2005roku 1.9cdti po podlaczeniu do kompa zero bledow przycisk aktywny czujnik sprzegla tez.Podlaczylem rozrusznik na krótko na właczonym zapłonie auto odpala i gasi sie normalnie.Problem powstal gdy padł akumulator na właczonym zapłonie gdzie szukac usterki

Bartez
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 27 sty 2012, 17:13
Lokalizacja: lubelskie
Model:

#5 Post autor: Bartez »

Sprawdz czy dochodzi prąd sterujący automatem (elektromagnesem)

waldzisław
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 06 mar 2013, 20:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Żyrardów
Auto: Zafira C 1.4
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET
Gender:

#6 Post autor: waldzisław »

Witam

Pozwolę się podłączyć do tematu ponieważ od dwóch dni walczyłem i dalej walczę z trochę podobnym problemem:

Ale od początku..

W niedzielę auto całkowicie "martwe" - wymiana akumulatora, sprawdzone wszystkie bezpieczniki próby odpalenia z kabli i nic, całkowity brak jakiejkolwiek kontrolki, totalny trup, na noc odłączony akumulator

Następnego dnia rano, podłączam akumulator żeby sprawdzić tak dla formalności czy zafira żyje a ona jak gdyby nigdy nic odpala i wszystko działa.

Po południu tego samego dnia nadal wszystko działa, jadę na jazdę próbną 35 km, wracam do domu a na desce rozdzielczej dyskoteka: kontrolki migają, radio samo się włącza i wyłącza, wskazówki obrotomierza i wskaźnika paliwa do góry i do dołu, istny dramat.

Też pomyślałem że to może CIM, majster z Radomia od CIMów po rozmowie telefonicznej z opisem sytuacji kategorycznie stwierdził że to nie CIM !

Dzisiaj zacząłem się przyglądać skrzynce bezpieczników i przekaźników w bagażniku i odpiąłem takie dwie wielkie wtyczki , w niebieskim i zielonym gnieździe i okazało się że jest tam wilgoć , zaśniedziałe oraz upalone lub utlenione ( w zielonym jeden pin a w niebieskim dwa piny)

Tak więc na chwilę obecną brak jest trzech pinów w gniazdach, po oczyszczeniu i usunięciu brudu , dyskoteka ustąpiła i auto wróciło do życia. Na razie jedyny efekt uboczny jaki mam to brak możliwości otwarcia klapy bagażnika, może jest coś jeszcze czego na razie nie doświadczyłem.

Czy ktoś może z was wie czy taką skrzynkę jak bym kupił np. nową lub używaną to mogę wymienić bez jakichkolwiek konsekwencji, czy ją się programuje ,aktywuje , czy tam jest elektronika sterująca??

Czy można dokupić same kolorowe gniazda ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”