Strona 1 z 2
Czujnik połozenia wałka rozrzodu Zafira B Z18XER - problem
: 26 sty 2016, 14:56
autor: ironbek
Witam
Mam problem z czujnikiem połozenia wałka rozrzadu Zafira B 1,8 140 Km, wymieniłem jeden i sie wlasnie dowiedzialem ze ten silnik ma dwa czujniki, ten jeden jest na wierzchu to maly problem, wiecie gdzie znajduje sie drugi?
Dzieki za info
: 26 sty 2016, 18:00
autor: Mariusz 79
Witam, czujnik wałka rozrządu jak sama nazwa wskazuje powinien być przy rozrządzie i żeby się do niego dostać to trzeba zdejmować obudowę rozrządu, jeśli jak piszesz wymieniłeś czujnik który był na wierzchu to musi to być czujnik wału korbowego, który znajduje się koło kola pasowego. Tak jest w moim silniku ale wydaje mi się że ogólne położenie tych czujników powinno być takie samo, bez znaczenia na silnik.
: 05 mar 2016, 17:43
autor: darkb
Mam prośbę, w aucie z dnia na dzień zapalił się check silnika i auto stało się strasznie mułowate nie wkręca sie na obroty. Op-comem zczytałem błędy i wyrzuca mi błąd P0340-04 , panowanie doczytałem że to czujnik wałka , ale gdzie on jest jak się go wymienia , proszę o pomoc
: 05 mar 2016, 20:00
autor: Bodek
: 06 mar 2016, 18:03
autor: darkb
wymieniłem tren czujnik który jest na zdjęciu i dalej auto wyrzuca błąd P0340-04, chlopaki pomóżcie auto jest mułowate i ciężko odpala ( długo trzeba kręcić )
: 07 mar 2016, 07:55
autor: darkb
czy jeszcze jest jakiś czujnik dot. tego błędu
: 07 mar 2016, 20:09
autor: darkb
proszę pomóżcie
: 07 mar 2016, 20:31
autor: Tunio999
Wydaje mi się, że czujnik leży pod obudową rozrządu
Tutaj jest filmik dotyczący ZB 1.6 ale chyba w 1.8 jest tak samo:
https://www.youtube.com/watch?v=Zhs2ZIeKH1M
: 08 mar 2016, 08:15
autor: darkb
no właśnie w silniku jaki ja mam Z18XER , zmienne fazy rozrządu nie ma czujnnika pod pokrywką jak na filmiku który podałeś
: 09 mar 2016, 17:50
autor: muzgrze
Witam,
Są dwa czujniki, jak na zdjęciach po lewej stronie (widoczne wtyczki), po jednym na wałek.
Zdarza się, że przesunięciu ulega "póksiężyc" widoczny na wałku na pierwszym zdjęciu (przy czujniku), dający impulsy do czujnika i pomimo dobrych czujników są sygnalizowane błędy.
: 09 mar 2016, 20:12
autor: Bodek
: 15 mar 2016, 14:50
autor: darkb
muzgrze pisze:Witam,
Są dwa czujniki, jak na zdjęciach po lewej stronie (widoczne wtyczki), po jednym na wałek.
Zdarza się, że przesunięciu ulega "póksiężyc" widoczny na wałku na pierwszym zdjęciu (przy czujniku), dający impulsy do czujnika i pomimo dobrych czujników są sygnalizowane błędy.
muzgrze i Bodek DZIĘKUJĘ WAM bardzo mocno za pomoc dzięki waszym podpowiedziom udało się usprawnić auto, dopiero jak zobaczyłem na zdjeciu że mój silnik ma 2 czujnika położenia wałka rozrządu to wymieniłem oba i auto zaczeło super pracować jak wcześniej. Check silnika zgasł auto dostało spowrotem moc. Najlepsze że już mi zanim podesłaliście zdjęcia 3 pseudo mechaników bez sprawdzania auta zdiagnozowało sterownik silnika że jest na 100% walnięty, cena od 350 zł do 650 zł
Dzięki wam jeszcze raz za pomoc i za to że nie utopiłem próżno kasy a wydałem tylko kasę na nowy czujnik i wszystko działa jak należy . Panowie Bodek i muzgrze jesteście najlepsi
: 20 cze 2016, 20:59
autor: u99artur
Załamka, nie dość, że rdza mi zżera Zosie, ostatnio miałem pogryzione przewody, potem przypalone hamulce to teraz ten błąd ECN036504...
jakiś czujnik położenia walka rozrządu czy coś? Rozrząd i koła KZFR robione po zakupie w tamtym roku...
czy ktoś wie, czym skutkuje jeżdżenie z takim "uszkodzeniem"?
: 20 cze 2016, 21:52
autor: tOmki
P0365 - Camshaft Position Sensor B Circuit (Bank 1)
vs.
P0390 - Camshaft Position Sensor B Circuit (Bank 2)
Który to jest Bank 1, a który Bank 2 w 1.8 XER ?
edit:
Doczytałem że "Bank 1 "jest to wałek wydechowy.
Dziwne jest to że jak sprawdzam za pomocą Elm'a, to program nie wykrywa żadnego błędu.
Ale jak dam "kasuj" to jakimś cudem on znika.
Po tym kasowaniu, wypedałowanie nic nie pokazuje.
edit2:
Jak sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu, które piny trzeba sprawdzić omomierzem a które woltomierzem ?
edit3:
W sumie do sprawdzenia jest czujnik/i, wiązka, styki czujnika i na końcu komputer sterujący.
: 25 cze 2016, 14:20
autor: tOmki
Przyszedł czujnik (oryginalny, używka).
Zmierzyłem opór miedzy pinami:
Stary, wylotowy:
5V - GND - 239,7 kohm
5V - signal - nic
GND - signal - nic
Nowy:
5V - GND - 269,3 kohm
5V - signal - 7,58 Mohm
GND - signal - 7,14 Mohm
Na obu czujnikach silnik odpala i jeździ.
Zobaczymy czy po podmianie nie będzie wywalało błędu.