Strona 1 z 2

Zablokowana stacyjka - pomocy!

: 22 lut 2015, 23:47
autor: gozdawa5
Dzis zablokowała mi sie stacyjka. Nie moge przekręcić klucza. Problem w tym ze bklokada kierownicy jest właczona, i nie mam jak odkręcić śróbek od obudowy.

Czy musze rwać plastiki?
I czy mozna wymienic samą wkładkę, czy cały zestaw jak na fotce?

wd40 nie działa....

: 23 lut 2015, 11:45
autor: rafant4011
masz drugi kluczyk? spróbuj nim. z własnego doświadczenia znam ten problem. scyzoryk nie zawsze chce współpracować dlatego używam tego drugiego.

: 23 lut 2015, 12:09
autor: gozdawa5
Probowalem oba i nic

: 23 lut 2015, 12:16
autor: rafant4011
gozdawa5 pisze:Probowalem oba i nic
:/
to nie pomogę, może ktoś inny pomoże koledze z UK

: 23 lut 2015, 18:05
autor: Rybka
Kluczyk da się włożyć ale nie możesz przekręcić?
Jeśli tak to delikatnie ruszaj kierownicą lewo prawo i próbuj przekręcić kluczyk.

: 23 lut 2015, 20:19
autor: PiotrWie
Nie chcę Cię straszyć ale jak mi się zablokowała w swoim czasie stacyjka w BMW E 34 to jedynym skutecznym sposobem okazało się rozwiercenie stacyjki, a jest to tragicznie twardy materiał - musiałem zdobyć specjalne wiertło. Czy w momencie zablokowania czułeś jakieś drgania na kluczyku? ja czułem jak się rozsypuje wnętrze wkładki.

: 23 lut 2015, 21:32
autor: gozdawa5
dzis zamówiłem nową wkładke, jutro bede walczył....

njawiekszy problem , to ze nie mam wyłaczyć blokady kierownicy

: 24 lut 2015, 21:05
autor: PiotrWie
No niestety ja też nie mogłem dopóki nie przewierciłem wkładki. Na końcu powodem okazała się właśnie awaria blokady kierownicy, która unieruchomiła stacyjkę.

: 25 lut 2015, 07:39
autor: Rafoooo
U kolegów na VKP był poruszany temat, poczytaj, może będzie jakaś pomocna rada :mysli:

kliknij LINK

: 25 lut 2015, 11:14
autor: gozdawa5
po 4 godz szarpania kierwornicą, kluczykiem itp, zaskoczyło i mogłem odblokować kierownicę. po wyciągnięcu bębenka, 3 zapadki wystawały poza obrys i nie odbijały. Nowy wkład do stacyjki w UK w ASO koszt 81 funtów. wymiana 2 min pracy.
całe szęście ze zablokował mi sie pod domem, bo inaczej doszedł by koszt lawety....


teraz pozostaje wietrzenie auta, bo śmierdzi WD40 w środku.... :)

: 25 lut 2015, 12:37
autor: Rafoooo
:ok: dobra robota, to i tak się skończyło w miarę ok, bo mógł być z tym dużo większy problem :/
gozdawa5 pisze:
...teraz pozostaje wietrzenie auta, bo śmierdzi WD40 w środku.... :)
... dobrze, że nie WóDą 40% :lol: :lol: :lol:

: 05 wrz 2016, 11:33
autor: czarekcw
Opla wcześniej nie miałem, przewinęły się przez ręce marki Suzuki, Citroen, VW, Honda.

Sytuacja wygląda tak- wkładam kluczyk do stacyjki, chcę przekręcić i stawia mi stacyjka czasem opór, muszę minimalnie poruszać kluczykiem abym mógł go przekręcić. Odkurzyłem, przedmuchałem sprężonym powietrzem, jest trochę lepiej ale nie idealnie- rozumiem że czekać mnie będzie naprawa stacyjki? Nic nie smarowałem (i raczej nie zamierzam lać jakiegoś oleju czy WD-40) aby całkiem nie popsuć.

Druga rzecz- w w/w modelach aby odpalić auto nie musiałem do oporu przekręcać kluczyka (np w połowie ostatniej skali już łapał rozrusznik), w Zafirze B muszę do samego końca (oporu stacyjki) przekręcać kluczyk aby móc odpalić auto- czy to jest w tym modelu normalne? Może jestem przewrażliwiony ale lubię mieć w 100% sprawne auto.

: 05 wrz 2016, 15:33
autor: Crazy
jeśli zasada działania podobna jak w ZA to byłbym Ci w stanie pomóc, tylko musi to ktoś potwierdzić, ZB jeszcze nie mam :D

: 05 wrz 2016, 22:34
autor: Skasowany użytkownik 6483
Mnie w ZA pomogło spryskanie WD 40 i juz nigdy mi sie stacyjka nie haczyła :piwo:

: 06 wrz 2016, 15:39
autor: Crazy
jarecki69 pisze:Mnie w ZA pomogło spryskanie WD 40 i juz nigdy mi sie stacyjka nie haczyła
Jak zobaczyłem w środku jak moją stacyjkę zblokowało to nawet smary grafitowe i inne wynalazki do zamków itp by nie pomogły, no chyba, że smary maja opcję pilnika i szlifowanie :lol:
Niestety WD40 wypłukuje smary i czasami przeszkadza bardziej niż pomaga.