Szybko rozładowujący się akumulator - problem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Deleted User 21664

Szybko rozładowujący się akumulator - problem

#1 Post autor: Deleted User 21664 »

Auto odpalane w sobotę - bez problemu po ponad miesięcznym postoju odpaliło. :ok:
Niedziela - auto nie ruszane w garażu.
Poniedziałek - próba odpalenia auta - brak prądu - aku rozładowany :zły: (2 lata temu kupiony).
Szybka wymiana na stary - auto jeździ 3 dni (jakiś 1000km).
Odpala bez problemu, ładowania nie poziomie 13,8-14,2 (wg modułu LWPM)
Czwartek rano - aku rozładowany - brak prądu :zły:

Ki czort - co się dzieje? Spotkał się ktoś z takim czymś?
Proszę o sugestie i porady
Ostatnio zmieniony 16 sty 2020, 10:25 przez Deleted User 21664, łącznie zmieniany 1 raz.

bodi
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2016, 20:01
Lokalizacja: Łódź
Model:

#2 Post autor: bodi »

Zmierz prąd jaki bierze w spoczynku. Może alternator uszkodzony i pobiera prąd. jakieś nie fabryczne urządzenia: alarm, ładowarka , kamera itp ??? wyjmij na jakiś czas lwmp może to on bierze. Miałem ostatnio podobny problem okazało się że tracker GPS zabierał prąd.

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 16 sty 2020, 10:28 przez bodi, łącznie zmieniany 1 raz.

Deleted User 21664

#3 Post autor: Deleted User 21664 »

Tylko moduł wpięty w gniazdo.
Ładowarki, kamera odpięte o zasilania

Altek jeśli nie pracuje to w jaki sposób może pobierać prąd?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#4 Post autor: Pszczyna »

Kiedyś miałem podobnie , a więc : akumulator miał zwarcie na jednej celi kwestia w jakiej pozycji auto było zaparkowane ponieważ tydzień dwa było dobrze nawet pomiary u elektryka ,zaś gdy auto było pochylone do tyłu wyszło zwarcie

bodi
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2016, 20:01
Lokalizacja: Łódź
Model:

#5 Post autor: bodi »

Makary pisze:Tylko moduł wpięty w gniazdo.
Ładowarki, kamera odpięte o zasilania

Altek jeśli nie pracuje to w jaki sposób może pobierać prąd?
Alternator na stałe wpięty na +Aku jeżeli np diody strzela to prąd leci na alternator

Zmierz jaki prąd ci ucieka miernik w szereg z Aku (pamiętaj że po podłączeniu Aku trzeba dać chwilę aż elektronika przestanie gadac) albo miernik z cęgami to podstawa

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 16 sty 2020, 11:47 przez bodi, łącznie zmieniany 1 raz.

Deleted User 21664

#6 Post autor: Deleted User 21664 »

pszczyna pisze: 16 sty 2020, 11:28 Kiedyś miałem podobnie , a więc : akumulator miał zwarcie na jednej celi kwestia w jakiej pozycji auto było zaparkowane ponieważ tydzień dwa było dobrze nawet pomiary u elektryka ,zaś gdy auto było pochylone do tyłu wyszło zwarcie
uszkodzony akumulator odpada - sytuacja się powtórzyła na dwóch różnych akumulatorach :/
bodi pisze: 16 sty 2020, 11:47
Makary pisze:Tylko moduł wpięty w gniazdo.
Ładowarki, kamera odpięte o zasilania

Altek jeśli nie pracuje to w jaki sposób może pobierać prąd?
Alternator na stałe wpięty na +Aku jeżeli np diody strzela to prąd leci na alternator

Zmierz jaki prąd ci ucieka miernik w szereg z Aku (pamiętaj że po podłączeniu Aku trzeba dać chwilę aż elektronika przestanie gadac) albo miernik z cęgami to podstawa

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
a jaki powinien być pobór prądu w stanie spoczynku?

bodi
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2016, 20:01
Lokalizacja: Łódź
Model:

#7 Post autor: bodi »

<500mA

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2473
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#8 Post autor: Mariusz »

Maćku, tak jak piszą poprzednicy sprawdź ponor prądu w stanie spoczynku. Pobór prądu powinien być w granicach 70-100 mA. Kiedyś wałkowałem ten temat i w/g różnych źródeł takie są pobory prądu.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2020, 14:32 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Deleted User 21664

#9 Post autor: Deleted User 21664 »

2.2 - 2,5 A :shock: mierzone ok 20 min po zamknięciu samochodu z pilota - czekałem aż się elektronika uspokoi.

skąd to się wzięło :?: :?: :?:

Nic to Zocha musi do elektryka bo ja nie ogarnę

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#10 Post autor: Pszczyna »

Wyciągnij przekaźnik świec żarowych

Deleted User 21664

#11 Post autor: Deleted User 21664 »

pszczyna pisze: 16 sty 2020, 15:20 Wyciągnij przekaźnik świec żarowych
a coś więcej? Co to da?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#12 Post autor: Pszczyna »

Ten typ przekaźnika potrafi mieć zwarcie czego sam doświadczyłam a na rynku wtórnym jest ich zatrzęsienie ceny z 200zł spadły do ok 50zł a na You tube jest porada jak można go naprawić

Deleted User 21664

#13 Post autor: Deleted User 21664 »

pszczyna pisze: 16 sty 2020, 15:58 Ten typ przekaźnika potrafi mieć zwarcie czego sam doświadczyłam a na rynku wtórnym jest ich zatrzęsienie ceny z 200zł spadły do ok 50zł a na You tube jest porada jak można go naprawić
to jeszcze napisz gdzie jest umiejscowiony bo jakoś nie mogę go namierzyć w skrzynkach z przekaźnikami i bezpiecznikami...

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#14 Post autor: Pszczyna »

Jak otworzysz maskę patrz na na skrzynkę przekaźników jest zawieszony na czarnej obudowie pomiędzy nią a lampą ma powiedzmy Aluminiowe ożebrowanie ciągnij do góry aż wyjdzie z kostką i rozłącz , przy obecnych temperaturach dasz radę odpalić auto
https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/ ... 8-1-7-cdti
Ostatnio zmieniony 16 sty 2020, 16:46 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 2 razy.

Deleted User 21664

#15 Post autor: Deleted User 21664 »

pszczyna pisze: 16 sty 2020, 16:40 Jak otworzysz maskę patrz na na skrzynkę przekaźników jest zawieszony na czarnej obudowie pomiędzy nią a lampą ma powiedzmy Aluminiowe ożebrowanie ciągnij do góry aż wyjdzie z kostką i rozłącz , przy obecnych temperaturach dasz radę odpalić auto
https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/ ... 8-1-7-cdti
Dzięki za info. :ok: Jutro spróbuję i przemierzę jeszcze raz multimetrem pobór prądu z odłączonym przekaźnikiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”