Strona 1 z 5

Podłączenie rejestratora jazdy.

: 12 lis 2014, 11:50
autor: FuCzang
Cześć wszystkim.
Piszę z takim problemem. Chcę kupić sobie rejestrator jazdy. Po kilku sytuacjach, gdy mi zajeżdżano drogę, wciskano się "na chama", ew. próbowano popełnić samobójstwo na czerwonym świetle, doszedłem do wniosku, że chyba sprawię sobie kamerkę. I tu pewien zonk - nie mam zbytnio jak podłączyć jej do prądu. Gniazdko zapalniczki mam przy hamulcu ręcznym, a to powoduje, że przewód zasilania wisiałby mi od lusterka przez kabinę, ew. plątałby się w okolichach lewarka zmiany biegów. Mało wygodne i niezbyt eleganckie. Stąd pytanie - czy znacie może jakiś godny zaufania warsztat elektrotechniczny w Warszawie (najlepiej lewobrzeżnej), który podłączyłby kamerkę bezpośredio do wiązki bez ciągania przewodów przez kabinę? Niby są różnego rodzaju warsztaty zakładające np. radia, ale mi chodzi o taki, który mi nie spaprze instalacji elektrycznej i komputera przy okazji... A może w jakiś inny sposób rozwiązać zasilanie kamerki?
Pozdrawiam!
FuCzang <|-)

: 12 lis 2014, 12:22
autor: pablo2374
Samemu kupić "długi" rozgałęziacz i schować kabel gdzie się da :lol: A sobie tak zrobiłem że schowałem pod schowek i plastiki słupka, co prawda w ZA ale u Ciebie też tak można pokombinować ;)

: 12 lis 2014, 13:28
autor: Skasowany użytkownik 10013
Jeśli masz lusterko fotochromatyczne lub wiązkę do niego, to na czarnym przewodzie jest +12V po stacyjce. Ja tam przylutowałem przewód do dodatkowego gniazda, w nie włożyłem oryginalny zasilacz, a całość upchnąłem pod zaślepkami nad lusterkiem. Wszystko spiąłem opaskami kablowymi (trytytkami), żeby się nie tłukło i nie próbowało rozłączyć. Oczywiście masę znajdziesz gdziekolwiek na wiązkach lub pod każdą śrubką. Pomiędzy obudową lusterka, a podsufitką wypuściłem samą końcówkę przewodu usb do kamerki. Kamerkę mam zamocowaną z lewej strony za lusterkiem, z prawej wycieraczka nie dociera szyby (jest za krótka).

: 13 lis 2014, 10:00
autor: FuCzang
Dzięki za odpowiedzi. Lusterko mam zwykłe, przyczepione do szyby. Nie wiem, jak tam z wiązkami, ale jak będę miał chwilę, postaram się sprawdzić.
Jeszcze raz dzięki za odzew.
Pozdrawiam!
FuCzang <|-)

: 09 sty 2017, 12:33
autor: Flora
orzeszek pisze:Witam

Czy macie jakieś sposoby na dyskretny montaż rejestratora jazdy w Zafirze B?
Dlaczego mi na tym zależy? a żebym nie musiał za każdym razem po skończonej jeździe ściągać z szyby i chować

Dodatkowo - czy macie jakiś patent żeby podłączyć zasilanie tak, żeby nie wisiał kabel od zapalniczki przez całą przednią szybę?
Dobrym patentem na zasilanie jest podpięcie się nad lampką w podsufitce. W tym samym miejscu można schować regulator napięcia i do rejestratora wyprowadzić jedynie krótki przewód najlepiej przy maskownicy czujnika deszczu (jeżeli posiadasz).

U mnie rejestrator zamocowany jest za lusterkiem, a wszystkie jasne elementy zostały zaczernione, dzięki czemu nie rzuca się w oczy.

Obrazek Obrazek

Postaram się wrzucić zdjęcia jak wygląda to z zewnątrz przy normalnym oświetleniu.

: 09 sty 2017, 22:58
autor: KIT GTO
niewidocznym rozwiązaniem jest umieszczenie obiektywu w obudowie lusterka a elektroniki w podsufitce oraz podłączeniem tak jak piszesz ;)

: 10 sty 2017, 11:36
autor: orzeszek
KIT GTO
a masz może jakieś fotki/tutorial jak to zrobić?
rozumiem, że żeby umieścić jedno tu inne tam to trzeba rozwiercić obudowę lusterka (obiektyw + kabelki) i rozebrać rejestrator na części?

jak rejestrator jest nowy i za np 300 pln to trochę szkoda ;)

z ciekawostek - zastanawiałem się czy by nie zainwestować w rejestrator przód/tył, ale na przykładzie mivue wychodzi taniej kupić 2 rejestatory niż jeden z podwójnym obrazem

: 10 sty 2017, 12:39
autor: Flora
W obudowie lusterka ciężko będzie zmieścić elektronikę rejestratora. Obiektyw jest integralną częścią sensora, którego przeciętny Kowalski nie ruszy z płytki, nie wspominając o zdalnym podłączeniu. Dodatkowo obiektyw będzie w miejscu znacznie utrudniającym poprawną rejestrację, a każda regulacją lusterka wpłynie na pole widzenia.

: 10 sty 2017, 18:03
autor: KIT GTO
Marcinie wszystko się da, tylko uwierz w swoje zdolności ;)

btw elektronikę umieszczasz w podsufitce a tylko obiektyw w lusterku, napewno się mieści w tym z czujnikiem



Obrazek

: 10 sty 2017, 18:52
autor: Flora
Gdyby tylko był tam moduł kamery z taśmą. Znaczna większość rejestratorów posiada przetwornik lutowany do głównej płytki, dlatego pisałem, że nie da się tego ruszyć.

Nawet jeżeli znajdziesz model rejestratora, z którego uda się wydzielić kamerę to spróbuj wyobrazić sobie co będzie widać z miejsca, w którym znajduje się lusterko. Jest to tak wykombinowane, że obszar przed lusterkiem nie jest nawet oczyszczony przez wycieraczki, a dodatkowo w sporej ilości samochodów po drodze będzie jeszcze osłona czujnika deszczu.

: 11 sty 2017, 14:45
autor: andwi
Ja ostatnio testuje gotowy rejestrator w lusterku. To jest takie dodatkowe lusterko mocowane gumkami na zwykłym lusterku, z boku z lewej strony wystaje tylko ten obiektyw i jest to miejsce które jest już dobrze czyszczone wycieraczkami. Testowałem 3 różne modele i mają różną jakość nagrań, a ceny wraz z kamerką wsteczną mieszczą się poniżęj 500zł. Jak komuś zależy na wysokiej jakości to oczywiście są też droższe.

: 11 sty 2017, 16:28
autor: violator
andwi pisze:Ja ostatnio testuje gotowy rejestrator w lusterku. To jest takie dodatkowe lusterko mocowane gumkami na zwykłym lusterku, z boku z lewej strony wystaje tylko ten obiektyw i jest to miejsce które jest już dobrze czyszczone wycieraczkami. Testowałem 3 różne modele i mają różną jakość nagrań, a ceny wraz z kamerką wsteczną mieszczą się poniżęj 500zł. Jak komuś zależy na wysokiej jakości to oczywiście są też droższe.
A jakie modele testujesz?,masz jakieś filmiki nagrane,tez myślę o czymś podobnym .

: 11 sty 2017, 17:34
autor: andwi
Wyniki moich testów:
Ogólnie tylna kamerka jest wszędzie podobnej jakości. Można na niej coś zobaczyć, ale nie ma szansy na odczytanie numerów rejestracyjnych, nawet w ciągu dnia. W nocy natomiast jeśli ktoś jedzie za tobą to widać tylko dwie plamy na cały ekran, poza tym to jakoś da się odróżnić zarysy pojazdów.
Jeśli chodzi o przednią kamerę, czyli tą wbudowaną w lusterko to:
Xblitz Park View - tutaj są wyraźne ziarna w nocy. Teoretycznie wszystkie obiekty są dobrze widoczne i rozróżnialne, ale to jednak jest gorsza jakość. Nawet w ciągu dnia nie byłem zadowolony z tego co widzę.
Orllo lx-40 dual pro - wg mnie dość dobra jakość nagrań, nawet w nocy nie ma żadnych ziaren, nie ma opóźnień w nagrywaniu. W ciągu dnia spokojnie odczytasz numery nawet na sąsiednim pasie ruchu, w nocy też się da ale muszą być podświetlone. Dla mnie duży minus, bo miała bardzo ciemne lusterko i miałem problem z używaniem go do normalnej jazdy.
Lamax Drive C5 Dual - dopiero dzisiaj założyłem i nie mam jeszcze wniosków. Z tego co oglądałem to przód powinien być podobny do Orllo, ale jeszcze nie mam wystarczających danych do porównania. Na pewno minus dla niej, bo nie ma asystenta cofania. Za to wygląda że kamerka tylna ma wyższe parametry bo 1280x720, ale jeszcze nie wiem jak się to przekłada na jakość.

: 15 sty 2017, 12:49
autor: andwi
Ten Lamax faktycznie daje fajne nagrania, mnie odpowiada i przód i tył, chociaż trochę się przycina. Widać kamery mają dobre ale procek słabszy. Ja chyba przy nim zostanę.

: 03 mar 2017, 08:49
autor: Flora
u99artur pisze:Nie mogę za wiele na ten temat znaleźć a problem jest taki - kupiłem wideorejestrator, który jest zasilany z gniazda zapalniczki. W wielu samochodach jest tak, że zasilanie gniazda jest dopiero wtedy, kiedy przekręcimy kluczyk (włączymy zapłon). To jest ekstra bo wyłączasz samochód i wyłącza się kamerka, a w zośce... zasilanie permanentne i trzeba zawsze pamiętać żeby wyszarpnąć wtyczkę z gniazdka, potem wsiadając włożyć wtyczkę do gniazdka - to upierdliwe jest i całkiem głupie...

Czy można to jakoś zmienić / przeprogramować?
Przeprogramować: nie
Zmienić: tak

A nie lepiej wpiąć się w wiązkę lampki/lusterka?
Jest tam zasilanie po stacyjce i nie trzeba ciągnąć przewodu przez cały samochód.