Strona 1 z 2
Żle ustawione pokrętło nawiewu
: 07 sty 2010, 08:48
autor: piorun
witam. nie wiem czy dobrze umieściłem te pytanie,jestem tu nowy więc wybaczcie
pytanie ma się do Zafiry "B" z klimatyzacją bez klimatronika.wiec jak ustawie pokrętło nawiewu np. na szybę to dmucha na kabinę(nie na szybę)
pozycja "szyba-nogi" dmucha na "szybę"
pozycja "nogi" dmucha "szyba-nogi"
czyli tak jak by było coś przestawione o 1 pozycję.
tak jest z całą regulacją kierunku nawiewu.
wyciągłem te całe ustrojstwo,ale tam wychodzą tylko kable elek.
ma ktoś pomysła jak to rozwiązać
: 07 sty 2010, 08:57
autor: Lorry
Trzeba by rozebrać panel i popatrzyć czy tam coś nie jest sknocone.
Troche to dziwne, u mnie wszystko bangla normalnie.
No chyba że Twoja to "bezwypadek" i pan Kazio składając ją gdzieś się rąbnął
A reszta pozycji działa normalnie (kabina, kabina-nogi, szyba)?
: 07 sty 2010, 09:00
autor: piorun
własnie ,chodzi oto że to działa tak jak by było przestawione o jedną pozycję całe sterowanie nawiewem.
: 07 sty 2010, 09:02
autor: Lorry
Ale pytam jeszcze raz wszystkie mają przesunięcie o jeden, czy tylko te co opisałeś?
Jak dla mnie trzeba by rozkręcić lub kupić nowy(używany sprawny) panel, i zobaczyć czy np nie jest źle poskładany w środku, zębatka przeskoczona itp.
: 07 sty 2010, 09:05
autor: tomekuza
A może pokrętło masz żle założone, jeśli istnieje taka możliwość oczywiście.
: 07 sty 2010, 09:07
autor: Lorry
o tym właśnie mówię, i to mam na myśli
A możliwe to jest bo tam ewidentnie w środku jest jakiś mechanizm, zupełnie inaczej chodziło by to gdyby była czysta elektronika cyfrowa itp.
: 07 sty 2010, 09:07
autor: piorun
Lorry pisze:Ale pytam jeszcze raz wszystkie mają przesunięcie o jeden, czy tylko te co opisałeś?
tak całe sterowanie działa tak jak by było przestawione o jedną pozycję
zaczynająć od lewej do prawej kręcąc pokrętłem
--scalone--
czyli co wyjąć cały panel,odpiąć kable i go rozebrać?
czy to jest gdzieś dalej,pod deską?
czy lepjej zostawić i się przyzwyczaić?
//edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim //BajBus
: 07 sty 2010, 09:12
autor: Lorry
Cały panel i sterowanie można wyciągnąć, jest o tym w "Sam naprawiam" link do zassania jest w Ogólnej Technice
Moja propozycja to rozebrać i zobaczyć czy idzie coś z tym zrobić . Jak nie to albo przyzwyczajasz się do tego, albo uzywka sprawna
A czy pokętło wychodzi poza skale, bo sądząc z opisu to powinno :>
: 07 sty 2010, 09:14
autor: piorun
Lorry pisze:
A czy pokętło wychodzi poza skale, bo sądząc z opisu to powinno :>
nie ,pokrętło porusza się w swoim zakresie.
zaczyna i kończy się na swoim miejscu.
--scalone--
wiec tak.
rozebrałem panel sterowania i okazało się że ten mały trybik który jest poruszany przez duże pokrętło było źle spasowane z potencjometrem na płytce elektronicznej.
chwila zabawy,palce zamarzły i wsio działa charaszo
scaliłem posty //BajBus
: 07 sty 2010, 18:38
autor: Lorry
No i gitara
Z ciekawości pytam: łatwo było, czy wyższa szkoła jazdy rozbebeszyć to?
: 07 sty 2010, 18:45
autor: piorun
pikuś ,mały srubokęcik tylko był potrzebny do zatrzasków.i cierpliwośc w aucie w te zimne dni.
zeszło jakieś 15min na całość
: 08 kwie 2016, 00:02
autor: Rozgrzeszony
Podepnę się pod temat.
Po wymianie alternatora z czym wiąże się odpięcie akumulatora mam problem z nawiewami klimatyzacji tzn:
Po wciśnięciu przycisku nawiewu na szybę, wieje z dużą mocą w twarz, natomiast bardzo słabo na szybę
Po wyborze nawiewu na górę powietrze powinno dmuchać na szybe przednią i boczne, natomiast dmucha na twarz
Po wyborze nawiewu na środek powinno dmuchać na twarz natomiast dmucha na szybę
Nawiew na nogi działa poprawnie.
Miał ktoś podobny problem?
Dodam że mam klimatronika
: 08 kwie 2016, 06:47
autor: Flora
Może pomoże kalibracja silnika sterującego kierunkiem nawiewu.
: 08 kwie 2016, 08:21
autor: Rozgrzeszony
Flora pisze:Może pomoże kalibracja silnika sterującego kierunkiem nawiewu.
A jak to zrobić?
: 08 kwie 2016, 08:31
autor: Flora
Podłączając interfejs diagnostyczny. Jest taka opcja w module klimatyzacji.