Żle ustawione pokrętło nawiewu

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
piorun

Żle ustawione pokrętło nawiewu

#1 Post autor: piorun »

witam. nie wiem czy dobrze umieściłem te pytanie,jestem tu nowy więc wybaczcie :lol:

pytanie ma się do Zafiry "B" z klimatyzacją bez klimatronika.wiec jak ustawie pokrętło nawiewu np. na szybę to dmucha na kabinę(nie na szybę)
pozycja "szyba-nogi" dmucha na "szybę"
pozycja "nogi" dmucha "szyba-nogi"
czyli tak jak by było coś przestawione o 1 pozycję.
tak jest z całą regulacją kierunku nawiewu.
wyciągłem te całe ustrojstwo,ale tam wychodzą tylko kable elek.
ma ktoś pomysła jak to rozwiązać :?: :cry:
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 21:03 przez piorun, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

Trzeba by rozebrać panel i popatrzyć czy tam coś nie jest sknocone.

Troche to dziwne, u mnie wszystko bangla normalnie.

No chyba że Twoja to "bezwypadek" i pan Kazio składając ją gdzieś się rąbnął

A reszta pozycji działa normalnie (kabina, kabina-nogi, szyba)?

piorun

#3 Post autor: piorun »

własnie ,chodzi oto że to działa tak jak by było przestawione o jedną pozycję całe sterowanie nawiewem.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#4 Post autor: Lorry »

Ale pytam jeszcze raz wszystkie mają przesunięcie o jeden, czy tylko te co opisałeś?

Jak dla mnie trzeba by rozkręcić lub kupić nowy(używany sprawny) panel, i zobaczyć czy np nie jest źle poskładany w środku, zębatka przeskoczona itp.

tomekuza

#5 Post autor: tomekuza »

A może pokrętło masz żle założone, jeśli istnieje taka możliwość oczywiście.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#6 Post autor: Lorry »

o tym właśnie mówię, i to mam na myśli

A możliwe to jest bo tam ewidentnie w środku jest jakiś mechanizm, zupełnie inaczej chodziło by to gdyby była czysta elektronika cyfrowa itp. ;)

piorun

#7 Post autor: piorun »

Lorry pisze:Ale pytam jeszcze raz wszystkie mają przesunięcie o jeden, czy tylko te co opisałeś?
tak całe sterowanie działa tak jak by było przestawione o jedną pozycję
zaczynająć od lewej do prawej kręcąc pokrętłem

--scalone--

czyli co wyjąć cały panel,odpiąć kable i go rozebrać?
czy to jest gdzieś dalej,pod deską?
czy lepjej zostawić i się przyzwyczaić?

//edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim //BajBus
Ostatnio zmieniony 13 sty 2010, 13:27 przez piorun, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#8 Post autor: Lorry »

Cały panel i sterowanie można wyciągnąć, jest o tym w "Sam naprawiam" link do zassania jest w Ogólnej Technice ;)

Moja propozycja to rozebrać i zobaczyć czy idzie coś z tym zrobić . Jak nie to albo przyzwyczajasz się do tego, albo uzywka sprawna ;)


A czy pokętło wychodzi poza skale, bo sądząc z opisu to powinno :>

piorun

#9 Post autor: piorun »

Lorry pisze: A czy pokętło wychodzi poza skale, bo sądząc z opisu to powinno :>
nie ,pokrętło porusza się w swoim zakresie.
zaczyna i kończy się na swoim miejscu.

--scalone--

wiec tak.
rozebrałem panel sterowania i okazało się że ten mały trybik który jest poruszany przez duże pokrętło było źle spasowane z potencjometrem na płytce elektronicznej.
chwila zabawy,palce zamarzły i wsio działa charaszo

scaliłem posty //BajBus
Ostatnio zmieniony 13 sty 2010, 13:28 przez piorun, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#10 Post autor: Lorry »

No i gitara ;)

Z ciekawości pytam: łatwo było, czy wyższa szkoła jazdy rozbebeszyć to?

piorun

#11 Post autor: piorun »

pikuś ,mały srubokęcik tylko był potrzebny do zatrzasków.i cierpliwośc w aucie w te zimne dni.
zeszło jakieś 15min na całość

Rozgrzeszony

#12 Post autor: Rozgrzeszony »

Podepnę się pod temat.
Po wymianie alternatora z czym wiąże się odpięcie akumulatora mam problem z nawiewami klimatyzacji tzn:
Po wciśnięciu przycisku nawiewu na szybę, wieje z dużą mocą w twarz, natomiast bardzo słabo na szybę
Po wyborze nawiewu na górę powietrze powinno dmuchać na szybe przednią i boczne, natomiast dmucha na twarz
Po wyborze nawiewu na środek powinno dmuchać na twarz natomiast dmucha na szybę
Nawiew na nogi działa poprawnie.

Miał ktoś podobny problem?
Dodam że mam klimatronika

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#13 Post autor: Flora »

Może pomoże kalibracja silnika sterującego kierunkiem nawiewu.

Rozgrzeszony

#14 Post autor: Rozgrzeszony »

Flora pisze:Może pomoże kalibracja silnika sterującego kierunkiem nawiewu.
A jak to zrobić?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#15 Post autor: Flora »

Podłączając interfejs diagnostyczny. Jest taka opcja w module klimatyzacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”